Video's in Dumpert-app laden traag op WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:57
Mijn vraag

Sinds enige tijd laden de foto's en video's in de Dumpert-app op mijn telefoon erg langzaam. Het kan zo twintig seconden duren voordat de foto getoond wordt of de video start met afspelen. Zodra een video gestart is, is er verder geen probleem. De video speelt dan gewoon goed door zonder bufferpauzes. Ik heb al een aantal zaken geprobeerd (zie onder), maar de oplossing nog niet gevonden. Waar kan dit nog meer aan liggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Smartphone: OnePlus 11 volledig bijgewerkt (OxygenOS 15).
  • Dumpert-app: Nieuwste versie uit de Play Store.
  • Internet: Glasvezelverbinding van Delta, Nokia XS-2426G-B direct aangesloten op FTU. Geen eigen apparatuur.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Speedtest: Stabiel ruim 500 Mb/s down en up.
  • Dumpert op telefoon in browser geopend. Dan geen enkel probleem.
  • Dumpert op laptop in browser geopend. Geen enkel probleem.
  • Wi-Fi op telefoon uitgeschakeld en Dumpert op 5G geprobeerd. Geen enkel probleem.
  • Dumpert-app cache en data volledig gewist en app geherinstalleerd.
  • Nokia XS-2426G-B herstart.
  • In de Nokia XS-2426G-B de DNS-servers van OpenDNS ingesteld.
  • Er is recent (in ieder geval aan mijn kant) verder niets gewijzigd in de internetverbinding/thuisinstallatie.
  • Het probleem speelt dus alleen in de app, wanneer verbonden met Wi-Fi
  • Ik heb helaas geen ander mobiel apparaat om de app op te testen.

Alle reacties

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:45
Ik ga er vanuit dat de Dumpert app (nog steeds) brak is. Heb deze heel lang geleden voor het laatst gebruikt. Sindsdien gebruik ik Firefox met de Ublock extensie op mijn Pixel 10 pro XL, met als groot voordeel dat de hinderlijke hoeveelheid adds er uit worden gefilterd ;)

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:05

Jorissie87

No diggity

Ik zag in de comments reaguursels dat andere kijkers er ook last van hebben. Heeft dus niet zozeer te maken met jouw sessie maar eerder met de host. Zit zelf ook sporadisch op de app en herken je klachten. Wat me overigens ook stoort is dat ik regelmatig een reclame van 20 seconden krijg en wanneer deze bijna afgelopen is (of de video zelfs al gestart) krijg ik een tweede pop-up reclame van Temu. Als ik die wegklik dan kom de 20 seconde reclame gewoon weer opnieuw waardoor je soms 50 seconden reclame hebt voor een filmpje van 5 seconden. De app is altijd waardeloos geweest. Dumpert kun je gewoon het beste op de PC kijken met een addblocker.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:57
Goh, denk je er zeker van te zijn dat je alles geprobeerd hebt. Maar op het moment van plaatsen van het topic schoot nog te binnen om te proberen om in de app uit te loggen. En hop, alle filmpjes laden weer supersnel zoals voorheen. Conclusie lijkt me dan inderdaad dat de app brak is.

Ik heb voor die paar euro per jaar overigens de advertenties gewoon afgekocht in plaats van een adblocker te gebruiken. Vind ik wel zo netjes gezien ik er bijna dagelijks op kijk. Het is echt geen geld. De advertenties blijven vooralsnog weg, ondanks dat ik uitgelogd ben. Mijn probleem lijkt dus opgelost.

Dank jullie voor het meedenken!