Geforce TEver overgeklokt, wie??

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-08 18:19

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die hun Geforce2 kaart al hebben gebakken. Dit in verband omdat ik zelf van plan ben om m'n kaart ook te gaan overklokken. Maar voor ik dat doe wil ik toch eerst wel even weten of het vaak voorkomt dat de kaart hierdoor blijvende schade aan overhoud, of in het ergste geval het helemaal niet meer doet.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:38

scorpionv

This space for rent

Je krijgt hoogstens artifacts, of crashes. So what, na reboot staan je instellingen toch weer standaard. En dan weet je dus exact waar de grens ligt.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-08 18:19

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Ja maar, ze zeggen altijd dat de garantie er af is als je gaat overklokken. Dat is dus niet voor niks, want er moet dan wel blijvende schade aan de kaart zijn als je te ver gaat.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 23:32 schreef Hu9o het volgende:
Ja maar, ze zeggen altijd dat de garantie er af is als je gaat overklokken. Dat is dus niet voor niks, want er moet dan wel blijvende schade aan de kaart zijn als je te ver gaat.
Das volgens mij Bullsh*t, want bij m'n asus v8200 zit er zelfs een programma bij om je core en memory over te clocken, maar als je er een voltage mod oid op maakt gaat je garantie er uiteraard af.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Hu9o:
Ja maar, ze zeggen altijd dat de garantie er af is als je gaat overklokken.
Hmm, ik vraag me ook af hoe ze gaan ontdekken dat je je kaart hebt overgeklokt. Als ie totaal verbrand is, (wat volgens mij al bijna onmogelijk is) dan is volgens mij dus niet te achterhalen hoe dat is gebeurd. HEt kan net zo goed een "verkeerd" gebakken chip zijn, of een storing in je mainbord, of......;)

Als je overigens met niet te grote stappen gaat overklokken, kan zal het heus niet zomaar fout gaan. Gewoon proberen raad ik je daarom aan.

Luxx

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 00:49 schreef Luxx het volgende:

[..]

Hmm, ik vraag me ook af hoe ze gaan ontdekken dat je je kaart hebt overgeklokt. Als ie totaal verbrand is, (wat volgens mij al bijna onmogelijk is) dan is volgens mij dus niet te achterhalen hoe dat is gebeurd. HEt kan net zo goed een "verkeerd" gebakken chip zijn, of een storing in je mainbord, of......;)

Als je overigens met niet te grote stappen gaat overklokken, kan zal het heus niet zomaar fout gaan. Gewoon proberen raad ik je daarom aan.

Luxx
Hier wou ik toch ff op reageren, het blijkt toch dat helaas de 'fabrikant'wel kan zien of je hebt overgeklockt!
En om ff ontopic te komen gewoon doen stap voor stap dan fikt er echt niks door, en als je rare fratsen krijgt weet je dat je een stapje terug moet gaan tot ie stabiel blijft draaien,en het werd al eerder aangegeven bij asus zit er tweak programma bij dus die kaartjes kunnen wel wat hebben hoor.succes

Verwijderd

elke dag 2 mhz hoger zetten totdat je artifacts krijgt dan een stapje terug *D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op woensdag 19 september 2001 00:15 schreef Lomu het volgende:

[..]

Das volgens mij Bullsh*t, want bij m'n asus v8200 zit er zelfs een programma bij om je core en memory over te clocken, maar als je er een voltage mod oid op maakt gaat je garantie er uiteraard af.
Voltmod? Neuh, dat zien ze evenmin. ff de bout er weer op en alles is weer normaal :)

• Thabone
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2021
kzou er niet aan beginnen als het niet nodig is... khoor zo vaak mensen zeggen dat het beeld wat schokt. ach verschil zie je toch nauwelijks als je details van high naar medium zet... en meestal scheelt dat best wel veel.8-)

AMD Athlon 3200,Nvidia 7800GS AGP,1024mb 400mhz, WinXP

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Op woensdag 19 september 2001 12:05 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Voltmod? Neuh, dat zien ze evenmin. ff de bout er weer op en alles is weer normaal :)
Op het moment dat je de soldeerbout tegen de print houdt is dat voor altijd zichtbaar.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:56

E-Rick

I love it :7

Op woensdag 19 september 2001 12:37 schreef moefit het volgende:

[..]

