Toiletruimte verwarmen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohf046
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:14
Ik loop al een tijdje met de vraag hoe nu de toiletruimte te verwarmen.

Deze bevind zich op de begane grond en is vrij koud. Heb geen gas meer. Huis word verwarmd met airco's en een houtkachel.

Dit gaat op zich best prima alleen is het toilet onder wel echt koud koud.
Ik ben dus op zoek naar een manier om de toilet direct te verwarmen bij gebruik ipv continue terwijl hij maar een paar minuten per dag gebruikt word(zonde van de energie).

Zelf heb ik het idee opgevat om de huidige lampen in de spotjes te vervangen voor deze:

https://www.hanosshop.com.../warmtelamp-witlicht-250w

Eventueel dan met een bewegingssensor. Zou zoiets kunnen werken? En kan ik bovenstaande lamp in een standaard spotje draaien qua elektriciteit?

MT 1x 5.12 kWh V151

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor deze use case zie ik twee opties (naast meer duurzame maar veel duurdere oplossingen):
-Infraroodverwarming
-Een simpel elektrisch radiatortje

Die lamp is voor voedselvitrines, niet voor een toilet. Ook zou je met 250 Watt dat ding vrijwel continu moeten aanlaten om de ruimte genoeg te verwarmen. Infrarood levert direct de gewenste warmte. Een simpele elektrische (COP1) muurradiator van zeg 1000-2000 Watt houdt de ruimte continu op een minimumtemperatuur.

[ Voor 53% gewijzigd door pagani op 28-10-2025 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gohf046
Infrarood paneel werkt niet want tegen de tijd dat het paneel is opgewarmd ben je al klaar.

Heb gekeken naar zon badkamer stralingsbuis/kachel van Eurom welke je ook wel eens op een badkamer ziet hangen maar dat ziet mijn vriendin niet zitten.

MT 1x 5.12 kWh V151

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52
Gohf046 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:23:
Infrarood paneel werkt niet want tegen de tijd dat het paneel is opgewarmd ben je al klaar.

Heb gekeken naar zon badkamer stralingsbuis/kachel van Eurom welke je ook wel eens op een badkamer ziet hangen maar dat ziet mijn vriendin niet zitten.
Een infraroodpaneel hoeft juist niet op te warmen. Koppelen aan een bewegingsmelder en gaat klaar ben je lijkt me.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gohf046
MuddyMagical schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:34:
[...]

Een infraroodpaneel hoeft juist niet op te warmen. Koppelen aan een bewegingsmelder en gaat klaar ben je lijkt me.
Infraroodpaneel duurt überhaupt al enkele minuten voor dat het paneel zelf is opgewarmd en daarna gaat het de objecten/ruimte pas verwarmen.

MT 1x 5.12 kWh V151

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:45

Fanta

FordPerformance™️

Ik zou lekker investeren in een paar warme pantoffels. Voor die paar minuutjes die je even op het toilet doorbrengt. Badkamer is een ander verhaal.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:17

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Een verwarmde wc bril misschien een idee? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Wij hebben in de badkamer een elektrisch kacheltje aan de muur waar ook een ventilator aan zit. Traploos bedienbaar met 1 draaiknop van "uit' naar stand '10" en ingebouwde thermostaat (slaat op stand 3 bijv snel af). Ruimte is binnen no-time warm. Ik zou zoiets doen? Is het snel lekker warm tijdens de "lange zit".

Of een slimme stekker ertussen + bewegingsmelder koppelen aan stekker. Slaat ie aan zodra je de WC binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
Terrz schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:45:
Wij hebben in de badkamer een elektrisch kacheltje aan de muur waar ook een ventilator aan zit. Traploos bedienbaar met 1 draaiknop van "uit' naar stand '10" en ingebouwde thermostaat (slaat op stand 3 bijv snel af). Ruimte is binnen no-time warm. Ik zou zoiets doen? Is het snel lekker warm tijdens de "lange zit".
Zoiets als deze vermoed ik. Dat zou moeten werken in een kleine ruimte.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:57

timovd

Voorsprong door techniek

Mrlten schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:45:
Een verwarmde wc bril misschien een idee? :P
Exact mijn eerste gedachte. Zoek naar een Japans toilet waarbij je alleen de bril hoeft te vervangen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Yaksa schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:47:
[...]

En tegen de tijd dat dat ding de ruimte comfortabel warm heeft, ben je al lang klaar...

Als je huis niet dusdanig kan aanpassen dat je het blijvend oplost, is de enige oplossing gewoon te accepteren dat het er koud is, omdat alle noodoplossingen die hier genoemd gaan worden opwarmtijd nodig hebben.

Als je in de kruipruimte kan, kijk dan eens of je hier wat kan doen met isolatie. Dat scheelt misschien wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Fanta schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:54:
[...]

