Na windows update geen videosignaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mijn vraag
Na de windows update van gisteravond, krijg ik geen beeld meer op mijn beeldschermen.
Het systeem start wel op, maar ik krijg geen beeld.. Ik weet niet of ik door het login scherm heen kom.
Als ik de hmdi stekker eruit trek en weer erin steek, gaat het lampje wel even op wit, maar na 30seconden gaat het scherm op standby.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het systeem draait op een legale windows 11.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alle hardware in de pc verwijderd en een beeldscherm aangesloten via HDMI.
Dus de kaart met bluetooth, extra USB uitgangen, videokaart en niet relevante ssd's zijn verwijderd.

Ik heb ook de ram geheugen in een ander slot gestoken.

De stekker verwijderen en na een kwartier er weer insteken geeft geen ander resultaat.

Ik heb tevens geprobeerd windows in een veilige modus op te starten via shift ingedrukt.
Het scherm is niet kapot, hij werkt nml wel via mijn laptop.

Ik kom niet in de bios, volgens de handleiding zou dit moeten kunnen door gebruik van de F1, F2, F3, F10, F12 of DEL knop tijdens het opstarten.

Wat zou ik nog kunnen proberen?

HEt betreft deze pc:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI B450-A PRO€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 0,-€ 0,-
2MonitorsLenovo G27q-20 Zwart€ 0,-€ 0,-
2VentilatorsNZXT F120P Zwart, 120mm€ 0,-€ 0,-
1VentilatorsThermaltake Toughfan 12 Zwart 2-pack, 120mm€ 34,99€ 34,99
2Geheugen internTeam Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 0,-€ 0,-
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 34,99

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Heb je ook de OS schijf losgekoppeld? Daarna BIOS reset (eerst voeding uit stopcontact en condensators ontladen door de startknop op de behuizing in te drukken) en opnieuw in BIOS proberen te komen.

Andere HDMI uitgang op de videokaart geprobeerd?

Op welke BIOS versie draait het moederbord?

[ Voor 8% gewijzigd door Uszka op 29-10-2025 12:26 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank je wel voor je reactie, ik ga dit proberen. Geprobeert, maar ik kom er niet in.
Het toestenbord geeft wel de RGB kleuren dus ik neem aan dat die wel werkt.
Kan het nog een andere knop zijn die ik moet gebruiken om in bios te komen/.

ik heb beide hdmi poorten geprobeerd, ook die van het moederbord.

ik heb ook nog een andere kaart erin gestoken: sapphire hd 7770.
maar allemaal geen verschil.

ik weet niet welke versie bios ik heb.

[ Voor 27% gewijzigd door Zomaar iemand op 29-10-2025 12:51 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Met alles wat ik gedaan heb, zie ik dat er nu een ledje brand op het moederbord. Bij de letters VGA.

Betekend dat wellicht dat hij alleen een signaal uitstuurt via de VGA poort?
Ik heb geen VGA uitgang/kabels, maar kan wellicht wel een verloopje kopen.

Er zit ook nog een uitgang op met DVi

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De processor heeft geen interne gpu, HDMI aansluiten op het moederbord zal niet werken. Je hebt dus een grafische kaart nodig.

Het VGA LEDje geeft aan dat daar waarschijnlijk de oorzaak zit: indicates GPU is not detected or fail. Gebeurt dat als de kaart aanwezig is?

De BIOS werkt via de Del knop, druk die herhaaldelijk in hoog tempo in tijdens het opstarten.

Je kan de CMOS jumper gebruiken om de CMOS data te wissen (jumper plaatsen terwijl de computer uitstaat/geen 230V kabel). Dit is niet aan te raden als er RAID is ingesteld.

Je kan één geheugen module plaatsen in slot DIMMA2 (aanbeveling uit handleiding).

