Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• BSM
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17:58
Mijn vraag
Sinds vanavond, elke keer dat ik mijn magic mouse aan doe, en het verbindt met mijn macbook, is het onbruikbaar.
Het lijkt alsof het een constante input heeft van een muis knop.
Bijvoorbeeld: als er text in focus is als de muis aangaat, wordt text geselecteerd. de muis kan ik bewegen, maar ik kan nergens op clicken. als de muis uit is, werkt de trackpad gewoon wel.
Enige idee hoe dit op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook pro m1 2020, Macos Tahoe 26.0.1, magic mouse 2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
verschillende pogingen gedaan op googlen, met verschilende zoektermen, en volgorde van zoektermen, en het enige wat ik krijg zijn vragen over rechte or linkse knop die omgekeerd zijn, muis die niet clickt of basic troubleshooting voor de magic mouse.

Enige hulp wordt gewaardeerd!

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Testen op een ander computer, en kijken of je een muis kan lenen. Meten is weten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zelf verder geen Apple apparaten maar misschien al eens geprobeerd wat de muis doet als je die via USB aansluit. Lees ook dat de muis opgeladen moet worden maar geen idee of er een accu in zit, maar zo ja, misschien is de accu leeg. En ja verder lees ik dat opnieuw verbinden ook wel eens wil helpen, dus probeer dat eens.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:57
Wat je nog wel zou kunnen doen is de boven kant even goed schoonmaken. Misschien dat er een olie achtige substantie op zit die aanraking triggerd.
Verder ben ik het met Gambieter eens. Dit moet je testen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Roel1966 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:32:
Ik heb zelf verder geen Apple apparaten maar misschien al eens geprobeerd wat de muis doet als je die via USB aansluit. Lees ook dat de muis opgeladen moet worden maar geen idee of er een accu in zit, maar zo ja, misschien is de accu leeg. En ja verder lees ik dat opnieuw verbinden ook wel eens wil helpen, dus probeer dat eens.
De magic mouse kun je niet aansluiten met USB, de USB poort is alleen voor opladen en zit aan de onderkant van de muis, dus dan is de muis sowieso niet bruikbaar :+

Kleine off-topic rant:
Ja echt fantastisch design, los van het feit dat voor mijn handen een magic mouse sowieso pure RSI is en ergonomie van een hunebed.

I reject your reality and substitute my own

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:11
off-topic reactie: Ieder zijn meug, ik vind het een fantastisch apparaat en werk er al ruim 10 jaar mee zonder issues ;)

Terug naar de vraag: testen is het beste om te doen, maar je opties zijn beperkt hier. Het klinkt alsof de klik-functionaliteit van de muis stuk is en repareren is eigenlijk geen doen bij deze dingen. Wat je kan proberen is om in de settings van je muis de double tap-functionaliteit voor Mission Control (zit onder 'more gestures') aan te zetten. Dan kan je kijken of hij wel reageert als je tapt. Je kan ook controleren of de scroll-functie wel werkt. Maar stuk is ook stuk bij deze dingen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
nelizmastr schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:19:
De magic mouse kun je niet aansluiten met USB, de USB poort is alleen voor opladen en zit aan de onderkant van de muis, dus dan is de muis sowieso niet bruikbaar :+

Kleine off-topic rant:
Ja echt fantastisch design, los van het feit dat voor mijn handen een magic mouse sowieso pure RSI is en ergonomie van een hunebed.
Ook beetje off-topic :
Heb voor een aantal jaren geleden een tijdje een iMac gehad met ook dan een Magic mouse, maar ik had er ook een trackpad bij wat ik veel prettiger werken vond. Ja die muis, voor mij was die sowieso al te plat en klein en tja niet bepaald ergonomisch nee.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-11 00:45
Archer_VC10 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:03:
off-topic reactie: Ieder zijn meug, ik vind het een fantastisch apparaat en werk er al ruim 10 jaar mee zonder issues ;)
Jaloers, ik heb een middagje gewerkt met een Magic Mouse en daarna 2 maand last gehad van m’n pols. Andere muizen nooit last gehad. Jammer vind ik het wel want er is echt niets dat de functionaliteit van de Magic Mouse kan nabootsen verder :'(

Idempotent.

• BSM
gambieter schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:22:
Testen op een ander computer, en kijken of je een muis kan lenen. Meten is weten.
ik heb het getest op een nader apparaat, en helaas het zelfde probleem.
Pendora schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:40:
Wat je nog wel zou kunnen doen is de boven kant even goed schoonmaken. Misschien dat er een olie achtige substantie op zit die aanraking triggerd.
Verder ben ik het met Gambieter eens. Dit moet je testen.
Het schoonmaken heeft (tijdelijk) geholpen! gister avond deed de muis het weer, en nu weer niet.
ik denk dat ik helaas een nieuwe zal moeten kopen....

ik vond het verticaal scrollen heel handig. kunnen jullie een goede muis aanraden die dat ook heeft?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:11
Hoe lang heb je dit exemplaar gebruikt en hoe goed heb je het beestje behandeld? Ik zit in meer dan 10 jaar magisch muizen op mijn derde exemplaar (sinds eind vorig jaar) maar de mijne leeft veel in mijn tas, zit vaak klem tussen allerlei spullen daar, en wordt op allerlei verschillende plekken gebruikt. Korte samenvatting hiervan: Je kan best wel wat jaartjes gebruik uit zo'n muis halen dus als je een Apple-specifieke functie handig vindt, dan zou ik gewoon een nieuwe kopen (bedoel je trouwens niet horizontaal....?).