En tegen de tijd dat dat ding de ruimte comfortabel warm heeft, ben je al lang klaar...

Als je huis niet dusdanig kan aanpassen dat je het blijvend oplost, is de enige oplossing gewoon te accepteren dat het er koud is, omdat alle noodoplossingen die hier genoemd gaan worden opwarmtijd nodig hebben.

Als je in de kruipruimte kan, kijk dan eens of je hier wat kan doen met isolatie. Dat scheelt misschien wat.
Je kan toch gewoon een elektrische radiator een comfortabele minimumtemperatuur laten aanhouden? CoP1 verwarmen van een heel huis doe je niet, maar een klein toilet warmhouden (niet heet) kost echt niet zoveel energie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Fanta schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:54:
[...]En tegen de tijd dat dat ding de ruimte comfortabel warm heeft, ben je al lang klaar...
Dat 'ding' kan je (per dag) inprogrammeren, wanneer je dat ding een uurtje (of zo) per dag laat lopen dan is de ergste kou in ieder geval weg.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
Gohf046 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:38:
[...]

Infraroodpaneel duurt überhaupt al enkele minuten voor dat het paneel zelf is opgewarmd en daarna gaat het de objecten/ruimte pas verwarmen.
Hebben wij het over hetzelfde? Infrarood werkt doormiddel van straling en geeft dus direct warmte op een persoon / lichaam. Wikipedia: Infraroodpaneel
Het verwarmt juist géén objecten.

[ Voor 3% gewijzigd door MuddyMagical op 28-10-2025 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Yaksa schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:47:
[...]

Wij hebben 1 van Dimplex met analoge draaiknop. Hing er al toen we het huis kochten, maar voldoet perfect. Zie dat ze nu een moderne variant verkopen met ledschermpje en meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:15
Fanta schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:38:
Ik zou lekker investeren in een paar warme pantoffels. Voor die paar minuutjes die je even op het toilet doorbrengt. Badkamer is een ander verhaal.
Ik ben benieuwd waarom je badkamer een ander verhaal vindt? Ja, je zit er iets langer i.v.m. tandenpoetsen/verzorging. Maar toch niet langer dan een kwartier? Moet daarvoor een verwarming aan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Aschtra schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:18:
[...]

Ik ben benieuwd waarom je badkamer een ander verhaal vindt? Ja, je zit er iets langer i.v.m. tandenpoetsen/verzorging. Maar toch niet langer dan een kwartier? Moet daarvoor een verwarming aan?
Je bent niet compleet nat na een douchebeurt op de wc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Aschtra schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:18:
[...]

Omdat je in de badkamer te maken hebt met condensvorming na douchen. Om in de badkamer een vochtprobleem te voorkomen is ventilatie en verwarmen belangrijk. In een toilet is het puur uit luxe.

@pagani en @Yaksa die dingen kan je uiteraard prima programmeren, ware het niet dat op het toilet vrijwel nooit elektra aanwezig is. Succes met aansluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:05
Is zoiets niks? Kun je in de app gewoon tijden instellen om te verwarmen. Iedere ochtend automatisch naar 20 graden verwarmen en klaar. Wellicht 2x per dag oid.

https://www.praxis.nl/sma...watt-33cm-x-52cm/10203005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Fanta schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:30:
[...]

Omdat je in de badkamer te maken hebt met condensvorming na douchen. Om in de badkamer een vochtprobleem te voorkomen is ventilatie en verwarmen belangrijk. In een toilet is het puur uit luxe.

@pagani en @Yaksa die dingen kan je uiteraard prima programmeren, ware het niet dat op het toilet vrijwel nooit elektra aanwezig is. Succes met aansluiten. :)
Dat is een dooddoener, want er is vrijwel altijd licht en dus een (trekbare) oplossing. Een voedingsdraad erbij trekken, een gecombineerd stopcontact met lichtschakelaar en je bent er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

pagani schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:34:
[...]

Dat is een dooddoener, want er is vrijwel altijd licht en dus een (trekbare) oplossing. Een voedingsdraad erbij trekken, een gecombineerd stopcontact met lichtschakelaar en je bent er.
Dat weet ik, maar ik concludeer uit het feit dat TS naar hittelampen kijkt dat TS geen sleuven wil trekken (lees: hakken, breken, nieuw tegelwerk, etc) om een stopcontact te plaatsen, voor een fatsoenlijke oplossing. Zou hij dit wel overwegen, dan is een programmeerbare heater (In welke vorm dan ook) een prima oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gohf046
MuddyMagical schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:00:
[...]

Hebben wij het over hetzelfde? Infrarood werkt doormiddel van straling en geeft dus direct warmte op een persoon / lichaam. Wikipedia: Infraroodpaneel
Er bestaan geen infraroodpanelen die direct warm zijn bij aanzetten; het opwarmen van het paneel zal altijd even duren(minimaal enkele minuten) dus voor een toiletruimte die je niet continue wilt verwarmen voegt dit niks toe.

