Smeltzekering Bulex Thema Condens 25/30

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry Bouman
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-10 22:16
hoi allemaal

Ik heb een Bulex Thermomaster 25/30. Vorige week was de printplaat stuk, deze mooi laten vervangen en hij deed het weer een weekje. Vandaag plots de foutcode F76 op het scherm, thermische zekering/smeltzekering er dus aan. Nu wil ik naar de groothandel gaan hier in de buurt om een nieuwe te halen. Maar ik zie de smeltzekering nergens zitten, ook vind ik niet echt een eenduidig antwoord op het net over hoe deze er nu exact uit moet zien.

Ik zou hem moeten zien in de buurt van de warmtewisselaar maar daar zie ik hem niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry Bouman
Ik heb een fout gemaakt, ik bedoelde als ketel Bulex Thema Condens 25/30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Staat wel in de PDF aangegeven:
Ga eerst naar https://blue.vanmarcke.co...30-A---aardgas/p/20040636
Klik dan op "Technische documenten" tab
En dan op "Download" achter IM_532706n
Pagina 36, Bijlage G, Nr. 6

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry Bouman
Juup schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:44:
Staat wel in de PDF aangegeven:
Ga eerst naar https://blue.vanmarcke.co...30-A---aardgas/p/20040636
Klik dan op "Technische documenten" tab
En dan op "Download" achter IM_532706n
Pagina 36, Bijlage G, Nr. 6
Dankje Juup, ik heb lang zitten zoeken achter Thermo master terwijl het de Thema Condens was.
Ik heb nu van de oude printplaat de smeltzekering even gewisseld, de verwarming aangeloeid en een douche genomen. Hij heeft het uitgehouden tot na de douche, daarna heb ik alles terug verlaagd in temp en kijken hoe lang het duurt vooraleer hij het nu gaat begeven.

IK ga morgen naar de bouwmarkt enkele extra zekeringen halen want mijn mannetje van de sanitair is pas volgende week terug beschikbaar.

Wel heb ik gemerkt dat het symbool van het water (kraan-symbool) gewoon brandt op het display terwijl de radiator flikkert, dus ergens schort daar ook nog iets aan.