Kun je foto's plaatsen van de grafische kaart en alle aansluitingen? Als je ruikt aan de kaart, valt je dan iets op? Wordt de kaart heet op een andere plaats dan de grafische processor? Wordt de grafische processor zelf wel warm of blijft die koud? Voorzichtigheid bij insteken van de kaart is aan te raden.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dus eigenlijk zijn die HDMI, dvi en VGA compleet nutteloos op het moederbord?

Ik had even een kabel hier in de chinese winkel gekocht DVi --> HDMI en inderdaad geen verschil.

VGA ledje brand als de kaart erin zit en als hij eruit is. Ook met de backup videokaart.
Met de DEL knop werkt niet, ik kom er niet in.

IK ga eens kijken of ik die CMOS pennen kan vinden. Volgens mij heb ik geen RAID ingesteld.

Ik ga ook proberen met 1 RAM strip

Videokaart, nee hij ruikt niet raar.Ding is ijskoud en de 2 fans draaien gewoon. En de ledjes branden ook
Ik ga even wat fotos maken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gGDHrYQ1QPGr6klKLtXl2WJCWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVZKso5fojfllHA27aq5YJKn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSYa6LJGRfPy7GpMcdpK8bdqDs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a7Nnv4ZWw0qr6vabq36Osx3m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dyOQBk86FDP24w1NNIynHykEZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfFUwde8d9IAvfevJWR5qB6j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Zomaar iemand op 29-10-2025 14:57 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zomaar iemand schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:54:
Dus eigenlijk zijn die HDMI, dvi en VGA compleet nutteloos op het moederbord?
Als je er een processor in stopt die géén ingebouwde GPU heeft, dan zijn die poorten nutteloos. Als je er een processor in stopt die wel een iGPU heeft, dan werken ze prima.

The devil is in the details.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Duidelijk. Tip voor de volgende pc. Ik heb de foto's toegevoegd

• Zomaar iemand
  • Niet online
Heb je nog een tip voor de jumper? De locale pc winkel hier had ze niet die adviseerde een koper draadje :p

Ik heb een jumper gevonden.

Volgens de manual doe ik de volgende stappen:

1 stroom eraf
2 15 seconde wachten
3 jumper erop zetten
4 5 seconden wachten
5 jumper weer verwijderen.

Dit hebik precies zo gedaan, maar nog geen verschil. Systeem start op, schermen gaan 15 seconden aan en gaan dan op stand by.
Ik heb nu 1 strip RAM geheugen
Videokaart
toestenbord en muis.
SSD met WIndows

[ Voor 65% gewijzigd door Zomaar iemand op 29-10-2025 15:56 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
ik heb nu de backup videokaart op de andere bus gezet, maar ook dan blijft het vga lampje branden

• Zomaar iemand
  • Niet online
ik heb nu denk ik alles geprobeert. zonder scherm blijven er maar weinig opties over.

Volgens mij moet ik concluderen dat de pc kapot is en ik een nieuwe moet kopen.

• Hahn
  • Nu online
Zomaar iemand schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:21:
ik heb nu denk ik alles geprobeert. zonder scherm blijven er maar weinig opties over.

Volgens mij moet ik concluderen dat de pc kapot is en ik een nieuwe moet kopen.
Een computer is nooit in z'n geheel kapot, áls er überhaupt al echt iets kapot is. En voordat je een geheel nieuwe PC koopt heb je nog legio aan opties om te proberen.

Bijvoorbeeld:
  • CMOS-batterij vervangen
  • Andere videokaart proberen (je had het over backup videokaart in andere bus stoppen, maar waarom in andere bus? En welke bus?)
  • Andere voeding proberen
  • Ander moederbord proberen

• Zomaar iemand
  • Niet online
De batterij heb ik vervangen.
De backup videokaart is veel kleiner. Dus past qua formaat in beide grote bussen. Zilver en zwart. Ik dacht misschien is die bus kapot.
In een eerder topic gaf iemand aan dat de voeding eigenlijk te klein is, de behuizing moeilijk te koelen is. En het lijkt op een kapot moeder bord.
Dus alles bij elkaar lijkt een nieuwe pc dan een betere optie. Wellicht de videokaart hergebruiken.

