Mijn schoonmoeder gaat verhuizen naar een nieuwbouw appartement (in België), ze moet zelf een fornuis/kookplaat/oven voorzien (elektrisch want gasloos).
Nu bekeek ik de aansluiting en zag dat onder de afdekplaat (kapje met onderinvoer voor draad) helemaal geen aansluitdoos zit... er is enkel het metalen frame waar je de afdekplaat op schroefd en 3 lossen draden.
Is dat OK? of gangbaar/aanvaardbaar?
Het zijn gelukkig wel 3x6mm² draden.
De zekering/automaat is echter wel "maar" 32A, wat eigenlijk betekend dat je nooit je oven en fornuis volledig kan benutten...
Is in dit geval aansluiting met geschikte lasklemmen ok, of moet er feitelijk toch iets perilex achtigs geplaatst worden?
Meer technische installatie wordt het niet=> schopje
Nu bekeek ik de aansluiting en zag dat onder de afdekplaat (kapje met onderinvoer voor draad) helemaal geen aansluitdoos zit... er is enkel het metalen frame waar je de afdekplaat op schroefd en 3 lossen draden.
Is dat OK? of gangbaar/aanvaardbaar?
Het zijn gelukkig wel 3x6mm² draden.
De zekering/automaat is echter wel "maar" 32A, wat eigenlijk betekend dat je nooit je oven en fornuis volledig kan benutten...
Is in dit geval aansluiting met geschikte lasklemmen ok, of moet er feitelijk toch iets perilex achtigs geplaatst worden?
Meer technische installatie wordt het niet=> schopje
[ Voor 13% gewijzigd door Septillion op 30-10-2025 08:13 ]