• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:40
ik ben opzoek naar een nieuwe betrouwbare Email provider
momenteel heb ik een domeinnaam geregistreerd en via cloudflair worden mijn mails doorgestuurd naar mijn Gmail box, dit werk ansich goed.

het versturen ging via sendgrid als smtp relay maar deze is sinds deze zomer gestopt.

nu zoek ik een nieuwe mailprovider waar ik mijn mail kan hosten. het gaat om 1 emailadres.

ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, ik wil liever geen gare webapp gebruiken voor de mail, en ben wat dat betreft wel tevreden met de webversie, het liefste integreer ik mijn mail dan ook in mijn gmail zoals ik nu ook heb.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Gewoon bij de hostingprovider waar je de domeinnaam ook geregistreerd hebt wellicht?
Meestal bieden die partijen ook gewoon email (en web-) hosting aan; Dat lijkt me op zich wel gewoon het makkelijkst.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou voor site.nl of mijn.host gaan. Die zijn betrouwbaar en zeer voordelig geprijsd.

Of je moet een O365 abonnementje nemen, ben je een paar euro per maand kwijt voor één gebruiker

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-10 16:54
ik gebruik zelf purelymail, 10tje per jaar, tenzij je grootverbruiker bent: https://purelymail.com/

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Oon schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:56:
Ik zou voor site.nl of mijn.host gaan. Die zijn betrouwbaar en zeer voordelig geprijsd.

Of je moet een O365 abonnementje nemen, ben je een paar euro per maand kwijt voor één gebruiker
O365 is niet mogelijk met eigen domein, tenzij Business abonnement, voor zover ik weet.

• tostikop
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:44
Recent ben ik Proton Mail aan het proberen met een eigen domeinnaam en dat bevalt prima. Je kunt dan ook de random mailadres feature gebruiken voor webshops en andere zaken waar je liever niet je normale mailadres aan wil geven. Iets in de richting van amazon.987fcbf8@tostikop.nl
Naast de webapp zit er ook een Windows app en mobiele apps.
Ik moet zeggen dat ik een family abonnement heb afgenomen bij proton. Als je alleen email wil gebruiken kun je waarschijnlijk uit met een goedkoper abonnement.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

gysman11 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:59:
[...]

O365 is niet mogelijk met eigen domein, tenzij Business abonnement, voor zover ik weet.
Ja, maar is dat een probleem?

https://mijn.host/microsoft-365/

Als je voor alleen Exchange Online gaat ben je voor 3,50 per maand klaar

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:03
Oon schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:17:
[...]

Ja, maar is dat een probleem?

https://mijn.host/microsoft-365/

Als je voor alleen Exchange Online gaat ben je voor 3,50 per maand klaar
Inmiddels 3,70 per maand als je een BTW nummer hebt, anders komt er nog 21% bovenop.
Maar als je per jaar betaalt, dan krijg je nog wat korting.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-10 15:34
Self-hosting bevalt mij heel goed eigenlijk. postfix+dovecot combi op mijn linux server.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 15:47
tostikop schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:00:
Recent ben ik Proton Mail aan het proberen met een eigen domeinnaam en dat bevalt prima. Je kunt dan ook de random mailadres feature gebruiken voor webshops en andere zaken waar je liever niet je normale mailadres aan wil geven. Iets in de richting van amazon.987fcbf8@tostikop.nl
Naast de webapp zit er ook een Windows app en mobiele apps.
Ik moet zeggen dat ik een family abonnement heb afgenomen bij proton. Als je alleen email wil gebruiken kun je waarschijnlijk uit met een goedkoper abonnement.
Mee eens, bevalt hier ook goed. En ze hebben nu ook black-friday aanbiedingen.

Voor een eenvoudige partij in Nederland kan je ook eens kijken bij Junda: https://www.junda.nl/email-hosting. Deze kan je ook met je Gmail uitlezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door MaNDaRK op 28-10-2025 23:10 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

valkenier schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:57:
Self-hosting bevalt mij heel goed eigenlijk. postfix+dovecot combi op mijn linux server.
Altijd leuk, maar je zit altijd met het probleem dat je regelmatig blijft vechten tegen je 'reliability'-status. Als je in je IP-range van je provider/hosting een of andere aap hebt zitten die een spam-run doet. Dan weet ik uit ervaring dat Microsoft voor hun diensten je IP-adres niet echt meer zal vertrouwen, en dan mag je weer een formulier invullen en een paar dagen wachten.

Ik laat mijn mails via mijn hosting TransIP lekker veilig doorrelayen naar hun VeiligMailen platform. Dan is het versturen vanaf mails vanaf mijn VPS weer wat ontzorgd.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-10 15:34
@AW_Bos Ja, dat snap ik. Ik gebruikte ook altijd een relay, maar sinds ik vaste eigen ip's met netjes een reverse DNS erop heb niet meer. So far so good.
Toch ben ik super blij dat ik nu volledig onafhankelijk ben wat betreft mijn mailomgeving.

[ Voor 3% gewijzigd door valkenier op 29-10-2025 10:25 ]

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 13:30
Ik had jaren lang een eigen vps met mailcow. Werkte perfect. Nooit problemen. Maar toch was ik altijd wel bang dat de service er uit zou liggen. Nu voor wat meer zekerheid, minder onderhoud, gekozen met web/mail hosting bij Theory7.net. Bevalt me zeer goed. Even wennen, maar tot nu toe prima.
Ik heb meerdere domeinen en mailaccounts.

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:10
Mail-only pakket van bHosted. Ik gebruik het zelf in combinatie met Dovecot en Fetchmail op mijn Debian Server.

[ Voor 38% gewijzigd door GorgeousMetal op 29-10-2025 10:35 ]

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:18
Tutanota is ook nog een aanrader als je voor encryptie bent :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MaNDaRK schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:07:
[...]

Voor een eenvoudige partij in Nederland kan je ook eens kijken bij Junda: https://www.junda.nl/email-hosting.
Dit is wel weer zo'n lage partij die prijzen enkel excl. BTW tonen terwijl ze ook aan particulieren verkopen. Dat is niet toegestaan en veel partijen, zoals mijn.host hebben (na klachten) hun leven al gebeterd hierin.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1