Thermometer in Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freebutterflyx2
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-10 07:59
Mijn vraag
Ervaringen met Thermometers in Home Assistant

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb momenteel een NUC draaien met Home Assistant. Daarop zit ook een Zigbee dongle van Sonoff. Ik ben dit nu langzaam aan het uitbouwen. In de woonkamer, keuken, slaapkamer, badkamer, ... hadden we nu een klassieke thermometer aan de muur hangen. Ik heb onlangs enkele Sonof Thermometer en vochtigheismeter gekocht om te koppelen met Home Assistant. Deze werken op zich goed en voor zover ik kan vergelijken met de klassieke thermometer werken ze correct.
De verwarming en thermostaat is momenteel nog niet gekoppeld met Home Assistant. Dit is normaal de bedoeling om dit later nog te doen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Momenteel enkele Sonof thermometers in gebruik.
Gezien ik nu al Sonof temperatuur sensoren heb, ben ik geneigd om dezelfde bij te kopen voor de resterende kamers. Kwestie van maar één type te hebben.
Of zijn er andere/betere (die dan misschien goedkoper zijn)? Of zijn ze allen vergelijkbaar?
De prijzen van andere varieren van goedkoop (5€/st) tot duurder (20€/st).

...

[ Voor 5% gewijzigd door freebutterflyx2 op 27-10-2025 22:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:07
Als je modellen met display wilt hebben is die Sonoff prima.
Zelf heb ik er een paar waar ik geen display nodig heb en ben ik voor de goedkope(en kleine) tuya modellen gegaan.

Deze gaan al twee jaar mee op dezelfde knoopcel.
https://nl.aliexpress.com...ZcQB&gatewayAdapt=glo2nld

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.