Internet Abonnement kiezen - het krijgen van korting

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views

Vraag

• alta06
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-11 14:23
Beste mensen,

Binnenkort ga ik verhuizen en dat betekent dat ik ook een internet-abonnement moest afsluiten, waarbij ik moet kiezen tussen Odido of KPN. Weet iemand manieren om toch bijvoorbeeld die extra korting te scoren?

Alle reacties

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
'die' extra korting? Wat heb je zelf al gevonden? Wat zijn je opties? (behalve 2 providers noemen) :?

• alta06
Ik heb naar Odido en KPN gebeld en geprobeerd om korting te krijgen, alleen dat is niet gelukt - ughhh..

Ik had ergens op een andere forum gelezen dat er via bepaalde sites kortingscodes worden gegeven of iets omtrent die richting. Ik heb ook gevraagd aan de telefoon of er Black-Friday kortingen zijn, alleen volgens mij zijn dat gewoon dezelfde kortingen die ze al hadden met een simpele label erop.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek op de vergelijkingssites naar wie de leukste aanbieding heeft en sluit het daarbij af. En over 1 of 2 jaar doe je hetzelfde weer om dan elders weer de goedkoopste aanbieding te krijgen.
Overstappen levert eigenlijk altijd meer op dan verlengen.

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-11 13:54
Ik heb naar Odido en KPN gebeld en geprobeerd om korting te krijgen, alleen dat is niet gelukt - ughhh..
huh, maar ze gooien toch altijd met kortingen bij aangang van een nieuw abbo?

je moet echt iets specifieker zijn...

• alta06
Ik denk dat het echt ligt aan de agent die je op dat moment aan de lijn hebt. Echter heeft niemand mij een speciale aanbieding gegeven om bij hun klant te worden... Enkel de prijzen per jaar of 2 jaar.

• Ernst033
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11 04:01
Waarom "moet" je kiezen tussen KPN of Odido? Wil je het aller- allergoedkoopste dan moet ieder jaar overstappen via een vergelijkingssite met een referral via cashbackxl.nl oid en internet only doen. Ik stap al jaren steeds over tussen Youfone en andere budget aanbieders. Heb je geen zin om jaarlijks modems te verwisselen dan kan je zelf iets aanschaffen.

Opbellen werkt nooit, dat probeert iedere hansworst.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

alta06 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:19:
Ik denk dat het echt ligt aan de agent die je op dat moment aan de lijn hebt. Echter heeft niemand mij een speciale aanbieding gegeven om bij hun klant te worden... Enkel de prijzen per jaar of 2 jaar.
Maar waarom bellen? En niet gewoon online een leuke aanbieding pakken?

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:25

de Peer

under peer review

alta06 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:06:
waarbij ik moet kiezen tussen Odido of KPN.
Hoezo? Er is veel meer aanbod en tegen veel betere prijzen.

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-11 22:18
Zelf doe ik maximaal 1 jaar, langer is altijd duurder.
Dit is ook de beste tijd om een contract aan te gaan, zo loop je nooit de black fridays mis
Nooit bellen, gewoon opzeggen met het nieuwe abbo

• alta06
Waar vind je een beter aanbod dan? Heb je wellicht sources?

• alta06
En bellen is handiger omdat je dan in real-time contact heb met een klantenservice medewerker en dat de kans groot is dat ze je korting aanbieden die niet op de site staan.

+ Ze willen die commissie krijgen :p

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09:21
alta06 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:32:
En bellen is handiger omdat je dan in real-time contact heb met een klantenservice medewerker en dat de kans groot is dat ze je korting aanbieden die niet op de site staan.

Als je op de site kijkt hebben ze goede aanbiedingen. Ik zou zelf persoonlijk voor 1 jaar gaan.
https://www.kpn.com/shop/...HXbrjBFKbbTsaAlm9EALw_wcB

• de Peer

de Peer

under peer review

alta06 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:31:
Waar vind je een beter aanbod dan? Heb je wellicht sources?
Serieus? Pak elke willekeurige prijsvergelijker zoals internetten.nl ofzo of doe een Google opdracht

• de Peer

de Peer

under peer review

alta06 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:32:

Nee, dan ben je er in getrapt. Je moet juist zelf vergelijken

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:00
Zoals anderen al noemen: de juiste periode kiezen om af te sluiten. Over het algemeen worden de hoogste kortingen inderdaad met black friday gegeven.

Daarnaast kun je een vergelijker gebruiken, dit zijn als het ware affiliate websites die commissie van de provider krijgen voor elke sale. Die vergelijkers gebruiken een deel daarvan om korting aan hun gebruikers te geven, zodat ze interessant zijn ten opzichte van hun concurrenten.

Wil je vervolgens maximaal profiteren, dan kies je een vergelijker die is aangesloten bij een cashback website. Dan betaalt de vergelijker een commissie aan de cashback website voor een sale, waarvan jij een deel krijgt in de vorm van cashback. Dan heb je dus als het ware twee keer extra korting bovenop de black friday aanbieding.

• alta06
Oke thanks. Ik heb trouwens een deal gevonden voor 1 jaar:

1-jaar contract waarbij ik voor de eerste 6 maanden 26 euro zal betalen en daarna in de laatste 6 maanden 41 euro. Is dit een goede deal?

Het gaat om snelheid van 1Gbit/s.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat ziet eruit als een best prima deal. Ligt er verder ook een beetje aan wat de voorwaarden zijn natuurlijk, als ik uitga van 1Gbps synchroon ga je het niet heel veel goedkoper vinden, maar misschien dat wachten op Black Friday loont (als je zin hebt zolang te wachten).

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

@alta06 je topic voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen / eisen die we er aan stellen. Zo lukraak deals gaan opzoeken en vragen of het een goede deal is is in ieder geval niet de bedoeling. Dat soort zaken zou je met wat uitgebreid websites vergelijken en zoeken ook prima zelf moeten kunnen vinden.

Je hebt al wat tips en tricks gekregen in dit topic, ga daarmee aan de slag. Mocht je daarna nog vragen hebben, stuur me dan gerust een DM, dan kijken we samen even hoe verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.