• Hahn
  • Nu online
Zomaar iemand schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:36:
De batterij heb ik vervangen.
De backup videokaart is veel kleiner. Dus past qua formaat in beide grote bussen. Zilver en zwart. Ik dacht misschien is die bus kapot.
In een eerder topic gaf iemand aan dat de voeding eigenlijk te klein is, de behuizing moeilijk te koelen is. En het lijkt op een kapot moeder bord.
Dus alles bij elkaar lijkt een nieuwe pc dan een betere optie. Wellicht de videokaart hergebruiken.
Als je een nieuwe PC wilt, moet je dat vooral doen. Maar als alleen het moederbord kapot is, kan je ook alleen die vervangen en voor €100 klaar zijn.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-10 15:59
Ik heb met de Ryzen 1600x hetzelfde eufel gehad, wat bij mij de oplossing was, hoe gek het ook mogen klinken, is de monitor helemaal stroomloos maken voor een minuut.

Ik heb ook zo'n beetje de hele PC uit elkaar gesloopt en onderdelen veranderd / gemixt, dus ik hoop dat het je probleem oplost (Dit probleem kwam bij mij trouwens 1x in de maand voor na meer dan een jaar probleemloos gewerkt te hebben, met de ryzen 5000 serie processor was het probleem verholpen).

Niet 100% zeker de oplossing, maar wellicht het proberen waard.

(Ik heb toen echt elk onderdeel verwisseld, GPU, Geheugen, Mobo, niets werkte. Het desbetreffende scherm draait nu in m'n huidige setup ook gewoon nog als 2e scherm mee, dus daar leek het ook niet aan te liggen. Was een Asus scherm overigens).

[ Voor 18% gewijzigd door RedHat op 29-10-2025 16:48 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:51
Hangt er een beetje van af wanneer het systeem voor het eerst is geassembleerd, maar ik schat in zo rond 2019. Dan zou je ook nog kunnen kijken of een nieuwe(re) voeding soelaas brengt.
Jouw moederbord heeft een EZ-LED foutcontrole. Welk ledje gaat / blijft branden bij het opstarten?
Er zitten er 4 onder elkaar (net boven de 24 pins voedingsaansluiting van het moederbord), te weten voor controle van CPU, DRAM, VGA en BOOT.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Zomaar iemand
  • Niet online
alleen vga blijft branden.

Maar ik heb altijd gezeur gehad met dit moederbord. dit is uiteindelijk de derde. waarbij ik het voor lief heb genomen dat de front usb poorten niet werkte. Opgelost met een extra kaart met usb poorten.

Goede ervaringen met dit merk, maar slechte ervaringen met dit type.

@RedHat dit ga ik nog proberen. want mijn pc onderdelen moet ik in Nederland bestellen en wil graag weer aan het werk.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

<>
Videokaarten kan je altijd hergebruiken. Maar wellicht staat er ook een systeempje op V&A in de buurt? Snap dat je eerste prioriteit is om weer te kunnen werken.

edit: @Yaksa VGA is de led, is eerder gemeld.

Nieuwe voeding is ook te proberen, heb je toch nodig bij een nieuwe build ga je dat doen.

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 29-10-2025 17:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Zomaar iemand
  • Niet online
geld is niet het probleem, bedrijfszekerheid wel, dus liever geen tweedehands. Vroeger waren er op deze website van die mooie verkoopadviesen, daar maar eens kijken

het opnieuw opstarten van de schermen geeft geen oplossing.

Het rare is dat wanneer ik de videokaart erin steek, er geen lampjes op mijn toetsenbord gaan branden en zonder videokaart wel.
schijnbaar gaat er daar ook nog iets behoorlijks mis.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Misschien dan morgen voor nu een laptop kopen? Altijd handig, en geeft tijd om na te denken over een nieuwe build waar je weer even mee vooruit kan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Zomaar iemand
  • Niet online
Het systeem dat ik had was prima, maar mag wat sneller moet ik dan kijken naar de bgg gamepc 1080hd of juist een stapje hoger?

