ODF Open Dutch Fiber Mannetje moet even in de meterkast zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 606 views

• gewoontelefoon
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-10 11:59
Nou ja zeg… stond er net een manneke voor de deur die “even in de meterkast moest kijken vanwege glasvezel”. Ik heb helemaal geen glasvezelaansluiting, maar volgens hem “moet het van de gemeente”. Hij kwam niks verkopen, zei hij.

Ik zei: mooi niet. Jij komt hier niet binnen. Eerst maar eens uitleggen waarom de gemeente jou zou sturen als E-Fiber failliet is en Open Dutch Fiber nu de boel heeft overgenomen.

Z’n gezicht sprak boekdelen. 🤨 en zegt nog effe er achteraan, ik ben slimmer en handiger dan jij.

Kleine tip: laat dit soort lui niet zomaar binnen, ook niet als ze zeggen dat het “moet”.

Is dit herkenbaar?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
zeker. ik wordt wel vaker weg gestuurd.

Meestal nadat ik zeg niks te verkopen, maar een dienst kom aanbieden.
Ben gewoon eerlijk, ik verkoop niks.. Ik bied een service aan.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:31
Hier niet herkenbaar. Hebben nu glasvezel sinds 2007 of 2008 denk ik. Destijds aangegeven per brief dit in de meterkast te willen laten leggen bij aanleg in de straat toen daar een brief over kwam met reactie mogelijkheid, dit is netjes gedaan. Sindsdien nooit meer iemand gezien aan de deur. Provider bij wie we destijds gestart zijn is al wel 2x overgenomen :+

[ Voor 20% gewijzigd door Dennism op 29-10-2025 17:07 ]

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

Zalmanman

So long,

jack zomer schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:02:
zeker. ik wordt wel vaker weg gestuurd.

Meestal nadat ik zeg niks te verkopen, maar een dienst kom aanbieden.
Ben gewoon eerlijk, ik verkoop niks.. Ik bied een service aan.
En wat precies is die dienst, dan? Want dat wordt voor mij ook niet duidelijk uit de TS.

and thanks for all the fish.

• jack zomer
  • Niet online
glasvezel.

de dienst is jij krijgt internet van ons tegen een maandelijks bedrag.
en de modem heb je in bruikleen...

Maar is had sarcasme smiles moeten gebruiken....
ik was niet serieus. Gewoon nee zeggen en door met de dag, snap niet waarom er een topic voor gemaakt moet worden. (kost allemaal weer bits and bytes en die zijn niet gratis...

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
jack zomer schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:11:
glasvezel.

de dienst is jij krijgt internet van ons tegen een maandelijks bedrag.
en de modem heb je in bruikleen...

Maar is had sarcasme smiles moeten gebruiken....
ik was niet serieus. Gewoon nee zeggen en door met de dag, snap niet waarom er een topic voor gemaakt moet worden. (kost allemaal weer bits and bytes en die zijn niet gratis...
Omdat er genoeg mensen wel overvallen / overbluft worden door deze praktijken en dan ergens voor tekenen dat ze eigenlijk niet willen. Zou per direct verboden moeten worden

Als dan door het lezen van dit topic 1 persoon niet genaaid wordt door een opdringerige colporteur dan is dat al pure winst.

• jack zomer
  • Niet online
jeroenkb schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:15:
[...]

. Zou per direct verboden moeten worden
daar zijn we het zeker over eens.
maak een afspraak. kom in je werk pak. Neem je id/bedrijfspas mee.
Onaangekondigd is gewoon altijd nee, En als je niet sterk in je schoenen staat, dan kijk je via de camera en doe je de deur zelf niet open....

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:06
gewoontelefoon schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:53:
Eerst maar eens uitleggen waarom de gemeente jou zou sturen als E-Fiber failliet is en Open Dutch Fiber nu de boel heeft overgenomen.
Even een correctie: E-Fiber is nooit falliet gegaan. De voormalig eigenaren hebben het bedrijf voor veel geld verkocht aan Open Dutch Fiber. Toch wel een belangrijke nuance.

Verder lopen er bij Open Dutch Fiber wel projecten om niet aangesloten woningen alsnog kosteloos aan te sluiten. Of dat bij jou ook het geval is weet ik natuurlijk niet.

• gewoontelefoon
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-10 11:59

Klopt gewoon niet helemaal...

Ze zeiden dat ze namens de gemeente de aansluiting moesten controleren, maar dat lijkt me sterk.
E-Fiber zou zogenaamd failliet zijn, dat klopte ook niet.

En dan zo iemand met een keycord en naamplaatje... tja, dat zegt tegenwoordig weinig. Er lopen genoeg oplichters rond met jassen van Ziggo, PostNL of zelfs de politie.

Daarbij zeggen: "Ik wil niks verkopen." Ja hoor, waarom moet je dan per se in mijn meterkast zijn? Als ik glasvezel wil nemen, dan regel ik dat zelf wel. Kruisje en hoppa, gelijk post/telefoon/mail of ik glasvezel wil hahahahhaha

Zoals altijd: als het te mooi lijkt om waar te zijn... nou ja, dan weet je de rest wel.
Zie ook: [https://laatjeniethackmaken.nl/](https://laatjeniethackmaken.nl/)

Alles draait tegenwoordig om affiliate, backlinks en commissies. Je wordt er bijna knettergek van. Overal zie je het - ook hier op het mooie Tweakers, in "onafhankelijke" kranten en bij influencers. Zelfs de sportvereniging doet mee via sponsordeals. Prima, maar wees gewoon open en transparant.

Mijn motto: regel het zo dat mensen graag iets bij je willen afnemen, in plaats van dat je ze moet overtuigen.
Maar goed, deze manier van zaken doen deugt gewoon niet. Ben er alweer helemaal klaar mee. Niet echt een fijne binnenkomer dus.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bedankt voor de waarschuwing. Dit soort zaken zijn helaas de orde van de dag tegenwoordig.

Verder heeft het topic niet zoveel discussiewaarde, dus doe ik er een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.