Alternatieve app voor Honeywell RFG100 Gateway

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:54
Beste Tweakers,

Ik heb de Honeywell RFG100 Gateway die communiceert met de Honeywell Round Wireless en die is weer draadloos verbonden met de Intergas cv ketel.

Om dat te bedienen gebruik ik nu de Total Connect Comfort Intl app. Dit werkt in goed maar deze zet de cv ketel aan op het gekozen tijdstip. Wat ik wil is dat het huis warm is op het gekozen tijdstip.

Ik heb andere app's geprobeerd van Honeywell/Resideo maar in die app's zie ik geen mogelijkheid om verbinding te maken met de RFG100.

Mijn vraag is: Zijn er andere app's en/of software die dit wel kan. Werkt bijvoorbeeld Home Assistant wel op die manier? Naast Honeywell heb ik ook NOG smart apparaten van Tuya (verlichting en camera) , AEG (wasmachine en droger), Samsung (tv en koelkast) en een Denon receiver met in de toekomst Heos speakers.

Als Home Assistant idd doet wat ik wil is het eenvoudig om alles over te zetten en heeft dat echt een meerwaarde? Niet alleen dat alles in één app staat maar kan ik dan bijvoorbeeld als de droger klaar is een lamp laten knipperen? Of als ik de tv aanzet bepaalde verlichting dimmen of in een andere kleur zetten?

Graag jullie advies.

Alle reacties

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb zelf EvoHome met dezelfde app en Home Assistant heeft daar een prima (cloud-based) integratie voor.
Dan kan je HA op de betreffende tijdstippen laten schakelen.
Je hoeft niks over te zetten en je kan de TCC app ook ernaast blijven gebruiken.

En ja met HA kun je alles koppelen wat je op afstand kan bedienen. Je hebt binnenkort een nieuwe hobby ;)

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-10-2025 11:56 ]

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:54
Home Assistant moet toch wel een server hebben? Of is dat een optie? Iser een ook een app die alles samenbrengt? Ik heb nog een oud moederbord liggen met een geïntegreerde intel proccesor, is wel wat ouder en natuurlijk is die proccesor niet de allerbeste. Moet even kijken of het ddr3 of ddr4 is maar ddr 4 heb ik nog wel wat liggen, iig 2x 4GB. Zou dat voldoende zijn om HA op te draaien?