Advies/ervaring click pvc bovenaan trap

Pagina: 1
Acties:

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:31
Hi allemaal,

Op zolder ga ik een click pvc vloer leggen.
De vloer bestaat uit een cementdekvloer.
Daarop ga ik xps ondervloer platen leggen voor demping, deze zijn 6 mm dik.
Het pvc is 5 mm dik.

Nu ligt er tapijt, deze gaat eruit.

Hoe kan ik bovenaan de trap het mooiste afwerken?
De rand weghalen en daar een stripje plakken?

Of de rand laten zitten?
Omdat het click pvc is, zit ik met een veer en groef verbinding, dit wil ik zo netjes mogelijk uit het zicht hebben.

Ik ben van plan om de vloer gelijk met de traptreden te leggen, dus zeg maar een horizontaal aanzicht en niet haaks op de trap.

Zie fotos voor verduidelijking.

Ik hoor graag van jullie.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IyGUbSPF2dsb3a_S52p23JrnUeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7PqRfIvLIYtVklrRV9uug73.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6qw3Icyrm_IS3RVkKDs2hfYG4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrnpswQPmJBe4NVF5ww6v3XJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyQKhKaZnK1KeLgeNGTDw2EQfAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lhaLYb1tNus5AwI78i3InQT.jpg?f=fotoalbum_large

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10 14:55

VonAalscht

Raaaar

Ik heb zoiets ooit opgelost met een heel simpel plastic hoekprofieltje, die zijn er in allerlei maten.

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
VonAalscht schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:55:
Ik heb zoiets ooit opgelost met een heel simpel plastic hoekprofieltje, die zijn er in allerlei maten.
hetzelfde maar dan van gecoat aluminium

als je dat balkje laat zitten kun je er gewon een strip overheen lijmen die gelijk komt met je overige plakplinten. als je het weg haal kun je door tot aan de hoek van de trap maar dan zou je eigenlijk een u profiel willen. zodat ie echt grip houdt.

ik ben overigens groot fan van het verwijderen van houte plinten en dan hoekprofiellen op de muur waar de vloer los onder ligt. zodat het altijd goed kan werken. en het geeft een leuk moderne look. ik heb momenteel helaas geen foto's

• Ac0
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-11 08:18

Ac0

Je kan ook kant en klare bedoening kopen die je schroeft of kit. Trapneuzen gaan net tot over de rand van de trap. Dan leg je met jouw verloop de pvc tot aan het einde van de trap. Je hebt ook trapprofielen met een verticaal verloop om dit verschil op te vangen. Dan heb je wel een wat gek stukje bovenaan je trap maar dit kan ook prima

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:06
Wat wij gebruikten is een overgangsprofiel. Met een hoekprofiel stoot je je tenen, met een overgangsprofiel niet.

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 01-11 19:12
Er zijn speciale aluminium trapprofielen in de handel (Praxis, Gamma, Karwei) met een antislipprofiel op de bovenkant.
Als je een paar verzonken gaatjes (3 a 4) aan de voorkant van het profiel boort en de bovenkant op de PVC lijmt met contactlijm of constructiekit dan zit ie muurvast en ziet het er keurig uit.
Bij sommige PVC vloerdelen zit kurk aan de onderkant en zou een simpele ondervloer volstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door vogelmans op 01-11-2025 10:35 ]

Pagina: 1