Een infraroodpaneel verwarmt zeker ook objecten die in de desbetreffende ruimte staan mits die objecten zich in de baan van het paneel bevinden en dat is in een toiletruimte van ~1.5M nogal gauw.

MT 1x 5.12 kWh V151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohf046
Fanta schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:42:
[...]

Dat weet ik, maar ik concludeer uit het feit dat TS naar hittelampen kijkt dat TS geen sleuven wil trekken (lees: hakken, breken, nieuw tegelwerk, etc) om een stopcontact te plaatsen, voor een fatsoenlijke oplossing. Zou hij dit wel overwegen, dan is een programmeerbare heater (In welke vorm dan ook) een prima oplossing.
Ik kijk in basis indd naar een oplossing die relatief eenvoudig toe te passen is. Een oplossing voor de lange termijn komt wel wanneer de toiletruimte over een tijd verbouwd gaat worden.

MT 1x 5.12 kWh V151

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:10

Fe2O3

Ja das roest

1st world problems :)

Behoudens vuur gaat niks die ruimte van 10 a 15 naar 20+ krijgen in de 2 tot 3 min dat je er staat/zit.

Of permanent verwarmen, of doen waarvoor je komt en op de bank gaan zitten facebooken ed. medunkt.

Dum de dum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:16
MuddyMagical schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:00:
[...]

Heb je zelf wel eens een infraroodpaneel aangezet? dat werkt niet als een gloeilamp hoor dat er ineens een hele warme plaat is. Die plaat moet warm worden voordat er wat uitgestraald wordt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:07

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Toch jammer dat velen niet snappen hoe infrarood werkt… en nog jammerder dat ze het ook niet proberen te begrijpen! Hoezo eigenwijs!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Gohf046 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:06:
[...]

Ik kijk in basis indd naar een oplossing die relatief eenvoudig toe te passen is. Een oplossing voor de lange termijn komt wel wanneer de toiletruimte over een tijd verbouwd gaat worden.
Koop gewoon zo'n lamp als bij Hanos online en probeer het uit. Bevalt het niet, stuur je hem terug. Bewegingsmelder lijkt me niet nodig, ik neem aan dat je het licht aandoet op de wc.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
PeepPeepPeep schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:28:
Toch jammer dat velen niet snappen hoe infrarood werkt… en nog jammerder dat ze het ook niet proberen te begrijpen! Hoezo eigenwijs!
Maar die warmtelamp werkt toch ook gewoon met infrarood? Dat is dan net zo traag als een infraroodpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

pagani schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:38:
[...]

Maar die warmtelamp werkt toch ook gewoon met infrarood? Dat is dan net zo traag als een infraroodpaneel.
Infrarood verwarming werkt door middel van infraroodstraling, die objecten en mensen direct verwarmt in plaats van de lucht op te warmen. Dit proces is vergelijkbaar met de warmte van de zon: elektriciteit wordt omgezet in infraroodstralen, die direct worden geabsorbeerd door oppervlakken zoals vloeren, meubels en personen. De verwarmde objecten geven vervolgens zelf ook warmte af, wat zorgt voor een comfortabel, warm gevoel.

Dus vanaf het moment aanzetten geeft hij infraroodstraling af!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

PeepPeepPeep schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:28:

Nee, het klopt weldegelijk. Kijk eens in het grote IR panelen topic. Ik heb het zelf ook getest. De beste panelen hebben 2-3 minuten nodig om op temperatuur te komen voordat ze echt warmte gaan uitstralen. Het is niet zo van "aanzetten en direct warmte". Dus als even 30 seconden moet pissen op een wc heb je echt niks aan een IR paneel. Daarnaast is IR stralingswarmte. Je zal het dus wel op je lichaam voelen, maar de ruimte is echt niet behagelijk na een paar minuten.
- Een goed paneel is ook binnen een paar minuten op temperatuur. Een goed paneel van Sunjoy kan na 3 minuten al op 100 graden zitten, terwijl veel Chineese panelen dit niet halen, zelfs niet na 20 minuten.

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 28-10-2025 18:51 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohf046
PeepPeepPeep schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:41:
[...]

Infrarood verwarming werkt door middel van infraroodstraling, die objecten en mensen direct verwarmt in plaats van de lucht op te warmen. Dit proces is vergelijkbaar met de warmte van de zon: elektriciteit wordt omgezet in infraroodstralen, die direct worden geabsorbeerd door oppervlakken zoals vloeren, meubels en personen. De verwarmde objecten geven vervolgens zelf ook warmte af, wat zorgt voor een comfortabel, warm gevoel.

Echter moet het paneel zelf eerst opwarmen; en dat duurt altijd een paar minuten.

