Hallo tweakers,
Het is alweer een eeuwigheid geleden dat ik mijn huidige desktop heb gebouwd. Deze wordt/is inmiddels wel traag en niet geschikt voor Windows 11. Tijd voor een upgrade dus! Maar ik heb amper meer een idee op welke specs ik moet letten en wat bij elkaar past. Hoe dan ook, gebaseerd op de best buy guide hierbij mijn idee. Alleen is dat topic inmiddels al een tijdje gesloten. Ben benieuwd of dit gaat werken zo.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk eenvoudige fotobewerking als amateur (Capture One). Dat zal een paar keer per maand zijn. Volgens mij zijn de gekozen specs ruim voldoende voor win11 en capture one.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een vast budget, zat zelf rond de 400-500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor heb ik. SSD’s zet ik over uit m’n oude systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, geheugen, voeding en kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ook hier geen voorkeur, systeem staat op m’n werkkamer. Geluid, grootte etc doet er weinig toe.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ten eerste; werken deze componenten samen met elkaar?
Ten tweede; is dit systeem goed genoeg om komende jaren te blijven werken met capture one?
Als laatste; zijn er mogelijk nog overwegingen die het systeem echt beter maken met geringe kosten?
Dank voor jullie inzichten en tips!
Het is alweer een eeuwigheid geleden dat ik mijn huidige desktop heb gebouwd. Deze wordt/is inmiddels wel traag en niet geschikt voor Windows 11. Tijd voor een upgrade dus! Maar ik heb amper meer een idee op welke specs ik moet letten en wat bij elkaar past. Hoe dan ook, gebaseerd op de best buy guide hierbij mijn idee. Alleen is dat topic inmiddels al een tijdje gesloten. Ben benieuwd of dit gaat werken zo.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk eenvoudige fotobewerking als amateur (Capture One). Dat zal een paar keer per maand zijn. Volgens mij zijn de gekozen specs ruim voldoende voor win11 en capture one.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een vast budget, zat zelf rond de 400-500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor heb ik. SSD’s zet ik over uit m’n oude systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, geheugen, voeding en kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ook hier geen voorkeur, systeem staat op m’n werkkamer. Geluid, grootte etc doet er weinig toe.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ten eerste; werken deze componenten samen met elkaar?
Ten tweede; is dit systeem goed genoeg om komende jaren te blijven werken met capture one?
Als laatste; zijn er mogelijk nog overwegingen die het systeem echt beter maken met geringe kosten?
Dank voor jullie inzichten en tips!
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700G Boxed | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Moederborden | MSI B550M PRO-VDH | € 80,10 | € 80,10 |
| 1 | Behuizingen | Chieftec Pro mini AZ-01B-OP | € 42,45 | € 42,45 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 11 450W | € 50,74 | € 50,74 |
| Totaal | € 396,69 | |||