• Zomaar iemand
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:19:
Misschien dan morgen voor nu een laptop kopen? Altijd handig, en geeft tijd om na te denken over een nieuwe build waar je weer even mee vooruit kan.
daar werk ik nu op. ;-)

alleen staat mijn thunderbird, backup en bestanden op de pc.
Dus moet nog even een manier vinden om de ssd's te koppelen aan de laptop.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zomaar iemand schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:23:
[...]

daar werk ik nu op. ;-)

alleen staat mijn thunderbird, backup en bestanden op de pc.
Dus moet nog even een manier vinden om de ssd's te koppelen aan de laptop.
Kan je niet kijken in je PC netwerk of er een netwerkshare is van je SSD? of remote desktop indien windows Pro - als de RGB etc wel werken heb je kans dat het OS toch lijkt te draaien ergens)

edit: als je geen encryptie op de SSD heb ingeschakeld zou je die ook in een externe behuizing kunnen proberen te benaderen)

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 29-10-2025 17:39 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
De pc komt niet meer in het netwerk voor, dus ik denk dat hij windows niet kan opstarten. ik werk met rustdesk.

Ik hoor net dat vanuit Nederland toch geen optie is op korte termijn, dus dan toch hier in Spanje.
Er is 1 speciaalzaak in de buurt (ca 1 uur rijden) met een webwinkel!

Eens kijken of ik daar dan een moederbord, kast en procesor kan vinden.

[ Voor 52% gewijzigd door Zomaar iemand op 29-10-2025 18:03 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:49
Een BIOS Flashback was hier de oplossing:
Reddit: MSI B450-A Pro VGA Debug LED - The Picky USB Drive Saga!
Zomaar iemand schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:46:
Het toetsenbord geeft wel de RGB kleuren dus ik neem aan dat die wel werkt.
Dat de RGB verlichting het doet zegt niets, je kan controleren of de CAPS Lock reageert, dan heeft het systeem correct gepost.
Uszka schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:26:
Daarna BIOS reset (eerst voeding uit stopcontact en condensators ontladen door de startknop op de behuizing in te drukken) en opnieuw in BIOS proberen te komen.
Er wordt vaak aangeraden om een (deep) bios reset te doen op de volgende manier:
Stekker uit voeding, CMOS batterij eruit en dan ook de Bios jumper clear/reset plaatsen.
Dit dan een tijdje zo laten en zien of dat wat doet.

• Zomaar iemand
  • Niet online
De caps lock reageert niet.

Ik heb die bios reset een aantal keer geprobeert. met batterij, zonder batterij met jumper zonder jumper.
En telkens met een uur ertussen.

Ik heb het stuk op reddit gelezen en ik moet helaas toegeven dat ik geen idee heb wat ze uitlegd.

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:58

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Al andere monitor geprobeerd?

Je meld wel dat je laptop werkt op de monitor, maar wil niet zeggen dat monitor dan ook beeld goed zou moeten verwerken van je pc. Misschien driver Windows update in war en stuurt niet herkende resolutie.

[ Voor 78% gewijzigd door PeepPeepPeep op 29-10-2025 23:46 ]

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

• The_Doman
Zomaar iemand schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:29:
Ik heb het stuk op reddit gelezen en ik moet helaas toegeven dat ik geen idee heb wat ze uitlegt
Opnieuw bios flashen:
Google: MSI B450-A Pro Flash back

• Zomaar iemand
  • Niet online
PeepPeepPeep schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:40:
Al andere monitor geprobeerd?

