Ik heb voor inmiddels een aantal mensen de ESU-verlenging aangevraagd, en dat gaat meestal vrij gemakkelijk.
Voor mijn overbuurvrouw die ook graag gebruik wil maken van het extra jaar ESU ondersteuning loop ik echter tegen het volgende probleem aan.
Aangezien (bij mijn weten) alle eerdere updates eerst gedaan moeten worden voordat ESU kan worden geactiveerd, proberen we alle updates te doen, maar er loopt er 1-tje structureel vast.
Met de mededeling: "sommige updatebestanden ontbreken of vertonen problemen"
(0x80073712)
Een aantal pogingen heb ik ondernomen:
-Probleemoplosser (zoals gewoonlijk zonder resultaat)
-Sfc /scannow
-DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Sfc geeft aan, dat er wel beschadigingen gevonden worden, maar niet verholpen kunnen worden, en DISM in feite ook, maar dan met verwijzing naar bron bestanden.
Aangezien de foutmelding duidelijk duid op ontbrekende (of beschadigde) data lijkt mij bij andere foutmeldingen vaak geopperde opties niet echt zinnig:
-Clean boot
-Kijken naar een eventuele Bios upgrade
-Drivers update
Wel zou ik willen proberen om de update "KB5066791" handmatig te installeren, maar ik kan niet goed vinden waar ik deze via een 'veilige' bron kan downloaden.
Heeft iemand suggesties wat ik nu het beste kan doen?
Alvast bedankt!
Michiel
Voor mijn overbuurvrouw die ook graag gebruik wil maken van het extra jaar ESU ondersteuning loop ik echter tegen het volgende probleem aan.
Aangezien (bij mijn weten) alle eerdere updates eerst gedaan moeten worden voordat ESU kan worden geactiveerd, proberen we alle updates te doen, maar er loopt er 1-tje structureel vast.
Met de mededeling: "sommige updatebestanden ontbreken of vertonen problemen"
(0x80073712)
Een aantal pogingen heb ik ondernomen:
-Probleemoplosser (zoals gewoonlijk zonder resultaat)
-Sfc /scannow
-DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Sfc geeft aan, dat er wel beschadigingen gevonden worden, maar niet verholpen kunnen worden, en DISM in feite ook, maar dan met verwijzing naar bron bestanden.
Aangezien de foutmelding duidelijk duid op ontbrekende (of beschadigde) data lijkt mij bij andere foutmeldingen vaak geopperde opties niet echt zinnig:
-Clean boot
-Kijken naar een eventuele Bios upgrade
-Drivers update
Wel zou ik willen proberen om de update "KB5066791" handmatig te installeren, maar ik kan niet goed vinden waar ik deze via een 'veilige' bron kan downloaden.
Heeft iemand suggesties wat ik nu het beste kan doen?
Alvast bedankt!
Michiel