Een warmtelamp is zo goed als meteen warm als je die aanzet.

MT 1x 5.12 kWh V151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohf046
evilution schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:29:
[...]

Koop gewoon zo'n lamp als bij Hanos online en probeer het uit. Bevalt het niet, stuur je hem terug. Bewegingsmelder lijkt me niet nodig, ik neem aan dat je het licht aandoet op de wc.
Ja dat was ik ook aan het overwegen; echter zal je het armatuur dan ook moeten aanpassen denk ik?

MT 1x 5.12 kWh V151

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Maar hoe lang duren jullie toiletbezoeken dan dat dit een issue is? je komt binnen trekt je broek uit en doet je ding, broek omhoog en weer weg.
Ja dat zijn de twee of 5 koudste minuten van de dag maar des te lekkerder als je dan je warme gang/hal/woonkamer weer in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Gohf046 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:49:
[...]

Ja dat was ik ook aan het overwegen; echter zal je het armatuur dan ook moeten aanpassen denk ik?
Ja, uiteindelijk wel. Maar om te testen kun je hem ook aan een kroonsteentje hangen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-10 23:57
Misschien een beetje out of the box oplossing, maar is een hanglamp met een warmtelamp een optie? Staat in een keer aan, en in de warme maanden draai je weer een zuinige ledlamp in. Dus zoiets als dit:

https://www.welkoop.nl/ph...lamp-wit-250-watt_1091660

[ Voor 7% gewijzigd door KoenVW76 op 28-10-2025 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

KoenVW76 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:37:
Misschien een beetje out of the box oplossing, maar is een hanglamp met een warmtelamp een optie? Staat in een keer aan, en in de warme maanden draai je weer een zuinige ledlamp in. Dus zoiets als dit:

https://www.welkoop.nl/ph...lamp-wit-250-watt_1091660
Goed gelezen Koen! ;)

Dit is letterlijk wat TS voorstelt in zijn openingspost. Dus niet echt out of the box..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-10 23:57
Ah excuus! Iets te snel gelezen ja :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
Een elektrische kachel ventilator, in een design versie. Direct warmte en geen vreemde lampen aan je plafond. :-).

Al dan niet met timer / sensor / thermometer / planning /...

Maar zo een ding dat na een paar seconden warmte geeft. Ideaal comfort.

Goedkoop om te testen: zo iets.

[ Voor 30% gewijzigd door sonina op 28-10-2025 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 00:34

Barrycade

Through the...

Heb je al een winter gehad in deze situatie?

Maar ligt echt aan hoe koud het wordt wat het beste is. Als we over vorst bescherming praten is het anders dan het moet het liefst boven de 15 graden zijn anders kan ik m niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohf046
Barrycade schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:50:
Heb je al een winter gehad in deze situatie?

Maar ligt echt aan hoe koud het wordt wat het beste is. Als we over vorst bescherming praten is het anders dan het moet het liefst boven de 15 graden zijn anders kan ik m niet zo snel vinden.
Het is niet zo zeer dat het 20 graden+ hoeft te zijn op het toilet van mij. Het is alleen wel een feit dat in de koudste maanden de temperatuur op de toilet echt koud is(graad of 8-10).

De ergste kou breken zou al prima zijn.

MT 1x 5.12 kWh V151

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gohf046 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:16:
[...]

Het is niet zo zeer dat het 20 graden+ hoeft te zijn op het toilet van mij. Het is alleen wel een feit dat in de koudste maanden de temperatuur op de toilet echt koud is(graad of 8-10).

De ergste kou breken zou al prima zijn.
Zit je WC tegen een halfsteens buitenmuur? :? 8-10 graden zou ook betekenen dat de omliggende ruimte(s) niet veel warmer zijn, en dan heb je sowieso een groter probleem met isolatie, vocht en kou in je huis lijkt me.

Persoonlijk heb ik ook het gevoel dat vrijwel alle 'oplossingen' te veel kosten, te onhandig of onpraktisch zijn. Ken ook niet heel veel mensen die hun toilet verwarmen overigens. Maar als je geen permanente verwarming wil aanleggen kun je misschien het beste kijken naar zoiets.
evilution schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:29:
[...]

Of bedenk eerst even goed wat het product doet, hoe het werkt en besluit dan of je het écht nodig hebt. Voor dat je een (web)winkel weer opzadelt met een retour en vaak onverkoopbaar product. Laat staan een lamp die bedoeld is om voedsel te verwarmen testen op je toilet. :-(

[ Voor 24% gewijzigd door LoneGunman op 28-10-2025 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:12
Heb zo een infrarood paneel gekocht en uit geprobeerd in de kelder… ding doet daar absoluut niks. De massa koude stenen (muren) houden de ruimte koud. Zelfs als dat ding een halve dag opstaat voel je het amper. Infrarood wamt geen koude ruimte op. De stralingswamte gaat compleet verloren.

