Ik heb moeite om mijn NAS hdd in Immich werkend te krijgen; Immich is geïnstalleerd/gemount op mijn Docker. In mijn NAS heb ik een SSD (voor snelle toegang, volume 1) en een HDD (voor langdurige opslag, volume 2).
Ik heb meerdere keren gelezen dat de SSD geconfigureerd moet worden voor Docker zelf (en voor postgres als locatie voor data/thumbnails), en dat geüploade bestanden/foto’s naar de HDD moeten gaan. In mijn geval is de SSD volume 1 (alleen lezen, 1TB) en de HDD volume 2 (RAID1, 4TB).
In het .env-bestand heb ik het volgende toegevoegd:
UPLOAD_LOCATION=./volume2/photos:/usr/src/app/upload ← Dit werkt niet. Alternatieven binnen volume 2 werken ook niet/verschijnen niet.
DBDATALOCATION=./volume1/docker/immich/postgres ← Dit werkt wel.
Kan iemand met expertise mij helpen? Of een paar goede suggesties/ervaringen delen?
Opmerking:
- Ik las iets over mounten naar de HDD (nu lijkt de SSD de enige en voorkeursdrive voor alle bestanden).
- Moet ik ook bepaalde onderdelen in het .yml-bestand aanpassen?
- Misschien een andere oplossing dan Docker voor deze configuratietaak?
---
Ik heb meerdere keren gelezen dat de SSD geconfigureerd moet worden voor Docker zelf (en voor postgres als locatie voor data/thumbnails), en dat geüploade bestanden/foto’s naar de HDD moeten gaan. In mijn geval is de SSD volume 1 (alleen lezen, 1TB) en de HDD volume 2 (RAID1, 4TB).
In het .env-bestand heb ik het volgende toegevoegd:
UPLOAD_LOCATION=./volume2/photos:/usr/src/app/upload ← Dit werkt niet. Alternatieven binnen volume 2 werken ook niet/verschijnen niet.
DBDATALOCATION=./volume1/docker/immich/postgres ← Dit werkt wel.
Kan iemand met expertise mij helpen? Of een paar goede suggesties/ervaringen delen?
Opmerking:
- Ik las iets over mounten naar de HDD (nu lijkt de SSD de enige en voorkeursdrive voor alle bestanden).
- Moet ik ook bepaalde onderdelen in het .yml-bestand aanpassen?
- Misschien een andere oplossing dan Docker voor deze configuratietaak?
---
[ Voor 7% gewijzigd door Dadaball op 28-10-2025 13:42 ]