Gezellig clubje tweakers dat we zijn, ik vraag uw aandacht voor het volgende
Een jaar geleden heeft mijn (inmiddels) 12 jarige neefje mijn AM4 systeem over genomen voor en appel en een ei. Tussen school en zijn huiswerk in speelt hij graag spellen als RDR2, Fortnite en nu ook Battlefield 6. Vooral BF6 kan misschien wat meer powahh gebruiken, dus is de vraag; wat is verstandig om te upgraden aan dit syteem?
De PC is door mij in 2018 samengesteld en gebouwd voor foto- en videobewerking en daarom is de samenstelling wat ongewoon voor een game systeem (met name het moederbord), maar los daarvan draait alles nog steeds lekker. Uiteraard merk je dat de nieuwste spellen wat teveel beginnen te worden en dus valt er misschien met een minimaal budget wat te verbeteren? Mijn neefje heeft zelf wat spaargeld en ik wil wel een stukje sponsoren, maar het idee is om het zo voordelig mogelijk te houden.
Ik zat te denken aan de volgende upgrades en ik hoop dat jullie mee willen denken in dit proces.
De CPU lijkt mij een leuke upgrade tav de huidige 2700x. Een 5950x is nog beter, maar ik zie voor games weinig meerwaarde. De RTX 2070 was een mooie GPU en de MSI uitvoering zag/ziet er dik uit, maar ik denk dat een 16GB 5060ti ondertussen wel een stuk vlotter is? De NZXT Kraken X62 mag na 7 jaar goede dienst ook wel een keer vervangen worden? Ik twijfel daar een beetje over en een nieuwe luchtkoeler kost ook de wereld niet. Ik weet niet zeker of ik de originele AMD schroeven nog heb en daarom heb ik even geen Arctic Freezer 36 gekozen.
Een upgrade naar AM5 is financieel even een brug te ver en ik denk ook nog niet nodig. Ik hoor graag andere suggesties en ideeën!!
Een jaar geleden heeft mijn (inmiddels) 12 jarige neefje mijn AM4 systeem over genomen voor en appel en een ei. Tussen school en zijn huiswerk in speelt hij graag spellen als RDR2, Fortnite en nu ook Battlefield 6. Vooral BF6 kan misschien wat meer powahh gebruiken, dus is de vraag; wat is verstandig om te upgraden aan dit syteem?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Crosshair VII Hero (WiFi) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 500D RGB SE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilators | Corsair LL120 RGB LED (Single pack), 120mm | € 27,90 | € 27,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMR32GX4M2C3200C16 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Interne SSD's | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 870 QVO 4TB | € 301,29 | € 301,29 |
| Totaal | € 329,19 | |||
Ik zat te denken aan de volgende upgrades en ik hoop dat jullie mee willen denken in dit proces.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 147,18 | € 147,18 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5060 Ti WINDFORCE OC 16G | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition | € 51,85 | € 51,85 |
| Totaal | € 638,03 | |||
Een upgrade naar AM5 is financieel even een brug te ver en ik denk ook nog niet nodig. Ik hoor graag andere suggesties en ideeën!!
Some infinities are bigger than others.