Mijn ouders gebruiken infrarood in hun huiskamer (appartement) en daar werkt het wel. Dat is echter geen ruimte met koude muren (zoals kelder en vaak wc).

Ik denk dat elektrisch kacheltje nog het beste is voor een koud toilet. (Of radiator als je wil breken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:20
Wij hebben deze: https://www.gereedschapce...TRJDSHvOkKgkdtHruZkHjmPNs. in een badkamer, en in een wc.

Badkamer is prima, maar wc is niet comfortabel. Het is zeer snel op temperatuur/ te warm. En als je hem dan uitzet dan loopt de ventilator nog minimaal 5 minuten na en zit je in een vrij harde wind.

Mocht je hem zo kunnen hangen dat je uit de luchtstroom zit zou het wel perfect zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohf046
LoneGunman schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:34:
[...]

Zit je WC tegen een halfsteens buitenmuur? :? 8-10 graden zou ook betekenen dat de omliggende ruimte(s) niet veel warmer zijn, en dan heb je sowieso een groter probleem met isolatie, vocht en kou in je huis lijkt me.

Persoonlijk heb ik ook het gevoel dat vrijwel alle 'oplossingen' te veel kosten, te onhandig of onpraktisch zijn. Ken ook niet heel veel mensen die hun toilet verwarmen overigens. Maar als je geen permanente verwarming wil aanleggen kun je misschien het beste kijken naar zoiets.

[...]

Of bedenk eerst even goed wat het product doet, hoe het werkt en besluit dan of je het écht nodig hebt. Voor dat je een (web)winkel weer opzadelt met een retour en vaak onverkoopbaar product. Laat staan een lamp die bedoeld is om voedsel te verwarmen testen op je toilet. :-(
De toilet ligt tegen een massieve buitenmuur met de kopse kant. Linkerzijde een licht verwamde hal rechterzijde is buren.

Daarnaast zit er nog een ventilatierooster welke een rechtstreekse verbinding met buiten is.

MT 1x 5.12 kWh V151

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gohf046
LoneGunman schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:34:

Wie zegt dat ik dat niet doe? Is overigens maar net waar je je druk om maakt 8)7

MT 1x 5.12 kWh V151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vloerverwarming voor de gehele benedenverdieping, en die vieze vervuilende (overlastgevende) houtkachel er uit?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gohf046
Nyarlathotep schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:16:
Vloerverwarming voor de gehele benedenverdieping, en die vieze vervuilende (overlastgevende) houtkachel er uit?
Overgrote deel van de beneden verdieping heeft al vloerverwarming ;)

Overlast valt wel mee aangezien ik in een buiten gebied woon en als je normaal stookt kun je vervuiling ook goed beperken.

Ik gooi er nog even een mooi blokje op _/-\o_

MT 1x 5.12 kWh V151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gohf046 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:07:
[...]

Wie zegt dat ik dat niet doe? Is overigens maar net waar je je druk om maakt 8)7
Ik citeer iemand anders ;) En ja, daar maak ik me druk om, omdat er (in het algemeen) veel te makkelijk wordt gedacht over retourneren etc. Maar dat is voor een ander topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:01
Als een simpel elektrisch kacheltje geen uitkomst is, kun je altijd terugvallen op het verleden. Hele generaties die een olielamp/kacheltje meenamen naar het schijthuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazyjopje
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16:48
Gohf046 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:17:

Zelf heb ik het idee opgevat om de huidige lampen in de spotjes te vervangen voor deze:

Eventueel dan met een bewegingssensor. Zou zoiets kunnen werken? En kan ik bovenstaande lamp in een standaard spotje draaien qua elektriciteit?
Dat is precies wat ik 3jaar geleden gedaan heb ik eens te testen ( verlichting toilet al veel langer op sensor omdat de dames in dit huis echt nooit lampen aanlaten)

En afgelopen weekend kreeg ik de vraag of ik de lamp in de wc weer wou omruilen voor die grote in de winter dus.... Ik zeg dat werkt best heel aardig

Afhankelijk van de lunch en het diner is gasloos the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:59
Ik was er niet opgekomen, maar wat een goede tip. Wij hebben ook zo'n koud hok maar wel met vloerverwarming.
Geeft dit niet ontzettend veel licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:04
je kunt altijd voor zoiets gaan:

Afbeeldingslocatie: https://imagehandler.silverstarbrands.com/ec/images/p303457b_2x.jpg

of accepteren dat het wat kouder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 18:27
Zoiets? Als het toch maar voor een bepaalde periode is. Die geven snel warmte af.

Afbeeldingslocatie: https://www.expert.nl//cdn/resize/1118/media/frontend/catalog/products/765/372610765/1260x1260/372610765-9027998.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Trichoglossus schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:37:
Zoiets? Als het toch maar voor een bepaalde periode is. Die geven snel warmte af.

