De Service User Profile Service verhindert het aanmelden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• raisequality
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 31-10 11:26
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik mijn nieuwe geassembleerd systeem mogen ontvangen van azerty.

Helaas heb ik hem nog niet kunnen gebruiken.
Met de eerste dingen instellen, zoals inloggen met mijn microsoft account ging het al niet lekker, kreeg al een error of 2 3. Maar dat kan later nog dus dat liet ik dan maar liggen.

Daarna een windows profiel/user aangemaakt. Allemaal mooi. Alleen toen ik probeerde in te loggen voor het eerst, kreeg ik de melding:

De service usee profile service verhindert het inloggen. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.

Vervelend, maar kan gebeuren misschien. Ben zelf niet super technisch dus gebeld met azerty, na een doorverwijzing konden zij het helaas ook niet oplossen, en moest ik een mail sturen met wat info, en krijg ik binnen 24 uur bericht terug.

Ondertussen heb ik wat dingen zelf geprobeert:
Shift+Reset. Vervolgens command prompt met wat guides online, helaas ook daar niks verder mee gekomen.

Vervolgens safe boot, daarmee kon ik dan toch iets verder inloggen. Ik krijg wel een grijs scherm (weet niet of dat normaal is) maar kan dan wel naar mijn taakbeheer. Ook hier bij gebruikersprofielen etc wat dingen geprobeerd die helaas niet hielpen.

Nou laatste optie dan maar, windows opnieuw installeren.

Toen stond ik wel even verbaasd want ook dat wil hij niet. Zowel lokaal als cloud based krijg ik direct een error.

Ook krijg ik het absoluut niet voor elkaar om een administrator profiel te voorschijn te krijgen om iedergeval in windows te komen.

Zou iemand wat ideeën willen schieten? Alvast bedankt!

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:57

DukeBox

loves wheat smoothies

raisequality schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:51:
Zowel lokaal als cloud based krijg ik direct een error.
Welke error? En hoe heb je precies een schone install gedaan?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• raisequality
DukeBox schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:58:
[...]

Welke error? En hoe heb je precies een schone install gedaan?
Voor wat ik zag een algemene error dat het niet is gelukt.

De her-installatie heb ik gedaan via shift+opnieuw opstarten. En het daar vervolgens aangeklikt.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:57

DukeBox

loves wheat smoothies

raisequality schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:08:
[...]

Voor wat ik zag een algemene error dat het niet is gelukt.

De her-installatie heb ik gedaan via shift+opnieuw opstarten. En het daar vervolgens aangeklikt.
Wat als je met de media creation tool een échte schone install doet? (dus niet een herinstall met de installatie bestanden die nu ook al een rotte install hebben opgeleverd).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• raisequality
DukeBox schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:41:
[...]

Wat als je met de media creation tool een échte schone install doet? (dus niet een herinstall met de installatie bestanden die nu ook al een rotte install hebben opgeleverd).
Zag her inderdaad voorbij komen. Ik laat die nog even zitten aangezien ik niet al te veel zelf wil veranderen, voordat azerty een antwoord heeft gegeven. Iedergeval bedankt voor de tip!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:15
Je kreeg al meerdere error, wilt deze niet delen, geeft aan dat je niet technisch bent en denkt dat deze errors geen verband zouden kunnen hebben met je huidige probleem?

Ik zou of beginnen met een volledige herinstallatie door het maken van een installatie usb via de Media Creation Tool van Microsoft zoals @DukeBox al aangeeft.

En anders zou ik toch ook uitgebreid aangeven wat alle foutmeldingen zijn die je bent tegen gekomen. Want elke foutmelding kan zeker wel relevant zijn met elkaar

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• raisequality
Wylana schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:55:
Je kreeg al meerdere error, wilt deze niet delen, geeft aan dat je niet technisch bent en denkt dat deze errors geen verband zouden kunnen hebben met je huidige probleem?

Ik zou of beginnen met een volledige herinstallatie door het maken van een installatie usb via de Media Creation Tool van Microsoft zoals @DukeBox al aangeeft.

En anders zou ik toch ook uitgebreid aangeven wat alle foutmeldingen zijn die je bent tegen gekomen. Want elke foutmelding kan zeker wel relevant zijn met elkaar
Sorry? Ik heb nergens aangegeven dat ik de errors niet wil delen?
Ik kan ze alleen niet meer precies herinneren, en aangezien ik geen herinstallatie kon doen, kon ik ze ook niet nabootsen vanaf het begin.

Ook heb ik nergens gezegd dat ik geen verband zie? Ik weet namelijk bijna wel zeker dat er een verband tussen alle errors zit, de vraag is alleen wat het verband is.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:15
raisequality schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:54:
[...]
Sorry? Ik heb nergens aangegeven dat ik de errors niet wil delen?
Ik kan ze alleen niet meer precies herinneren, en aangezien ik geen herinstallatie kon doen, kon ik ze ook niet nabootsen vanaf het begin.
Heb je nergens aangegeven?
Volgens mij heb je toch echt letterlijk het volgende gepost:
raisequality schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:51:
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik mijn nieuwe geassembleerd systeem mogen ontvangen van azerty.

Helaas heb ik hem nog niet kunnen gebruiken.
Met de eerste dingen instellen, zoals inloggen met mijn microsoft account ging het al niet lekker, kreeg al een error of 2 3. Maar dat kan later nog dus dat liet ik dan maar liggen.
Dit lijkt mij toch overduidelijk dat je aangeeft dat je het niet wilt delen omdat je het in jou ogen niet relevant genoeg vindt om te posten.
[b]raisequality in "De Service User Profile Service verhindert het aanmelden."raisequality schreef op donderdag 30 oktober 2025
Ook heb ik nergens gezegd dat ik geen verband zie? Ik weet namelijk bijna wel zeker dat er een verband tussen alle errors zit, de vraag is alleen wat het verband is.
Als je het wel belangrijk vindt, waarom post je het dan niet, zoals ik hier boven al zei? :?

Maar goed, daar gaan we het probleem niet mee oplossen.

Vaak zijn User Profile error meldingen lastig op te lossen en kunnen een breed scala aan oorzaken hebben. Vaak hebben ze betrekking op een corrupt profiel. Je zou kunnen kijken of je met een ander lokaal profiel kan inloggen en kijken of je profiel kan herstellen door de backup profiel terug te zetten.

https://learn.microsoft.c...the-sign-in-this-happened

https://superuser.com/que...itial-login-in-windows-10

Wat ook wel eens gebeurd is dat de User Profiel Service service zelf niet goed draait of wilt starten. Dan is het helemaal lastig om hem werkend te krijgen en is vaak een herinstallatie of Backup Restore enige optie.

Wat je ook nog kan proberen is om Windows Startup Repair te starten en kijken of die zaken kan fixen. Mogelijk dat die nog zaken kan fixen.
Startup Repair - Microsoft Support

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1