Toon posts:

PS/2 muis op een computer zonder PS/2 poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb nog een oude P133 Mhz computer staan met een muis op een 9 polige subD connector. Deze muis is defect gegaan. Ik moet dus nu een nieuwe muis kopen, maar deze werken alleen op USB of PS/2. Ik had nog een nieuwe logitech muis staan met PS2. Ik heb daar een PS/2 converter op gezet maar deze werkt niet. Nu weet ik dat er een mogelijkheid is om dmv een ISA of PCI Kaart een PS/2 poort te genereren, maar ik weet niet wie deze levert en maar ik deze kan kopen. Mischien weet er iemand hier een oplossing voor.

Mvg
Arie v.d. Niet

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je kunt eens naast je toetsenbord-poort kijken, daar zit wel eens een aansluiting voor 'n PS/2-poortje, anders moet er ongeveer midden op je mainboard een aansluiting zitten voor 'n "ATX-form-card".
Hierop zitten twee USB-poorten, een IR-poort en een PS/2-muispoort. Te krijgen in de ouwe-rommel-grabbelton van de betere computerzaak :). (Kijk wel eerst even welke aansluiting je op je mainboard hebt natuurlijk).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

modeltrain :
Ik had nog een nieuwe logitech muis staan met PS2. Ik heb daar een PS/2 converter op gezet maar deze werkt niet
Vaag, als je een muis, met originele PS2-to-serieel converter hebt, moet dat werken. Mijn logitech heeft in tijden van mijn trackball ook wel eens op de serieele poort gedraaid. Altijd zonder problemen.

HEt kunnen verwerken van een serieele poort vereist een stukje hardware in je muis. Deze moet de converter kunnen "zien" en daar zijn signaal op aanpassen. Daarom kan het meestal alleen als je een origineel converter aan de muis zit.

Luxx

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 23:55
Op woensdag 19 september 2001 01:00 schreef Luxx het volgende:

[..]

Vaag, als je een muis, met originele PS2-to-serieel converter hebt, moet dat werken. Mijn logitech heeft in tijden van mijn trackball ook wel eens op de serieele poort gedraaid. Altijd zonder problemen.

HEt kunnen verwerken van een serieele poort vereist een stukje hardware in je muis. Deze moet de converter kunnen "zien" en daar zijn signaal op aanpassen. Daarom kan het meestal alleen als je een origineel converter aan de muis zit.

Luxx
Dat is 't em juist. In nieuwe muizen zit dit stukje hardware om ook op de serieële poort te kunnen werken niet meer. Het is tenslotte alweer aardig wat jaartjes gebruikelijk om je muis op je PS/2 of USB poort aan te sluiten. Die convertor werkt dus alleen bij oude muizen die dat wel hebben, dat waren voornamelijk Microsoft en Logitech muizen.

Dat wordt een oude muis zoeken, of je kunt er eventueel een USB kaartje insteken voor een USB muis. Moet je er wel Windows 98 op hebben.