Je meld wel dat je laptop werkt op de monitor, maar wil niet zeggen dat monitor dan ook beeld goed zou moeten verwerken van je pc. Misschien driver Windows update in war en stuurt niet herkende resolutie.
Goed idee, even uitgeprobeert. Maar helaas werkt een andere monitor ook niet. Deze zijn wel een heel stuk kleiner en van minderende kwaliteit. Maar dat zal niet heel veel schelen.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Voor recovery zou je kunnen proberen een processor te kopen met een geïntegreerde iGP. Als je bitlocker op de SSD hebt gaat een transplantatie naar een andere computer of externe behuizing niet werken - tenzij je de recovery key ergens hebt opgeslagen (zou in je MS account kunnen zitten als je daar bij encryptie hebt gekozen).
Blijft bizar dat na een update je PC niet meer opstart, maar productiviteit is nu belangrijker dan snappen wat er gebeurd is.

Dit typende bedenk ik me dat het wellicht een goed idee is om eens te proberen met een schone ssd het systeem aan de praat te krijgen, en daarna te gaan kijken naar je data.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Hoe weet ik of er een bitlocker op zit? Had ik dit zelf moeten doen of gaat dit automatisch?

Ik dat bios flashback gedaan, maar zonder succes.
2 usb stick gebuikt.
Als ik de USB stick inprik en de knop indruk,, gaan de fans voor 10 seconde draaien, alsof het systeem wil opstarten, maar stopt dan. Het ledje gaat knipperen en blijft dan permanent branden. Verder gebeurt er niets.

• The_Doman
Zomaar iemand schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 00:34:
Ik dat bios flashback gedaan, maar zonder succes.
2 usb stick gebuikt.
Als ik de USB stick inprik en de knop indruk,, gaan de fans voor 10 seconde draaien, alsof het systeem wil opstarten, maar stopt dan. Het ledje gaat knipperen en blijft dan permanent branden. Verder gebeurt er niets.
Ook de juiste USB poort daarvoor gebruikt?
Zie ook, als je deze nog niet had gezien:
NL MSI B450-A Pro MAX USB BIOS Flash Guide M Flash Without CPU

• Zomaar iemand
  • Niet online
ja de poort onder de knop.
Hij doet ook wel iets, maar niet meer dan ik beschreven heb.

Ik heb het ook zonder gedaan, maar dan knippert hij alleen 3 keer en dan gaat het ledje uit.

Ik ben niet zover gegaan als de man in de video, die van mij zit nog wel in kast, maar zonder hardware.

[ Voor 22% gewijzigd door Zomaar iemand op 30-10-2025 13:35 ]

• mrmrmr
  • Niet online
En het lijkt op een kapot moeder bord.
Waarom denk je dat? De videokaart doet het niet volgens de VGA LED.
Heb je die grafische kaart in een andere computer geprobeerd? De kans dat die kaart kapot is groter dan het moederbord.

Nog een vraagje over de kwast op een van de foto's. Is die gebruikt om iets schoon te maken? De haren kunnen statische elektriciteit (hoge spanning) veroorzaken en electronica kapot maken. Schoonmaken kan met een spuitbus lucht of met >99% isopropylalcohol.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Bedankt voor het meedenken.

De kwast gebruik ik inderdaad om de fans schoon te maken, dit lukt niet goed met luchtdruk.

Ik heb de grafische kaart niet in een andere pc gedaan (ik heb geen andere pc), ik heb wel een andere videokaart in de pc gestopt en die werkt ook niet.
Ook doen de USB poorten van het moederbord het vaker niet dan wel.
En ook de backflashen werkt niet meer. Al om al denk ik dat het een goede aanname is dat het moederbord dood is.

VGA LED zegt trouwens niet perse dat de videokaart kapot is, alleen maar het volgende: "indicates GPU is not detected or fail"
Kan dus van alles betekenen.

