Ik wil mijn volledige surround set vernieuwen, waarbij ik de subwoofer op korte termijn als eerste wil vervangen omdat de huidige absoluut niet voldoet. De speakers kunnen eventueel later tenzij ik met Black Friday een leuke set zou tegenkomen.
Versterker: Denon AVR-S970H
Huidige boxen: Jamo A-407 set (gekocht 2009)
We zitten vrij compact in de zithoek, maar de ruimte in totaal is vrij groot met 138m³ (muren zijn 2m50).
De set wordt voornamelijk voor film/TV gebruikt en heel af en toe voor muziek.
Ik hou wel van een krachtig basgevoel bij film, dus ik denk sowieso aan een ported versie.
Ik hoor veel positieve signalen over SVS, zou een PB-1000 Pro voldoende zijn voor deze ruimte?
Wat betreft de positie lijkt mij dit de beste plek qua indeling, maar is dit ook zo geluidstechnisch?
De subwoofer komt op een verhoog (5cm dikke blauwe steen) van 37cm in de hoek.
Mag maximaal 50cm diep zijn.
Wat de speakers betreft, wil ik deze ook vervangen, maar dan eerder op termijn, mijn ouders hebben nog een oude Yamaha NX-430P set die ik kan krijgen, maar ik twijfel of die beter is dan de Jamo set. Voordeel zou zeker zijn dat deze meteen onder het plafond kunnen.
Alle nieuwe speakers moeten aan de muur (plafond) komen.
Versterker: Denon AVR-S970H
Huidige boxen: Jamo A-407 set (gekocht 2009)
We zitten vrij compact in de zithoek, maar de ruimte in totaal is vrij groot met 138m³ (muren zijn 2m50).
De set wordt voornamelijk voor film/TV gebruikt en heel af en toe voor muziek.
Ik hou wel van een krachtig basgevoel bij film, dus ik denk sowieso aan een ported versie.
Ik hoor veel positieve signalen over SVS, zou een PB-1000 Pro voldoende zijn voor deze ruimte?
Wat betreft de positie lijkt mij dit de beste plek qua indeling, maar is dit ook zo geluidstechnisch?
De subwoofer komt op een verhoog (5cm dikke blauwe steen) van 37cm in de hoek.
Mag maximaal 50cm diep zijn.
Wat de speakers betreft, wil ik deze ook vervangen, maar dan eerder op termijn, mijn ouders hebben nog een oude Yamaha NX-430P set die ik kan krijgen, maar ik twijfel of die beter is dan de Jamo set. Voordeel zou zeker zijn dat deze meteen onder het plafond kunnen.
Alle nieuwe speakers moeten aan de muur (plafond) komen.