Spanplafond inbouwspeakers - Atmos

Pagina: 1
Acties:

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:45
De akoestiek in de woning is niet super, gietvloer, glas en harde wanden.
Op de achterwand een akoestisch paneel geplaatst en dit is een verbetering en wil nu een spanplafond met akoestische panelen plaatsen.

Dit leek mij ook een mooi moment om 2 Atmos speakers te verwerken. Veel inbouw speakers zijn gemaakt voor gipsplafonds, waar je deze in kan hangen. Bij een spanplafond gaat dat echter niet.

Ik heb wel wat gezocht, maar nergens echt een goede oplossing gevonden om speakers te monteren. Is het handig dit onder het plafonddoek te doen?
Of juist een behuizing te hebben en uiteindelijk alleen de speaker uit te snijden uit het doek?

Heeft er iemand ervaring mee en hoe dit aangepakt is?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Jag

Eronder kan natuurlijk zeker maar wel sjiek om uit het zicht te plaatsen. On wall surrounds zou een optie kunnen zijn die je tegen het plafond monteert en het span plafond eronder doet; kan je er wel nooit meer bij.

Of in wall met behuizing en houten ring als baffle en die uitsnijden. Dan kan je nog speaker vervangen mocht het nodig zijn. Kans is wel erg klein.

Absorptie voldoende dikte maken voor evenwichtige absorptie is ook aan te raden.

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:45
Dank, welke behuizingen zijn er?
Zie daar weinig informatie over.

Nu twijfel ik tussen 2 of 4 speakers.
Je hebt van Elac de WS 1645.2 - die heeft dezelfde Jet Tweeter als alle surrounds. Kosten 780,- stuk (en komen dan plafondbeugels bij.

Kan voor die prijs ook 4 lagere tier speakers kopen.

Ik zal ook nog even aan de plafond guys vragen wat het beste is kwa type inbouw. Elac heeft ook echt dedicated inbouw.