• grondigrond
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 15:09
We hebben een nieuwe woning gekocht van 800k en willen onze huidige Florius-hypotheek van € 200.000 met 0,9% rente meenemen.

Onze situatie:
* Huidige woning rust lening op van Florius 200k en eigen BV 200k verwachte opbrengst is 500k
* Mijn vriendin is in loondienst, ik heb een eigen BV
* We hebben 500k eigen spaargeld wat we willen inleggen
* We hoeven geen overbruggingshypotheek of extra lening
* We hebben nog 4+ maanden tot de overdracht

Gewenste situatie:
* We willen de Florius hypotheek van 200k en 0,9% rente oversluiten naar de nieuwe woning.

Nu komt onze huidige hypotheekadviseur met een pakket aan van € 3.750,- voor advies en bemiddeling. Onze vraag: Kan dit bij Florius execution only, dus alleen de oversluiting regelen zonder het volledige adviespakket van €3.750? Ervaringen en tips hierover zijn welkom!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:15

Wish

ingwell

As far as I know kan dit inderdaad - maar dan moet je vooraf een toets afleggen:
Kennis- en ervaringstoets: De geldverstrekker zal u vragen een online kennistoets te maken om te bepalen of u de risico's begrijpt.
Datzelfde heb ik ook gedaan bij de ophoging van de hypotheek die ik heb. Je betaalt overigens nog wel steeds kosten voor het oversluiten, maar dan niet meer de advieskosten.

Dat was wel bij de ING - specifiek voor Florius weet ik het niet :)

[ Voor 8% gewijzigd door Wish op 31-10-2025 13:49 ]

No drama

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Volgens mij kan dit bij Florius niet, maar vraag mij af of dit een topic waardig is. 1 keer bellen naar Florius en je hebt het antwoord. Er zal wel een acceptatietoets opnieuw worden gedaan (verwacht bij deze bedragen geen probleem)

De vraag leek mij zo makkelijk dat ik het zelf maar heb opgezocht:

https://www.florius.nl/si...verhuizen/verhuisregeling

Onderaan staan de contactgegevens voor een 'Verhuisgesprek' .

[ Voor 31% gewijzigd door tuinïnen op 31-10-2025 14:52 ]

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:36

de Peer

under peer review

Execution only is met name bedoeld voor starters. Bij doorstromers kan het ook wel maar de situatie wordt toch al snel iets complexer dus je zult al snel in de situatie komen dat dit af te raden is of de verstrekker er niet aan begint.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Florius is onderdeel van ABN Amro helaas. Geen execution only mogelijk.

Kan wel via Independer inclusief hypotheekadvies: https://www.independer.nl...theekverstrekkers/florius

Persoonlijk zou ik wat rond zoeken naar een goedkopere hypotheekadviseur (online). €3750 vind ik prijzig.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:We zijn hier geen helpdesk, dit is een discussieforum en dit heeft geen discussiewaarde, dus het topic gaat dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.