Hoi! Ik heb tijdje terug een oven gekocht bij de winkel , was toen al op zoek naar een oven met echte knoppen, maar die hadden ze niet in een stijl die bij onze keuken paste dus helaas toch voor eentje met touch screen gegaan.
Nou spijt dus, net 5 jaar later en hij is stuk. Reageert niet meer op touch. Beetje gegoogled, meer mensen met dit probleem. Oplossing: of nieuwe printplaat bestellen bij Bosch t.w.v. 400 euro of zelf gaan lopen hannesen met touch modules van aliexpress.
Wettelijke garantie zou je denken, want je kan toch niet verwachten dat een oven van 1200 euro stuk is na 5 jaar. Dus ik de winkel mailen. Krijg ik deze reactie:
Anyway, ben een beetje pissed dat de winkel niet behulpzamer is. Ik denk dat ze nu toegeven dat ze het moeten betalen wanneer het niet conform is, maar waarom zeggen ze niet gewoon straight up dat als de Bosch monteur zegt dat het non-conform is, dat ze mijn reparatie vergoeden. En waarom zegt Bosch dat niet ook gewoon. Zo lame dit.
Iemand hier vergelijkbare ervaringen?
Nou spijt dus, net 5 jaar later en hij is stuk. Reageert niet meer op touch. Beetje gegoogled, meer mensen met dit probleem. Oplossing: of nieuwe printplaat bestellen bij Bosch t.w.v. 400 euro of zelf gaan lopen hannesen met touch modules van aliexpress.
Wettelijke garantie zou je denken, want je kan toch niet verwachten dat een oven van 1200 euro stuk is na 5 jaar. Dus ik de winkel mailen. Krijg ik deze reactie:
Heel leuk, mail ik de Bosch, en die weten ook nergens van, bieden meteen hun dure reparatieservice aan. Dus ik de winkel weer mailen, zeggen zei:Goedemorgen Tinco,
Bij ons is het niet bekend, dit soort meldingen komen meestal bij de fabrikant terecht.
Het beste is om even bij Bosch na te vragen of zij het herkennen en een oplossing hebben.
Hier vindt u de gegevens:
*knip*
Heel lekker, hier zegt de ACM niets over op hun website, heb het daarna nog een keer geprobeerd met de iets formelere manier van de ACM, maar weer krijg ik een afwijzing:Goedemiddag,
Er kan sprake zijn van wettelijke garantie, echter dient u hierbij aan te tonen dat er sprake is van non-conformiteit.
Ofwel, de bewijslast ligt bij u om aan te tonen dat het defect niet is ontstaan door verkeerd gebruik, normale slijtage of externe factoren.
Indien u dit kunt aantonen, zullen wij de kosten van reparatie aan u voldoen.
Zou een Bosch reparateur van hun eigen product zeggen dat het non-conform is? Je zou hopen van wel, maar liever laat ik een onafhankelijke reparateur dat zeggen, maar ja gaat een onafhankelijke reparateur indruk maken op de winkel ? Ik heb een reparateur gebeld (sipkes) prima kerel en klonk kundig. Zijn advies was om een Bosch reparateur te laten komen, want die geven korting op het onderdeel dat hij niet kan geven.Goedemorgen,
Zoals aangegeven ligt de bewijslast bij u.
Op voorhand kunnen wij hier geen uitspraken over doen.
We kunnen u dan ook geen gratis reparatie of vervanging aanbieden.
Wij zijn daarin niet in gebreke, u dient aan te tonen dat het defect niet is ontstaan door verkeerd gebruik, normale slijtage of externe factoren.
Na reparatie ontvangen wij dan ook graag het rapport, hierin moet duidelijk de oorzaak zijn aangegeven waarbij duidelijk wordt of er sprake is van non-conformiteit.
Anyway, ben een beetje pissed dat de winkel niet behulpzamer is. Ik denk dat ze nu toegeven dat ze het moeten betalen wanneer het niet conform is, maar waarom zeggen ze niet gewoon straight up dat als de Bosch monteur zegt dat het non-conform is, dat ze mijn reparatie vergoeden. En waarom zegt Bosch dat niet ook gewoon. Zo lame dit.
Iemand hier vergelijkbare ervaringen?
[ Voor 2% gewijzigd door twain4me op 28-10-2025 16:06 ]