Fortnite hangt vast bij opstarten, hoe oplossen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mark28179
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:40
Goedenavond

Sinds vandaag een nieuwe game pc in huis voor zoon lief. Echter tijdens het opstarten van fortnite blijft hij elke x op de 52.18% hangen.

Wat heb ik allemaal gedaan:

- spel gedownload via de epic lunchen
- na downloaden op de 3 puntenjes gedrukt en vervolgens naar beheren en daarna verifiëren.
- vervolgens weer op de 3 puntjes gedrukt vervolgens opties en dan de overige bestanden nog gedownload.
- daarna weer via de 3 puntjes naar verifiëren.

Hoe ik het ook doe met of zonder de extra bestanden hij blijft elke x vast lopen. Heb voor het downloaden ook alles van Norton uitgezet zoals de vpn, firewal en de bescherming.

Kan iemand ons helpen want begint nu toch wel frusterend te raken. Aan de internetsnelheid kan het niet liggen die is rond de 900mb.

Alvast bedankt voor de hulp

Alle reacties

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb je reactie afgesplitst in een nieuw topic.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:33
Ik denk dat er in zo'n situatie grofweg 4 problemen kunnen voorkomen.

1. De PC zelf is niet in orde. Dat heb je problemen in al je games en mogelijk apps.
2. De game is corrupt. Echter dit heb je al geverifieerd.
3. De online omgeving is niet bereikbaar. Lokaal problemen met firewall, VPN of globaal server problemen (dan hebben andere spelers ook last)
4. De game probeert een configuratie in te laden die niet werkt voor je PC.
Probeer het spel eens te de installeren en wis alle lokale configuratie, savegames en instellingen.
Daarna het spel opnieuw installeren en deze start dan op met "default" settings.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• mark28179
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:40
Net alles weer verwijderd. Wat en hoe bedoel je opstarten met default settings? Overigens roblox werkt wel gewoon en andere apps zoals netflix of kpn of tunein geen problemen mee.

Amd 7 9800x3d
Asus prime radeon rx 9070tx 16gb oc
Asus rog strix B650-a gaming wifi
Kingston ddr5 fury beast 2x 16gb 6000
Wb black sn7100 1tb besturing
Wb black an7200 2 tb games

En dan nog koeling en voeding uiteraard. Maar lijkt me dat fortnite hier geen probleem mee moet hebben

[ Voor 83% gewijzigd door mark28179 op 01-11-2025 11:32 ]