Clouddiensten van Neato-robotstofzuigers gaan eerder…

Pagina: 1
Acties:

• Petervande
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 28-10 13:00
Vorwerk laat Neato-gebruikers in de kou staan

Met veel interesse heb ik het artikel over Neato gelezen, mede omdat ik zelf twee van deze robotstofzuigers heb. Tot mijn verbazing blijkt dat Vorwerk, het bedrijf achter Neato, de clouddiensten nog vóór het einde van dit jaar stopzet. Daardoor worden de apparaten voor veel gebruikers vrijwel onbruikbaar — geen kaarten meer, geen schoonmaakschema’s en geen appbediening.

Wat deze beslissing extra wrang maakt, is dat Vorwerk in 2023 nog aangaf de ondersteuning voor Neato-producten tot 2028 te garanderen. Dat vertrouwen blijkt nu dus onterecht.

Nog opmerkelijker is dat Vorwerk onder de naam Kobold zelf twee robotstofzuigers verkoopt — de VR200 en VR300 — die qua ontwerp en technologie sterk lijken op de Neato-modellen. Ook de bijbehorende MyKobold-app lijkt in functionaliteit sterk op de Neato-app.

Het is moeilijk te begrijpen dat Vorwerk de Neato-cloud de nek omdraait, terwijl het bedrijf zelf vergelijkbare en prijzige modellen blijft aanbieden die wél online blijven werken. Daarmee worden bestaande klanten feitelijk afgestraft voor hun eerdere loyaliteit.

Voor een merk dat jarenlang bouwde op technologische innovatie en klantvertrouwen, is dat een teleurstellende zet. interesse heb ik het artikel over Neato gelezen, mede omdat ik twee van deze robotstofzuigers heb.
Vorwerk, het bedrijf achter Neato stopt voor het eind van het jaar de clouddiensten, en daardoor is de neato bijna niet bruikbaar, met als opmerking, dat Vorwerk in 2023 heeft verklaard de ondersteuning nog vijf jaar te garanderen (2028)
Het blijkt nu echter dat Vorwerk zelf, onder de naam kobold, zelf nog twee robotstofzuigers verkoopt te de weten de vr200 en de vr300, deze tonen grote gelijkenis met de Neato. Ze zijn ook te bedienen met een soortgelijke app als Neato, te weten mykobold.
Vreemd dat Vorwerk de ondersteuning voor Neato stopt, terwijl ze zelf twee soortgelijke (prijzige) robotstofzuigers nog steeds verkopen

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En wat wil je met dit topic bereiken? Bericht is inmiddels al weken oud...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Petervande welkom op Tweakers.

Bedankt voor je reactie op het artikel. Je reactie staat nu echter in het forumdeel wat gericht is aan de redactie. Heb je een vraag of opmerking naar aanleiding van het artikel of wilde je eigenlijk alleen een reactie geven?

• Petervande
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 28-10 13:00
Klopt helemaal ik ben niet zo’n schrijver, ik had gedacht dat jullie er een mooi artikel van konden maken en er is inmiddels ook een petitie gestart om de clouddiensten ten minste 5 jaar te garanderen (2028) of een goed alternatief te bieden.

Link naar de petitie:
https://www.openpetition....d-in-stand/unterschreiben

Groet Peter