[Afbeelding]
Zoals al een paar keer eerder vermeld in dit topic, tegen de tijd dat die dingen warmte afgeven ben je al klaar met je toiletbezoek..

Overigens wel mooi om te zien dat iedereen hier er maar vanuit gaat dat er een stopcontact in een toiletruimte is, of er vanuit gaat dat het zo'n kleine moeite is om te realiseren, dat het niet de moeite van het vermelden waard lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Fanta schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:42:
[...]

Zoals al een paar keer eerder vermeld in dit topic, tegen de tijd dat die dingen warmte afgeven ben je al klaar met je toiletbezoek..

Overigens wel mooi om te zien dat iedereen hier er maar vanuit gaat dat er een stopcontact in een toiletruimte is, of er vanuit gaat dat het zo'n kleine moeite is om te realiseren, dat het niet de moeite van het vermelden waard lijkt.
Welnee, na 10 seconden voel je de warmte al komen. Het is geen infraroodpaneel.
Bij mijn ouders hing zoiets al eeuwen op de badkamer. Prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Trichoglossus schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:44:
[...]

Welnee, na 10 seconden voel je de warmte al komen. Het is geen infraroodpaneel.
Bij mijn ouders hing zoiets al eeuwen op de badkamer. Prima ding.
Ik heb er zelf ook een paar hangen (onder de overkappingen), dus ik weet dat het 'even' duurt voordat ze warm zijn. Dan ga je dus alsnog in een koud hokje zitten. Voordat jij het comfortabel warm hebt op het toilet, ben je echt al lang klaar. Tenzij je een half uur gaat zitten, maar dat is volgens mij niet echt de standaard.

En dan moet je ook nog ergens elektra vandaan halen, voor een oplossing die eigenlijk niet gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:56
wij hadden ook een koud toilet maar sinds we een douch-wc hebben is de kou ervaring op het toilet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
Fanta schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:49:
[...]

Ik heb er zelf ook een paar hangen (onder de overkappingen), dus ik weet dat het 'even' duurt voordat ze warm zijn. Dan ga je dus alsnog in een koud hokje zitten. Voordat jij het comfortabel warm hebt op het toilet, ben je echt al lang klaar. Tenzij je een half uur gaat zitten, maar dat is volgens mij niet echt de standaard.

En dan moet je ook nog ergens elektra vandaan halen, voor een oplossing die eigenlijk niet gaat werken.
Dan heb jij echt een ander ding. Dat ding is na 10 seconden al niet meer vast te pakken.

En qua stroom trekken, het is maar tijdelijk. Al leg je er een verlengsnoer heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
[...]

elk toilet heeft verlichting, voila. Stroom. Stopcontacten hoeven niet altijd in muren te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30

AMDFreak

Intel is zo..

is de WC niet toevallig aan een verbouwing toe? Wellicht kan je dan iets doen met wand verwarming, of meteen vloerverwarming aanleggen in de woonkamer, pak je meteen de wc mee.. ;)

Tegenwoordig hebben ze toch ook WC brillen met verwarming? Wellicht kan je daar iets mee combineren?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

No Hands schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:00:
[...]

elk toilet heeft verlichting, voila. Stroom. Stopcontacten hoeven niet altijd in muren te zitten.
Tuurlijk, dat is eerder gezegd. Maar dat betekent alsnog dat je ergens of een mooi afgewerkt stopcontact moet gaan maken vanaf je lichtpunt, of een houtje-touwtje oplossing gaat aanleggen. Doe het dan gewoon gelijk goed, en renoveer de hele toiletruimte. Elektrische radiator met klokthermostaat er in, douche WC er in met verwarmde zitting, eventueel nog een elektrische vloerverwarming.

Maar iets zegt me dat TS niet op zoek was naar dit type oplossing, en dat is ook al bevestigd. Dan blijft er volgens mij maar 1 optie over en dat is een setje warme sloffen en even een paar minuutjes de kou trotseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Gohf046 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:17:

Ik heb een broedlamp gekocht en daarmee de gewone lamp die er hing vervangen. Dus licht aan = warmtestraler aan. Dat werkte prima. Ja, de wc bril wordt er niet warm van, het is geen 10/10, maar een stuk beter dan onverwarmd, en een stuk goedkoper dan permanente verwarming aanbrengen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:36
Ik heb het volgens mij nog niet voorbij zien komen in dit topic, maar als iemand met ook een koud toilet in de winter laat ik simpelweg de deur op een kiertje open staan, zodat 'ie opwarmt samen met de rest van het huis. Werkt voor mij perfect.