Mijn eerste exemplaar had sensor problemen na een aantal jaren (4 of 5?), die is bij de Apple store omgeruild. Die tweede heeft het volgens mij zo'n 7 of 8 jaar volgehouden en is met pensioen omdat deze zijn BT verbinding steeds liet vallen. Omdat het zo'n gesloten ontwerp is kan je eigenlijk niet echt een zwak punt van het apparaat aanwijzen. Vaak zijn mechanische zaken degenen die het eerst stuk gaan, dat zou hier de klikfunctie zijn, maar als ik je hoor over het schoonmaken van de bovenkant lijkt het meer de touchkant te zijn bij jou.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:57
BSM schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:54:
[...]

ik heb het getest op een nader apparaat, en helaas het zelfde probleem.

[...]

Het schoonmaken heeft (tijdelijk) geholpen! gister avond deed de muis het weer, en nu weer niet.

ik vond het verticaal scrollen heel handig. kunnen jullie een goede muis aanraden die dat ook heeft?
Als het tijdelijk heeft geholpen en je hebt hem toch al afgeschreven, misschien een iets krachtiger middel proberen. Klinkt toch alsof er iets op zit wat er niet op hoort.

Ik durf niet te zeggen of er een andere is. Ben zelf maar gaan oefenen met een combinatie van een fijne muis en een trackpad die naast elkaar liggen.

• BSM
Archer_VC10 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 16:18:
Hoe lang heb je dit exemplaar gebruikt en hoe goed heb je het beestje behandeld? Ik zit in meer dan 10 jaar magisch muizen op mijn derde exemplaar (sinds eind vorig jaar) maar de mijne leeft veel in mijn tas, zit vaak klem tussen allerlei spullen daar, en wordt op allerlei verschillende plekken gebruikt. Korte samenvatting hiervan: Je kan best wel wat jaartjes gebruik uit zo'n muis halen dus als je een Apple-specifieke functie handig vindt, dan zou ik gewoon een nieuwe kopen (bedoel je trouwens niet horizontaal....?).

Mijn eerste exemplaar had sensor problemen na een aantal jaren (4 of 5?), die is bij de Apple store omgeruild. Die tweede heeft het volgens mij zo'n 7 of 8 jaar volgehouden en is met pensioen omdat deze zijn BT verbinding steeds liet vallen. Omdat het zo'n gesloten ontwerp is kan je eigenlijk niet echt een zwak punt van het apparaat aanwijzen. Vaak zijn mechanische zaken degenen die het eerst stuk gaan, dat zou hier de klikfunctie zijn, maar als ik je hoor over het schoonmaken van de bovenkant lijkt het meer de touchkant te zijn bij jou.
Ik heb de muis gekregen ongeveer 6 jaar geleden nadat mijn vader overgestapt is op een logitech muis. Mijn vader had hem zeker voor 3+ jaar. dus dan heeft ie het best lang volgehouden!
Ik heb het over het algemeen thuis bij mijn bureau gebruikt. Af en toe heb ik het naar school genomen, maar niet vaak
Ik bedoelde inderdaad horizontaal!

Ik vindt het vooral heel handig dat voelt alsof het werkt net als een trackpad, in muis vorm. alleen heel ergonomisch is het niet. Ook zijn er geruchten over een nieuwe apple muis in de nabije toekomst, dus ik ben ook aan het overwegen een goedkope te nemen tot die tijd.
Pendora schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 16:20:
[...]

Als het tijdelijk heeft geholpen en je hebt hem toch al afgeschreven, misschien een iets krachtiger middel proberen. Klinkt toch alsof er iets op zit wat er niet op hoort.

Ik durf niet te zeggen of er een andere is. Ben zelf maar gaan oefenen met een combinatie van een fijne muis en een trackpad die naast elkaar liggen.
Ik had het schoongemaakt door met een vochtig doekje de bovenkant te schobben(wel voorzichtig). tussen het laatste gebruik, toen de muis het deed, en nu dat het weer gestopt is, heeft niets de muis aangeraakt. Ook voelt de bovenkant heel schoon en glad aan(behalve wat krassen in het glas, wat niet anders is dan toen het wel werkte)

Het is hoogstwaarschijnlijk een touch probleem, zoals @Archer_VC10 voorstelde, aangezien ik ook niet kan scrollen.
Het enige wat de muis doet is een klik geluid maken, en de cursor rond bewegen op het scherm. aanklikken of scrollen kan niet.
Het gekke is, dat als de muis verbonden is doet de trackpad het ook niet.
Ik kan de cursus in beide gevallen bewegen, maar ik kan niets aan klikken.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
BSM schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:54:

Een Magic Trackpad, ik heb denk al meer dan 10 jaar geen normale muis meer gehad.

Als je dat ook nog eens combineert met BetterTouchTool kan je met 1 hand echt enorm veel doen.

• BSM
de trackpad vindt ik handig en gebruik ik ook als ik alleen mijn laptop gebruikt. Als ik verbonden ben met een tweede scherm, vindt ik prettiger een muis te gebruiken, met ondersteuning van de built in trackpad.

Hebben enige van jullie ervaring met de bleubuilt maximus muis? het lijkt een exacte kopie te zijn, maar ik vindt niet veel reviews er over
Pagina: 1