Inmiddels heb ik een nieuwe pc besteld, dus kan deze naar de recycling. Kunnen ze er weer mooie nieuwe dingen van maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Zomaar iemand op 30-10-2025 18:41 ]

• mrmrmr
  • Niet online
Ok, als een andere grafische kaart het ook niet doet, dan zou het inderdaad aan het moederbord kunnen liggen. We hebben recent nog een geval gezien waarbij een x16 pcie slot gemolesteerd was. Dat zou een probleem kunnen zijn. Een ander veel voorkomende oorzaak zijn de contacten op de processorvoet. Als die krom zijn (of iets verschoven door bijvoorbeeld een schok), dan kan dat ook gevolgen hebben voor beeldweergave. Of de pinnen nog in orde zijn kun je het beste vaststellen met een macrocameraopname in hoge resolutie terwijl de camera niet beweegt.

USB poorten die het niet doen komt vaker voor, met name bij moederborden die geen USB kortsluitingbeveiliging hebben. Dat heeft niet altijd gevolgen te hebben voor de rest van het moederbord. Vooral als het standaard USB2 poorten zijn.

Als de videokaart nergens warm wordt kan dat worden veroorzaakt doordat het heel snel wordt afgeschakeld (er zitten componenten op de kaart en het moederbord die daar voor zorgen) of dat de gpu niet ver komt. Bijvoorbeeld door problemen met pcie signalen.

Om uit te sluiten dat het niet aan de voeding ligt kun je op een Molex aansluiting een spanningsmeting doen met een multimeter. Ook de videokaartaansluiting kun je zo controleren. Een videokaart heeft twee stroomvoorzieningen: 3.3V via pcie slot en 12V via kabels.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zomaar iemand schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:40:
{}
Inmiddels heb ik een nieuwe pc besteld, dus kan deze naar de recycling. Kunnen ze er weer mooie nieuwe dingen van maken.
Heb je je data er al vanaf weten te krijgen?

• Zomaar iemand
  • Niet online
Nee, ik heb een behuizing besteld om mijn ssd kaart extern te kunnen gebruiken.
Ik moet alleen nog even kijken hoe dat werkt met thunderbird en alle berichten in thunderbird.
Maar hoop dat dat er binnenkort iemand reageert op mijn vraag & aanbod oproep.

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:58

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Succes met je nieuwe PC! Geniet ervan!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

• The_Doman
Zomaar iemand schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:58:
Nee, ik heb een behuizing besteld om mijn ssd kaart extern te kunnen gebruiken.
Ik moet alleen nog even kijken hoe dat werkt met thunderbird en alle berichten in thunderbird.
Je kan bij Thunderbird eenvoudig de profiel map back-uppen/kopiëren naar een ander systeem/installatie.
Google: Thunderbird copy profile
Ik backup (zip) de Thunderbird profielmap sowieso regelmatig voor de zekerheid.
Ik doe dat gewoon handmatig met een goede filemanager zoals Total Commander.
Installeer Thunderbird, verwijder en vervang daarna de map \AppData\Roaming\Thunderbird met je eigen profielmap.
Je zou natuurlijk ook je oude SSD kunnen opstarten in je nieuwe systeem, al is het maar het tijdelijk om alles eenvoudiger over te kunnen zetten.
Windows 10/11 is vrij makkelijk met het detecteren van nieuwe hardware.

Moederbord en CPU vervangen zonder een nieuwe Windows instal
The_Doman schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:02:
Zoals hierboven, meestal werkt dat gewoon.
Alleen zul je Windows wel (opnieuw) moeten activeren met een licentie of als je retail hebt kan je die overzetten.
Ook even opletten dat de UEFI/MBR mode correct is ingesteld, anders kan je niet booten.

Zie een soortgelijk topic:
Overplaatsen van SSD hardeschijf.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 30-10-2025 22:15 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ja ik denk dat ik dit toch door iemand anders laat doen.

Ik kan best overweg met file managers, maar de vorige keer dat ik thunderbird probeerde over te zetten kostte me dat een hele dag en was ik uiteindelijk een belangrijke folder kwijt.
Wat ik nu lees over UEFI/MBR, double boot gaat me echt me pet te boven.
Pagina: 1