Nu woon ik alleen en zit het mij verder niet echt in de weg, wat natuurlijk niet voor iedereen zal gelden, maar misschien het overwegen waard :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:11
Kortegolf IR straler plaatsen zoals @Trichoglossus suggereert. By far de snelste manier om het warm te krijgen in die toiletruimte. Er vanuit gaande dat TS voldoende hoogte heeft op de toiletruimte om dat ding veilig op te hangen want dergelijke stralers worden veel heter dan een (langegolf) IR-paneel.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Glenfiddich schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:41:
Kortegolf IR straler plaatsen zoals @Trichoglossus suggereert. By far de snelste manier om het warm te krijgen in die toiletruimte. Er vanuit gaande dat TS voldoende hoogte heeft op de toiletruimte om dat ding veilig op te hangen want dergelijke stralers worden veel heter dan een (langegolf) IR-paneel.
Dit klopt helaas niet, een kortegolf IR paneel moet ook eerst opwarmen voordat je er wat aan hebt. Het duurt niet lang, maar wel langer dan een gemiddeld toiletbezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
De broedlamp gaf direct warmte, for what it's worth. Het filament is binnen 2 seconden heet. Je moet idd uitkomen kwa hoogte (ik heb de lamp vervangen boven de achterkant van de pot, zodat je er nooit tegenaan stootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:10

Fe2O3

Ja das roest

Leuk die discussie, maar met electra verwarmen kost je gigantisch veel vermogen, en whatever je gebruikt gaat stuk van het elke keer naar max, verwarmen voor 20 seconden en dan weer uit.

De enige manier blijft vuur. Of permanent verwarmen.

Zoiets bijvoorbeeld :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLGehgJSxsTBovoL3TY5o8qHMkY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/6smV8HyJ8B6bXEeo8WCbK0yU.webp?f=user_large

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:01
Met Tweakershoedje op out of the box.
- Stortbak vullen vanuit de boiler -> Warm water massa -> Warme toilet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Fe2O3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:30:
Leuk die discussie, maar met electra verwarmen kost je gigantisch veel vermogen, en whatever je gebruikt gaat stuk van het elke keer naar max, verwarmen voor 20 seconden en dan weer uit.

[Afbeelding]
Ik weet dat je een grapje maakt (hoop ik), maar een kwartiertje per dag een 150W lamp aan kost niet duur ;) Een stuk minder dan alle alternatieven iig.

@Dieks77 Ik vind dat jij de creativiteitsprijs krijgt. Gewoon met kokend water doortrekken. Hoef je ook nooit meer met bleek in de weer ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Brent op 29-10-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Brent schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:41:
[...]

Ik weet dat je een grapje maakt (hoop ik), maar een kwartiertje per dag een 150W lamp aan kost niet duur ;) Een stuk minder dan alle alternatieven iig.

@Dieks77 Ik vind dat jij de creativiteitsprijs krijgt. Gewoon met kokend water doortrekken. Hoef je ook nooit meer met bleek in de weer ;)
Ik weet dan alleen niet of dat kokende water een leuk effect geeft op het keramiek als het water in de zwanenhals 8 graden is.. Ik ben bang dat je het 1x uit kan proberen (en kan dweilen). :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:21
Dé tweakers oplossing: Ga verhuizen.
Of een kop koffie drinken met op het toilet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Fanta schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:46:
[...]

Ik weet dan alleen niet of dat kokende water een leuk effect geeft op het keramiek als het water in de zwanenhals 8 graden is.. Ik ben bang dat je het 1x uit kan proberen (en kan dweilen). :+
offtopic:
Don't ask me how I know, maar met een pot kokend water in de pot storten krijg je ... blokkades gegarandeerd weg. Geen gebroken potten tot nu toe, maar idd, waarschijnlijk niet iets dat je heel regelmatig wil doen ;)
60 graden dan, dat dood ook de meeste bacteriën wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

107mb schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:49:
Dat zeg je wel zo makkelijk, maar een woning zoals dit is toch een hel om te verkopen in een kopersmarkt. "Gasloze woning die onaangenaam niet op temperatuur komt."

@Gohf046 is je CV-installatie weer in gebruik nemen middels een L/W FE warmtepomp geen optie? Want blijkbaar zijn je L/L airco's niet voldoende om het prettig en comfortabel te houden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

107mb schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:49:
Je vergeet het langsgaan met een kratje bier. In dit geval: om je voeten op te zetten, in plaats van op de koude grond. Bovendien heb je dan meteen wat te drinken op de WC :henk

Alle gekheid op een stokje: alle denkbare oplossingen zijn wel gegeven:

- IR, maar dat duurt te lang;
- warmtelampen;
- verwarmde wc-bril;
- vloerverwarming ipv een houtkachel (ingrijpend 8)7 );
- accepté'tje trekken;
- mobiele (gas)terrasverwarmer -> co-melder niet inbegrepen :+
- snelverwarmer voor wc/badkamer.

