Verzoek verwijdering wraakreview

Pagina: 1
Acties:
  • 718 views

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Hierbij verzoek ik via deze weg gelinkte wraakreview op mijn account te laten verwijderen.

https://tweakers.net/aanbod/rating/1379638/

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-10-2025 09:45 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom? Je reageert 6 dagen niet op zijn reactie. Jij gaf hem ook een 1-ster review omdat hij 5 dagen niet op jouw reactie reageerde. Jullie staan nu quitte.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• HugoBoss1985
  • Nu online
Microkid schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:10:
Waarom? Je reageert 6 dagen niet op zijn reactie. Jij gaf hem ook een 1-ster review omdat hij 5 dagen niet op jouw reactie reageerde. Jullie staan nu quitte.
Maar hij plaats een "gevraagd" advertentie en hij heeft zelf na 120 uur nog niet gereageerd op mijn DM.
Zodra ik de review plaats krijg ik wel een reactie waarbij er zelfs gemeld/geschreven wordt dat hij de advertentie vergeten is.

Als ik de regels goed begrepen heb dan heeft de 72 uur regel toch betrekking op het eerste contact n.a.v. het plaatsen van een advertentie en (het uitblijven van) een reactie daarop?
Tweakers.net heeft zelf de 72-uur regel aangesteld.
Omdat men tijdig hun advertentie/DM moet monitoren/reageren nadat ze een advertentie hebben geplaatst.
Vervolgens mogen mensen dan een review terugplaatsen als iemand geen zaken meer wilt doen n.a.v. slechte/geen communicatie in het eerste contact?

Ik begrijp niet dat meneer mij dan mag beoordelen als het niet over mijn advertentie gaat!

Ik wens geen verder contact met zo iemand en daar ga ik ook geen zaken mee doen, daarvoor is er geen vertrouwensbasis.

Ik verzoek hierbij nogmaals om de wraakreview van mijn account te verwijderen.
Wat ik eventueel wel wil voorstellen is dat mijn review aangepast wordt met het feit dat medetweaker na mijn review/120 uur ineens toch wel gereageerd had op de DM.

[ Voor 36% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-11-2025 10:26 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Dan stel ik voor dat jullie overeenkomen om beide reviews te laten vervallen.
How to - V&A Feedback laten aanpassen

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• HugoBoss1985
  • Nu online
Microkid schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:27:
Dan stel ik voor dat jullie overeenkomen om beide reviews te laten vervallen.
How to - V&A Feedback laten aanpassen
Bedankt voor het voorstel maar ik ben het hier niet mee eens.
Als we strikt naar de regels kijken dan voelt het voor mij op deze manier niet eerlijk.

In dit geval ben ik ook van mening dat de regels m.b.t. de 72 uurs regels aangepast/verduidelijkt moeten worden.
M.b.t. deze casus: wanneer er na een review op basis van die regel ineens wél een reactie komt en degene die in eerste instantie op de advertentie reageerde niet meer verder communiceert in de DM.

Als ik geweten had dat ik een risico liep op een wraakreview die mag blijven staan dan had ik helemaal geen review geschreven.
Maar Tweakers.net wilt een duidelijke verantwoordelijkheid van mensen die een advertentie plaatsen en anders mag daarover objectief beoordeeld worden middels een communicatie review.

[ Voor 44% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-11-2025 10:57 ]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Microkid op 01-11-2025 10:56 ]

• HugoBoss1985
  • Nu online
Dracula schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:31:
[...]

Tsja je kan op je strepen gaan staan of je lost het op door te kijken of ze beide kunnen vervallen en je gaat door met je leven.
Wat is dan de relevantie van de regels m.b.t. een review op basis van het 72-uur systeem?
Ik heb een objectieve review geschreven die voldoet aan de regels.
Dit geeft een relevant beeld over de mentaliteit van de vrager (plaatser van de advertentie).

Dit voelt voor mij ook extra slecht omdat iemand iets "vraagt" !
Het is geen advertentie waar iets te koop aangeboden wordt.
Plaats dan geen advertentie!
En vervolgens moet ik een wraakreview incasseren omdat ik niet verder reageer 8)7 .

[ Voor 23% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-11-2025 10:53 ]

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:34

Jorissie87

No diggity

Waarom moeten reviews altijd het minimale of het maximale aantal sterren zijn. Iemand die niet (direct) reageert gelijk het minimale te geven vind ik vrij overkill. Wat moet je anders aan iemand geven die je op probeert te lichten of de huid volscheld.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• HugoBoss1985
  • Nu online
Jorissie87 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:38:
Waarom moeten reviews altijd het minimale of het maximale aantal sterren zijn. Iemand die niet (direct) reageert gelijk het minimale te geven vind ik vrij overkill. Wat moet je anders aan iemand geven die je op probeert te lichten of de huid volscheld.
Op zich heb je wel een goed punt waar zeker over gediscussieerd kan worden.
Ik ben het hier zelfs wel deels mee eens.

Geen communicatie is natuurlijk ook (duidelijke) communicatie; zoals in dit geval.

Ik denk dat de gevolgen/straffen van een oplichter of iemand die aan het schelden is wel wat zwaarder zullen zijn.
In ieder geval voor w.b.t. een admin daarmee zal doen.
Dat zal dan verder gaan dan een 1 sterren review, verwacht ik.

Wat vind jij dan passend in dit geval?
En moet er dan nog onderscheid gemaakt worden tussen een "aanbod" en "vraag" advertentie?
Dit is whataboutism: maar ik zie zoveel (volgens mij nog niet anders gezien) 1 sterren reviews na het uitblijven van een reactie.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-11-2025 10:50 ]

• Microkid

Microkid

Smile

We gaan hier niet discussieren over het aantal sterren enz. Er is een oplossing aangedragen, daar kan TS verder mee.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.