Toon posts:

proleempje met linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou ik zit met een "probleempje", ik heb linux proberen te installeren op een oude bak die ik hier heb staat, das niet helemaal gelukt. Maar daar gaat t nu niet helemaal om. Ik probeer dus nu weer win98 te installen. maar nou blijft ie kloten met foutmeldingen. nou heb ik zo'n vermoeden dat linux nog iets achtergelaten heeft op mijn partitie. Kan iemand me hierbij helpen? alvast thanks...

Verwijderd

Heb je je filesystem weer terug gezet op FAT/FAT32?

edit:

Kan je wat duidelijker zijn omtrent die foutmelding?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

fdisk /mbr doen om de master boot record terug te zetten richting dos en dan mbv fdisk de non-dos partitie verwijderen en opnieuw een fat-16/32 partitie aanmaken. Vervolgens Win9x install.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb mijn schijf met fdisk opnieuw ingedeeld..

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Als je gewoon de schijf op nieuw partitioneerd en formateerd dan blijft er niets over van linux. Behalve dat Lilo nog in de MBS (MasterBootSector) kan zitten. Daar is neem ik aan wel het een en ander over geschreven dus dat kan je opzoeken via de search

...

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Op dinsdag 18 september 2001 23:09 schreef DeathKenny het volgende:
ja ik heb mijn schijf met fdisk opnieuw ingedeeld..
Dan zou het OK moeten zijn, alle resten verwijderd, maar inderdaad meer info en we kunnen je beter antwoorden

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
nou wanneer ik de win98 setup draai krijg ik in het begin al de melding dat windows de ongepartioneerde ruimte wil partioneren, terwijl ik net een partitie gemaakt heb :? :?
en als ik dit niet doe kom ik verder, maar dan krijg ik meldingen dat ie sound.* niet kan vinden en nog een maar die weet ik ff niet.. duidelijk zat?

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
als windows gaat zeuren over ongepartitioneerde ruimte dan heb je niet heel je schijfruimte toegewezen...is het verstandigst om dat wel te doen voordat je gaat installen...anders moet je later weer met partition magic aan de gang om die ongebruikte schijfruimte alsnog te gaan gebruiken...lijkt me meer werk...
Pagina: 1