Soundbars Q4 2025 - verschillende prijsklasses

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views

Vraag

• dinoballz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-11 09:18
Ik zoek een?
Soundbar, zonder subwoofer.

Wat is je budget?
200-800.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV/film kijken/gamen.
Samsung Qled 65” tv, PS5?

Wat heb je zelf al gevonden?
Bose, Sennheiser, Samsung, Sonos, reviews over van alles focussen op vanalles, maar niemand is het met elkaar eens.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik gebruik momenteel de speakers in mijn TV, en het is wel matig, maar kan natuurlijk een stuk beter. Ook vind ik het lastig dat ik nergens echt objectieve vergelijkingen van specs kan lezen.

Wellicht hebben jullie adviezen in verschillende prijsklassen, zoals in de Best Buy Guides?

€50-€250, €250-€500, €500-€750, €750-€1000, >€1000

En tevens graag jullie meningen of het de moeite is om op Black Friday / Cyber Monday kortingen te wachten.

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@dinoballz Wat heb je zelf écht gevonden en waar twijfel je over?
Nu noem je alleen een aantal merken en 5 prijscategorieën en mogen je medeforumgebruikers al het werk doen. We helpen je graag, maar daar hebben we wel meer informatie en inzet voor nodig. Zo krijgen wij meer houvast en jij betere antwoorden.

Alvast een begin: een goedkopere of duurdere soundbar zal sowieos het geluid van je tv verbeteren, maar allemaal hebben ze hetzelfde probleeem: een rijtje kleine speakertjes. Dus als je heel graag prettig naar muziek wilt luisteren, of heel veel van een surround ervaring verwacht, dan moet je een soundbar überhaupt overslaan. Wil je echter het geluid van je tv aanzienlijk verbeteren zonder overal speakers te hebben, dan is een soundbar zeker geschikt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• dinoballz
Hallo @Jorgen
Het is niet ech een kwestie van “het werk doen”, ik vraag naar de ervaringen en voorkeuren van de passerende medeforumgebruikers. Dat is mede een reden dat ik de prijs ranges aangaf. Ik sta redelijk open. Maar wellich is een Sonos of Bose van €300 “beter” dan een Samsung of JBL van €800?

Ik heb in het verleden een 5.1 surround set (Samsung, model nr weet ik niet meer) gehad. Maar ik had weinig content dat er gebruik van maakte, dus was behoorlijk underwhelmed.

Muziek luister ik eerder op mijn headset (Sony WH1000-XM3).
Dus een fijn geluid voor tv, films, series, gaming. Dat is waar ik naar op zoek ben. Had mijn best gedaan dit al uit te leggen met jullie template.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@dinoballz Het is begrijpelijk dat je graag over de ervaringen hoort van je medeforumgebruikers. Maar nu komt je vraag toch echt neer op "ik hoorde over deze merken → wat moet ik kopen in prijsklasse A, B, C, D of E" En hoewel dat een zeer begrijpelijke vraag is, vragen wij echt een stukje meer van iedereen.
  • Wat sprak je bijv aan in een review over een bepaalde soundbar?
  • Waar geniet je het meeste van op je hoofdtelefoon en wil je dat op je soundbar net zo mooi/nog mooier horen?
  • Ga je hem gebruiken voor 5.1 of alleen spraakverbetering?
  • Verwacht je bioscoopgeluid of is doe-alsof-surround (wat je bij eigenlijk iedere soundbar ongeacht de prijs krijgt) ook goed genoeg?
  • Heb je al wat soundbars beluisterd in een rustige winkel?
  • Wat zijn je gerichte vragen?
  • Welke types spreken je exact aan en waarom?
  • Kwam het 'underwhelmed zijn' destijds door de kwaliteit van de speakers, of het gebrek aan content, of het gebrek aan gebruik? (want dat maakt natuurlijk verschil)
  • Enz.
Hoe beter jij omschrijft wat je reeds uitgevonden hebt in je zoektocht en wat je precies wilt kunnen zien/horen/gebruiken, hoe beter ons advies zal zijn. Wellicht wordt het advies bijv. dat je opnieuw beter voor losse speakers kunt gaan. Of dat een soundbar perfect aansluit bij jouw wensen.

Kijk bijv eens in deze post die ik enkele jaren terugschreef: Jorgen in "Keuze tussen receivers" Je ziet hier hoe je een receiver uitkiest en dat geldt voor een soundbar eigenlijk net zo. Als je weet wat je wilt bereiken, kun je kijken en vergelijken in onze Pricewatch bij de rubrieken categorie: Soundbars, categorie: Versterkers en receivers en categorie: Audiosets

Dit vragen we echt niet van je om je te plagen, maar om te voorkomen dat jij dubbele antwoorden krijgt waar je niks aan hebt en dat je mede-Tweakers je beter kunnen adviseren. En dan kom ik terug bij "ik ken Sony en Philips, wat moet ik kopen voor prijs A of B". Dat geeft ons te weinig houvast.

Het nog niet weten is niet erg, maar neem ons mee op jouw zoektocht. Daar krijg jij de beste hulp van en die geven we je graag. :)

• dinoballz
Ik was er vrij zeker dat ik hier al gereageerd had, schijnbaar niet doorgekomen.

Onnodig, niet doen

Zonet belde de schoonvader dat hij nog een Bose bar heeft liggen die hij niet meer gebruikt. Vroeg kerstcadeautje.

Dus vraag opgelost. Al is een ander merk misschien nog iets beter: een gratis Bose is een gratis Bose.

Commentaar niet nodig

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 01-11-2025 01:27 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@dinoballz Commentaar op de moderatie is niet toegestaan in gewone forumtopics. Dat kan in speciaal daarvoor bestemde topics óf in DM met de betreffende moderator. Daarnaast geef ik je al 2 x aan dat je beter je best moet doen als je hulp wilt én voorzie ik je van voorbeelden wat we graag willen zien en houvast om verder te komen. Als je vervolgens niks met die hulp en sturing doet én commentaar hebt, dan is onze hulp kennelijk ook niet nodig en dus gaat hij op slot. Voor een volgende keer: lees onze https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/ nog eens door voordat je een nieuw topic opent.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.