Machtsslag om WordPress escaleert: gebruikers klem tussen…

Pagina: 1
Acties:

• eindgebruiker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-11 18:53
Artikel: review: Machtsslag om WordPress escaleert: gebruikers klem tussen twee hosters
Auteur: @JaspB

Het valt me vaker op, maar dit artikel spant tot nu toe wel de kroon: alsof allerlei formuleringen brak vertaald zijn uit het Engels. En dan is er ook nog een eindredactie overheen gegaan.

Bij ieder van deze formuleringen bleef mijn aandacht even haken: wat bedoelt de schrijver nou echt?

Machtsslag
Mullenweg zag doem
iemand die elk stukje waarde eruit breekt
waar gebruikers het cms kunnen betrekken
gedienstigheid
het schijnbare verzoek

• martijn_brinkers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10 16:44
WordPress zelf is opensource en dus niemands eigendom.
Dat klopt niet. Open source is een licentie maar zegt niets over het eigendomsrecht.

• davidem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11 07:57
Behalve de kromme vertaling zoals @eindgebruiker al genoemd heeft: de plaatjes, en met name die met die dozen... Het hele artikel gaat over de strijd tussen Automattic en WP Enginge, edoch; er prijkt een plaat van een kerel tussen dozen die een Google Glasses webshop heeft op GoDaddy?

GoDaddy wordt 1 x aangehaald als sponsor van een bijeenkomst (6 alinea's boven het plaatje), de ondernemer/acteur totaal niet en met geen woord wordt er gepressed over die brillen, dus die plaat kan ik niet plaatsen... Waarom Tweakers wel?

De San Francisco brug vind ik ook wat vergezocht, maar daar staat in ieder geval nog een regel tekst over in...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Machtsslag lijkt me een contamismetting tussen slag en machtsstrijd :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?