Op het moment dat je de soldeerbout tegen de print houdt is dat voor altijd zichtbaar.
Niet als je goed kan solderen, en een goede soldeerbout gebruikt.... :7

Choose life

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 12:12 schreef Thabone het volgende:
kzou er niet aan beginnen als het niet nodig is... khoor zo vaak mensen zeggen dat het beeld wat schokt. ach verschil zie je toch nauwelijks als je details van high naar medium zet... en meestal scheelt dat best wel veel.8-)
We zitten hier wel bij tweakers! Is een 1Ghz+ processor nodig? Is een geforce3 nodig?
Met overklokken haal je gewoon het meest haalbarre uit je geforce! Net als ik bij mijn proc, geheugen, vid, etc doe!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik stop meestal als ik kunstvoorwerpen zie, en als mijn PIII te ver OC loopt dat ding gewoon vast, niet meer. Geldt trouwens ook voor de GF2.
Heb dus een PIII750@1Ghz en een Gainward GF2 PRO/400 @250/500

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2025
Ik heb de mijne ook pas geclockt:
Core:178@215
Memory:271@315
Ik heb de core wel gekoeld trouwens... :)

edit:
De core kan trouwens bij mij niet verder dan krijg je van die stomme rekenfouten en strepen door het beeld. De memory kan nog wel wat verder denk ik daar ga ik maar eens mee bezig! >:)

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 20:55 schreef SilverZeven het volgende:
Ik heb de mijne ook pas geclockt:
Core:178@215
Memory:271@315
Ik heb de core wel gekoeld trouwens... :)

edit:
De core kan trouwens bij mij niet verder dan krijg je van die stomme rekenfouten en strepen door het beeld. De memory kan nog wel wat verder denk ik daar ga ik maar eens mee bezig! >:)
Heb je zelf ff wat pasta ertussen gesmeerd. standaard zit dat niet zo best namelijk. Een heatsink op je mem kan ook flink schelen. Heb bij me mx gewoon een socket 7 heatsink met pasta erop zitten. Vastgemaakt met 2 elastiekjes.

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 12:12 schreef Thabone het volgende:
En toch ben je zelf niet tevreden..... apart hoor

[topic=231949/1/25]

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:23
Op donderdag 20 september 2001 16:25 schreef Markiedam het volgende:

[..]

En toch ben je zelf niet tevreden..... apart hoor

[topic=231949/1/25]
:D

.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
overklokken maakt echt geen reet uit...

sommige fabrikanten doen er zelfs standaard de software bij om hem te overklokken

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

didaaf1 :

Hier wou ik toch ff op reageren, het blijkt toch dat helaas de 'fabrikant'wel kan zien of je hebt overgeklockt!
Ik ga nog wel ff oftopic verder:

Als je je kaart half verfikt hebt, lijkt mij dat moeilijk om te zien. Bahlve dus als je idd aan je kaart hebt gesoldeerd (wat als je echt goed bent ook wel onzichtbaar kan).
Hoe kan die fabrikant dat dan toch zien?

Luxx

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij lukt het je niet om 'm echt door te fikken!

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 18:44 schreef Luxx het volgende:

[..]

Ik ga nog wel ff oftopic verder:

Als je je kaart half verfikt hebt, lijkt mij dat moeilijk om te zien. Bahlve dus als je idd aan je kaart hebt gesoldeerd (wat als je echt goed bent ook wel onzichtbaar kan).
Hoe kan die fabrikant dat dan toch zien?

Luxx
Daar hebben ze hun apperatuur voor gok ik.
Ik heb deze info. van mijn computert dealerd hij vertelde mij dat alles wat je thuis overclockt in de "fabriek" gezien kan worden!
Deze dealerd werd zelfs hier bij t-net als "kundig" beschouwd dus het zal dan wel waar zijn.
En verders had het voor hem helemaal geen nut om tegen mij te liegen dus.......

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

gewoon grote aktieve cooler er op
Ik heb een socket 7 coller op de standaard asus 7100 heatsink geschroefd/gelijmt, waar ik koelpasta tussen hab gesmeerd.
en met alluminium profielen van de (dat zeg ik!) Gamma heb ik ram-sink's gebouwd (die ook airflow krijgen van de cooler), vast gezet met tie-raps werkt super

stabiel op GPU 210 en mem 205
maar 210-210 wil ook wel eens lukken

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Pagina: 1