Gamepc 1440p Ultrawide

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jlmr91
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-10 20:31

jlmr91

PSN Jellybeezy

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Voornamelijk gamen (ACC, Iracing, LMU. Battlefield , etc)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb al een Radeon 7700XT die ik meeneem

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil graag dat jullie mijn voorgestelde systeem bekijken en checken waar er nog verbeterpunten zijn.
Ik heb onderstaande lijst opgesteld met wat ik ongeveer wil hebben. Ik zie echter dat het moederbord al niet meer beschikbaar zou zijn, maar wellicht hebben jullie daar een goed alternatief voor?

Thanks alvast :)
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Tray€ 311,15€ 311,15
1MoederbordenASRock A620I Lightning WiFi€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenLian Li A4-H2O (PCI-e 4.0 riser cable) Zilver€ 149,89€ 149,89
1WaterkoelingDeepCool LS520 SE Zwart€ 88,31€ 88,31
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32€ 157,78€ 157,78
1VoedingenCorsair SF750 (2024)€ 173,49€ 173,49
1Interne SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 127,90€ 127,90
Totaal€ 1.008,52

[ Voor 6% gewijzigd door jlmr91 op 28-10-2025 08:58 ]

PSN Jellybeezy

Alle reacties

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:57

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Op 1440P ultrawide heb je niet heel veel meer aan een X3D processor, een 7700 doet het ook al prima. Aan de andere kant is dat normaal een goede reden daarmee wat te besparen zodat je dan een GPU upgrade kan doen die je meer FPS oplevert. Maar tsja jij hebt die al, dus dan is dit voor de max perfomance misschien toch geen gek idee als je het budget hebt.

Verder ziet alles er prima uit maar is de vraag of je de waterkoeling voor de looks hebt. Want, zeker in dit budget, is het voor stilte/koelperformance bij gaming slimmer voor een normale luchtkoeler te gaan.

Ram kan goedkoper:
uitvoering: Crucial Pro Overclocking CP2K16G60C36U5B
is denk ik wel een aanbieding waar je snel bij moet zijn, zo goedkoop is het zelden meer.

Voeding ook:
uitvoering: Cooler Master MWE Gold 750 V3 - ATX3.1

Laatste vraag is hoe je bij dit moederbord uitkomt, die is niet eens meer te koop? In ieder geval fors verouderd, dus als je die nog moet kopen veel slimmer een B650 of B850 bordje te kiezen.

youtube.com/@hisrep

• jlmr91

jlmr91

PSN Jellybeezy

Topicstarter
Is het niet zo dat de X3D processor zorgt dat de 1% low meer geëlimineerd wordt?
Ik had eerst de 7700 (niet x) in de build zitten maar een maat adviseerde deze om die reden. (Op dat gebied ben ik aardig een leek )

De waterkoeling komt ook uit een youtube build en een andere maat heeft ook deze en beviel goed. Ik dacht dat het altijd beter was om waterkoeling te pakken. zeker voor een SFX build. Jij zegt dus beter voor een Low profile luchtkoeler gaan?

Edit:
Voeding(past deze voeding wel in deze case? Het is een ATX voeding en volgens mij ondersteunt deze case alleen SFX ) en ram goede tips! die neem ik mee.

Hoe ik aan het moederbord: ik heb een mix van BBG gepakt met enkele youtube builds.
Is dit een goed alternatief voor het bord?
https://tweakers.net/pric...66/gigabyte-b650i-ax.html

[ Voor 7% gewijzigd door jlmr91 op 28-10-2025 10:19 ]

PSN Jellybeezy

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-11 14:29

Dhrax

Prog Lord

De 7700XT is wel echt de bottleneck in deze build. Leuk budget kaartje voor 1080P maar 1440P UW is echt wel een behoorlijk pak zwaarder. Daar komt een 7700XT echt wel te kort, of je moet genoegen nemen met 60fps en afgeroomde settings. Maar goed, daarvoor game je niet op een pc is mijn mening. Houdt er ook rekening mee dat RAM prijzen erg hoog zijn op dit moment. Als de voorraden weer aangevuld zijn koop je dit setje over 2 a 3 maand voor minder dan de helft. Als je geen haast hebt kun je overwegen nog even wat langer te wachten.

Als je echt een leuke build wilt, waar je echt jaren prima mee vooruit kan, dan moet je richting een 9070XT gaan.

• jlmr91

jlmr91

PSN Jellybeezy

Topicstarter
Dhrax schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:46:
De 7700XT is wel echt de bottleneck in deze build. Leuk budget kaartje voor 1080P maar 1440P UW is echt wel een behoorlijk pak zwaarder. Daar komt een 7700XT echt wel te kort, of je moet genoegen nemen met 60fps en afgeroomde settings. Maar goed, daarvoor game je niet op een pc is mijn mening. Houdt er ook rekening mee dat RAM prijzen erg hoog zijn op dit moment. Als de voorraden weer aangevuld zijn koop je dit setje over 2 a 3 maand voor minder dan de helft. Als je geen haast hebt kun je overwegen nog even wat langer te wachten.

Als je echt een leuke build wilt, waar je echt jaren prima mee vooruit kan, dan moet je richting een 9070XT gaan.
Game er nu ook op met een oude build en haal nu op ultra wide prima settings op high met gemiddeld tussen de 80-90 fps. Ik max eigenlijk constant de CPU ipv de GPU dus dat zegt mij dat er nog wat ruimte is.

Daarnaast heb je gewoon gelijk hoor, maar ik zie dit als een onderdeel die ik later ook nog kan vervangen. We hebben sinds een aantal maanden een kleine dus met die centen moet ik even kalm aan doen :P

PSN Jellybeezy

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-11 14:29

Dhrax

Prog Lord

jlmr91 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:01:
[...]
We hebben sinds een aantal maanden een kleine dus met die centen moet ik even kalm aan doen :P
Begrijpelijk hoor, die 9070XT of wat kan er later ook gewoon nog prima in.
Pagina: 1