Ik mis nog wat informatie over de ventilatie van het toilet, terwijl dat m.i. ook wel van belang is. Als je een raam openzet voor de grote boodschap, is het wat lastiger stoken dan bij mechanische ventilatie. En bij MV kun je wellicht gebruik maken van warme lucht uit andere ruimtes.

Je kunt er nog 10 smaken bij bedenken, maar de snelverwarmer lijkt mij de enige reëele oplossing voor dit first wold problem.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Fe2O3 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:30:

[Afbeelding]
TS geeft aan dat het voor een tijdje is, na de verbouwing wordt het een andere inrichting. Wellicht alleen voor deze herfst/winter.
Dat beetje stroom is voor zo'n periode ook wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyW
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16:26
Goedkoopste en makkelijkste optie zou gewoon een smart convector kachel zijn, je stelt hem in op 18 of 17 graden en op tijdschema (bijv dagelijks wanneer je thuis komt van werk tussen 17 en 23u). Dan zou die niet continu stroom gebruiken. Het is inderdaad verwarmen met COP 1, maar als tussen oplossing heb je niet veel keuzes.

Overigens heb ik in meerdere woning gewoond waar het gewoon normaal was dat de beneden wc koud was. Je pist ook gewoon eventjes voor 30 seconden, het is beetje zoals even frisse lucht buiten halen. Iedereen deed nummer 2 op boven toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Trichoglossus schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:27:
[...]

TS geeft aan dat het voor een tijdje is, na de verbouwing wordt het een andere inrichting. Wellicht alleen voor deze herfst/winter.
Dat beetje stroom is voor zo'n periode ook wel te overzien.
Ik draaide ook in de lente een gewone peer in, en in de herfst weer de broedlamp. <10 euro stroom extra per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Gohf046 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:48:
[...]

Echter moet het paneel zelf eerst opwarmen; en dat duurt altijd een paar minuten.

Een warmtelamp is zo goed als meteen warm als je die aanzet.
OMG jij snapt het werkelijk niet he! Ik geef het op… |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohf046
PeepPeepPeep schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:03:
[...]

OMG jij snapt het werkelijk niet he! Ik geef het op… |:(
Geef mij 1 voorbeeld van een IR paneel wat meteen warm is na aanzetten?

Snap je uberhaubt hoe deze panelen functioneren?

MT 1x 5.12 kWh V151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Gohf046 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:16:
[...]

Geef mij 1 voorbeeld van een IR paneel wat meteen warm is na aanzetten?

Snap je uberhaubt hoe deze panelen functioneren?
Dus ik snap het niet? 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Leuk dat je zo ijverig op alles reageert, maar doe dat dan wel met correcte info ;)

Die warmtelampen zijn er in zo enorm veel vormen en maten, ik heb hier een campingkacheltje dat na 3 seconden genoeg warmte afgeeft om meteen van te gaan zweten als beide lampen aan staan, en na evenveel tijd lekker comfortabel is als je dat niet doet. Ik heb ook een gewoon elektrisch kacheltje dat iets langer (een seconde of 10) duurt maar ook vrij snel comfortabel warmte afgeeft.
Alleen lampen die van boven naar beneden stralen zullen langer duren, want die werken heel anders, maar zo'n kacheltje op de vloer werkt heel snel.

Kabeltje trekken voor een 400W kacheltje is zo gepiept, en met een sensor op de deur is het warm voor je de deur dicht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:09
Een infrarood paneel straalt infrarood uit. Infrarood is niets meer of minder dan warmtestraling. Zo kan ook een betontegel, een baksteen of een koekenpan infrarood uitstralen.

Het voorwerp moet wel eerst warm zijn, voordat deze begint te stralen. In geval van een infrarood paneel duurt dat meestal ongeveer 5 minuten.

Een warmtelamp geeft wel (zo goed als) onmiddelijk straling, immers hoeft alleen maar het lampglas op te warmen, maar dan zit je in het rode licht.

[ Voor 13% gewijzigd door hesselbeertje op 29-10-2025 19:30 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
grappig om dit topic te lezen

ik zit eigenlijk met hetzelfde verhaal en door een fout van de aannemer hebben wij geen radiator meer in de toiletruimte. de muren zijn van goedkope kunststof panelen (niet massief) omdat de juiste panelen op het laatste moment werden geanuleerd (met dank aan isodeco).

zo'n warmte lamp lijkt me dus op zich wel iets maar het grote nadeel daarvan lijkt me dat ik hem niet meer aan kan sluiten op een bewegingsdetector (ik heb ze nu van hue) en we zijn dat ook wel gewend. bovendien vind ik het zonde om bijvoorbeeld een keramische plaat op te hangen die 8 van de 12 maanden uit staat en in weg hangt (in een toch al superklein schijthok).

zijn er toevallig indraaifittingen (of andere plafond aansluitingen) die:
En 250+ watt kunnen leveren,
En Hue comatible zijn.
Pagina: 1