iOS opslag

Pagina: 1
Acties:

• rogerke
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 31-10 08:26
hallo allemaal , ben nieuw hier op het forum , dus ik weet niet goed hoe het werkt , ik heb een iMac van 2024 , met tahoe , 500 gb opslag , maar nu zie ik bij instellingen staan , opslag , en dan iOS bestanden , zijn dat backups van mijn iPhone , ik gebruik Time Machine met externe schijf , staat daar dan de backup van mijn gsm ook opgeslagen , en zou ik dan de iOS bestanden op de Mac mogen verwijderen ?? , zoja , dan kan ik het beste mijn iPhone aan de iMac hangen nog een laatste keer Time Machine draaien en dan iOS bestanden verwijderen , of is dat geen goed idee
groetjes roger

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Als je iets van je Mac verwijderd (dus in dit geval je backup van iOS) dan wordt dat op ten duur (afhankelijk van de grote van je backups and backup schijf) ook verwijderd uit je backup.

Je kunt het natuurlijk wel handmatig ergens anders naar toe kopiëren.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:42
Lees je eens in in hoe Time Machine werkt, dit is een start: https://www.lab9.be/blogs/insights/time-machine-back-up

Een belangrijk aspect hier is dat een back-up een KOPIE is van je originele data. Als je de originele data (de file op je Mac) weggooit dan geldt time machine niet meer als back-up, dat is dan de enige plek waar het staat.

Nou is dit natuurlijk een back-up van een back-up (zo zou je het kunnen zien), maar tenzij je echt in de opslagproblemen komt zou ik dat soort dingen gewoon lekker met rust laten, tenzij je precies weet hoe en wat je aan het doen bent. Alles mag natuurlijk, het is jouw data, maar bij twijfel zou ik adviseren om dit soort zaken lekker met rust te laten.

• rogerke
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 31-10 08:26
dank je wel voor het antwoord , ik heb inderdaad voldoende ruimte , dus ik ga de raad opvolgen en de iOS bestanden netjes laten staan
groetjes roger