Mijn vraag
Sinds enige tijd laden de foto's en video's in de Dumpert-app op mijn telefoon erg langzaam. Het kan zo twintig seconden duren voordat de foto getoond wordt of de video start met afspelen. Zodra een video gestart is, is er verder geen probleem. De video speelt dan gewoon goed door zonder bufferpauzes. Ik heb al een aantal zaken geprobeerd (zie onder), maar de oplossing nog niet gevonden. Waar kan dit nog meer aan liggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Sinds enige tijd laden de foto's en video's in de Dumpert-app op mijn telefoon erg langzaam. Het kan zo twintig seconden duren voordat de foto getoond wordt of de video start met afspelen. Zodra een video gestart is, is er verder geen probleem. De video speelt dan gewoon goed door zonder bufferpauzes. Ik heb al een aantal zaken geprobeerd (zie onder), maar de oplossing nog niet gevonden. Waar kan dit nog meer aan liggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Smartphone: OnePlus 11 volledig bijgewerkt (OxygenOS 15).
- Dumpert-app: Nieuwste versie uit de Play Store.
- Internet: Glasvezelverbinding van Delta, Nokia XS-2426G-B direct aangesloten op FTU. Geen eigen apparatuur.
- Speedtest: Stabiel ruim 500 Mb/s down en up.
- Dumpert op telefoon in browser geopend. Dan geen enkel probleem.
- Dumpert op laptop in browser geopend. Geen enkel probleem.
- Wi-Fi op telefoon uitgeschakeld en Dumpert op 5G geprobeerd. Geen enkel probleem.
- Dumpert-app cache en data volledig gewist en app geherinstalleerd.
- Nokia XS-2426G-B herstart.
- In de Nokia XS-2426G-B de DNS-servers van OpenDNS ingesteld.
- Er is recent (in ieder geval aan mijn kant) verder niets gewijzigd in de internetverbinding/thuisinstallatie.
- Het probleem speelt dus alleen in de app, wanneer verbonden met Wi-Fi
- Ik heb helaas geen ander mobiel apparaat om de app op te testen.