iPhone 15 Pro - oproepen gaan naar voicemail zonder overgaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 17:21
Ik heb een iPhone 15 Pro met een Nederlandse Odido e-sim (en een fysieke KPN sim, maar dat lijkt mij niet relevant hier). Ik zit op dit moment voor langere tijd in het buitenland in de EU.

Vaak, maar niet altijd, mis ik inkomende oproepen. Ik krijg geen oproep, zie geen gemiste oproep maar wel ontvang ik een paar minuten later een voicemail SMSje met 'u hebt 2 gemiste oproepen van ...'. De gemiste oproepen komen uit verschillende landen. Dit zijn oproepen van bekenden die ik verwacht, en geen spam dus!

Ik heb geen 'niet storen' profiel actief. Het gebeurd met zowel bestaande contacten en onbekende nummers. Het gebeurd met bellers uit verschillende landen. Inkomende calls via WhatsApp werken wel gewoon. Het gebeurd niet altijd, maar ~80% van de oproepen. Sommigen komen wel aan.

De Odido helpdesk kan mij niet helpen en ziet aan hun kant niets vreemds. Zij leggen de schuld bij het toestel, maar ik zou niet weten, naast het niet-storen profiel, wat het zou kunnen zijn? Zeker omdat het niet altijd mis gaat.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Is dit een issue met het toestel of met de provider? Ik twijfel om de Voicemail volledig uit te schakelen, in de hoop dat de oproepen dan wel aankomen, maar ik ben bang dat als het dan mis gaat ik geen enkel signaal krijg dat ik een gemiste oproep heb, zoals de SMSjes die ik nu krijg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:36
Op welk netwerk (van welke provider) zit je in het buitenland? Want als dat geen Odido is, dan zou ik het ook niet per se bij Odido zoeken.

Het lijkt mij dat voicemail uitschakelen weinig zal uithalen, maar je kan het even proberen en iemand vragen die je eerder geprobeerd heeft te bellen om het te testen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 17:21
Hahn schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:22:
Op welk netwerk (van welke provider) zit je in het buitenland? Want als dat geen Odido is, dan zou ik het ook niet per se bij Odido zoeken.

Het lijkt mij dat voicemail uitschakelen weinig zal uithalen, maar je kan het even proberen en iemand vragen die je eerder geprobeerd heeft te bellen om het te testen.
HT HR (Kroatie). Automatische netwerkselectie. Verder: Bellen via WiFi: Uit, Gesprekken en data: 5G automatisch. Voor zover ik weet, alles default settings. Nooit iets aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19
Bedenk dat in het buitenland GSM dekking (als ik het even zo mag noemen) nu eenmaal niet even goed is als in NL. Ik ken Kroatië wat dit betreft niet maar ervaar dit wel eens in de UK. Je bent soms nu eenmaal buiten bereik van een mast, of de mast kan even niet het netwerk bieden wat je telefoon graag ziet en dan kan dit ook gebeuren. Je kan proberen om bellen via WiFi aan te zetten en zoveel mogelijk WiFi netwerken in je omgeving te koppelen, maar het is ook gewoon mogelijk dat je tegen een infrastructuurbeperking aanloopt.