SmartESS dynamisch handelen voor Victron omvormers
Vraag
Alle reacties
Sowieso duurzamer.
[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 30-10-2025 21:36 ]
I reject your reality and substitute my own
Meest voorkomende failure bij dit soort apparaat is de gebruikte condensatoren. Als die goed zijn kan het de gelijkrichter zijn. Beide zijn in de regel vrij goed te vervangen met minimale soldeerkennis.
Maar goed, 5 jaar is voor consumentenelektronica al langer dan waar de UNETO-VNI vanuit gaat:
https://www.techniekneder...afschrijvingsmethoden.pdf
Powerlines adapters staan er niet expliciet tussen, maar vallen gezien beschrijving onder 'computer'. Daar mag je dus in deze prijscategorie 24 maanden verwachten...
Daar kun je wat van vinden, maar wettelijk zul je weinig kunnen beginnen gezien bovenstaande verwachting. Wel gaat een alarmbelletje rinkelen bij 'mijn erf' - dit zijn indoor-apparaten. Als je ze buiten gebruikt (of in onverwarmde ruimtes als schuren) kunnen ze last krijgen van condensvorming wat zeker niet goed is voor levensduur. Gebruik in dat soort situatie alleen outdoor-apparaten.
Oslik blyat! Oslik!
Gewoon dood, doet niks meer geen lampjes niksdion_b schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:59:
Wat is precies overleden aan die apparaten?
Uh, er staat letterlijk dat alles als bekabeld wifi punt aangesloten zit en NIET als dlannelizmastr schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:35:
Wellicht goedkoper utp te trekken en echte access points op te hangen?
Sowieso duurzamer.
Zo ja, dan heb je daar een mogelijke reden voor het vroegtijdig overlijden te pakken. Daar zijn deze dingen niet geschikt voor.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Nee nee, ik heb 3 gebouwen op mijn erf staan en gebruik ze in huis maar ook in de 2 bijgebouwen (geisoleerde gebouwen). Ik bedoelde daarmee te zeggen dat ik een ervaren gebruiker ben met een hoop van deze devicesHeroic_Nonsense schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:36:
Gebruik je ze buiten? (Omdat je het over "erf" hebt).
Zo ja, dan heb je daar een mogelijke reden voor het vroegtijdig overlijden te pakken. Daar zijn deze dingen niet geschikt voor.
Dan blijft zijn punt toch nog wel staan om 'echte' access points op te hangen, ipv dit soort sockets?E63s schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:21:
[...]
Uh, er staat letterlijk dat alles als bekabeld wifi punt aangesloten zit en NIET als dlan
Dat zal dan ook een externe voeding hebben, en niet geintegreerd waardoor de warmte uit de voedig, niet in de behuizing blijft hangen.
Als ik het goed begrijp gebruik je dit dus bekabeld als access point?
Verder begrijp ik ook dat dit geen antwoord is op je vraag, maar wellicht wel een advies aangezien je waarschijnlijk toch moet gaan vervangen.
Ik vind dit voordelen hebben, geen losse voeding en een los op te hangen device maar stekker in stopcontact, LAN kabel erin en klaarChristoxz schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:31:
[...]
Dan blijft zijn punt toch nog wel staan om 'echte' access points op te hangen, ipv dit soort sockets?
Dat zal dan ook een externe voeding hebben, en niet geintegreerd waardoor de warmte uit de voedig, niet in de behuizing blijft hangen.
Als ik het goed begrijp gebruik je dit dus bekabeld als access point?
Verder begrijp ik ook dat dit geen antwoord is op je vraag, maar wellicht wel een advies aangezien je waarschijnlijk toch moet gaan vervangen.
5 jaar is voor IT apparatuur al redelijk lang, meestal is het voor die tijd al EOL.
Kijk naar IPhones deze hebben meestal ook "maar" 5 tot 6 jaar support en Samsung/Android meestal ietsje minder, deze apparaten kosten een veelvoud van jouw PLC adapters dus wat is je punt?
1: Wil je weten waarom ze stuk gaan? Maak ze open test de componenten en trek je conclusie.
2: Is het raar dat apparatuur na 5 jaar stuk gaat? Ik vind van niet en zo wel wil je het nog wel gebruiken na 5 jaar?
Hoge spanning, veel pv of vfd gestuurde motoren of ander storingsbronnen verkorten de levensduur van de filter en injectie componenten doordat deze warmer worden.
Als je overal al kabel hebt zou ik een POE (power over ethernet) switch aanbevelen met echte accesspoints. Zoals @dion_b ook als suggereert.
Als je zorgt voor extra dekking (redundancy) is uitval van één of twee ook niet direct een probleem.
Dan heb ik nog iets beter voor jeE63s schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:44:
[...]
Ik vind dit voordelen hebben, geen losse voeding en een los op te hangen device maar stekker in stopcontact, LAN kabel erin en klaar
Wellicht was het een prijzige les, maar meestal is het in de ICT zo dat als je iets nodig hebt een ander het al wel uitgevonden heeft en er dus een kant-en-klaar product is
Je hebt ook nog voldoende keuze qua merken en prijssegmenten van goedkoop en simpel tot duurder en geavanceerder.
Hier kun je ze voor €65 allemaal mee uplinken:
uitvoering: TP-Link TL-SG1210P
Als het wat degelijker moet en je poortjes wilt overhouden:
uitvoering: TP-Link TL-SG1016PE
Qua AP's, vooral rustig rondkijken op de pricewatch wat jou past.
categorie: Accesspoints
Ik heb zelf goede ervaringen met alles van Ubiquiti Unifi en HPEAruba InstantOn, anderen kunnen vast andere producten valideren
[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 31-10-2025 18:44 ]
I reject your reality and substitute my own