Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Ciciro
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-11 23:01
Beste lezers,

Sinds een weekje ben ik weer terug in de gaming wereld. Speciaal voor Battlefield 6 heb ik een PC gekocht. Tweedehansje via de V&A. Nu ervaar ik tijdens de game elke keer crashes, het scherm loopt vast en er verschijnt een bios scherm. Daarna start de pc direct weer op. Het gekke is dat deze crashes niet gebeuren in kleinere maps. Drivers zijn geupdate, spel is gerepareerd via steam. GPU en CPU blijven nette temperaturen. Ik heb genoeg ram geheugen. Ik dacht misschien dat het een probleem zou zijn met de voeding, maar dat zou niet het vastlopende scherm verklaren lijkt mij.

De specs van mijn PC
Ryzen 5 3600
RX 5700 XT
32 GB ram

Iemand een soortgelijk probleem? Of een suggestie om dit op te lossen? Alvast bedankt!

Alle reacties

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:12
Wellicht loop je VRAM helemaal vol bij die grote maps, je kunt een stresstest van je GPU doen (MSI Kombustor bijvoorbeeld) om te kijken of die stabiel is. Ook is een stresstest van je CPU/RAM altijd een goed idee (prime95 bijvoorbeeld).

Ook zou je de Windows logs (event viewer) kunnen openen om te kijken of daar nuttige info in staat.

En wellicht ten overvloede alle drivers updaten.