Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GPU voor voor AI en wat gaming - wachten op Black Friday?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hansow
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-11 23:42
Ik zoek een?
Videokaart

Wat is je budget?
600, maar minder mag ook

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, maar ik geef de voorkeur aan een stille kaart en geen coil whine (hoewel ik begrijp dat dat een gok is, maar dacht dat Asus een goede zet zou kunnen zijn ). 16 GB VRAM. 12 wordt te krap ben ik bang.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?

• CPU: Ryzen 7 7700
• MoBo: MSI B650 Tomahawk WiFi
• RAM: 32 GB Kingston Fury Beast 6000 MHz
• PSU: be quiet! 850W
• SSD: WD Black SN850X 1TB
• Monitor: iiyama ProLite X4373UHSU

Topaz Gigapixel, Photo AI, experimenteren met Video AI en Stable Diffusion en een beetje gamen. Heb series x, maar het kopen van een kaart geeft mogelijkheden om bijv the last of us weer eens in hoge kwaliteit te spelen of uncharted. Liefst in 4k.

Hey allemaal,
Na jaren zonder dedicated videokaart te hebben gewerkt (laatste was een 8800GT, ja echt 😅) ben ik van plan om weer eens iets nieuws aan te schaffen. In mei heb ik een nieuw systeem gebouwd — ik kwam van een i5-4460 — en ben inmiddels bezig met Topaz Gigapixel, Photo AI, en wil ook gaan experimenteren met Video AI en Stable Diffusion. Daarvoor merk ik dat een dedicated GPU eigenlijk onmisbaar is.
Als ik dan toch bezig ben, wil ik er natuurlijk ook af en toe een game mee spelen (al heb ik nog geen high-end gamingmonitor — dat komt later wel 😉).

Ik heb al even op het forum rondgekeken en begreep dat videokaarten vaak niet echt in de aanbieding zijn tijdens Black Friday, omdat de marges vrij klein zijn. Toch wilde ik even een topic openen om te kijken hoe anderen daarover denken.

Zou dat ook kunnen betekenen dat ik de kaart die ik wil juist nu beter kan kopen — voordat prijzen eerst oplopen en daarna pas weer zakken rond Black Friday?

Ik overweeg om een RTX 5060 Ti 16GB te nemen, maar ik twijfel nog een beetje:
Ik weet dat gamen met deze kaart kan in 4k, maar dat het niet ideaal is. Gezien mijn budget denk ik dat dit toch de beste keuze is.

• Is het slim om te wachten op Black Friday (hopend op een goede deal, bijvoorbeeld een 5070 Ti 16GB rond €600 of een 5060 Ti voor onder de de huidige prijs 489 a 559)?
Zou balen zijn als ik nu iets koop en er straks achter kom dat ik voor 600 iets beters had kunnen krijgen, bijv die 5070 ti 16 gb
• Of kan ik beter nu al iets kopen en lekker aan de slag gaan met mijn AI-projectjes? Nog een maand wachten met het risico dat er geen echte aanbiedingen zijn voelt ook een beetje zonde.
Ik heb op zich geen haast, maar ik merk dat ik lekker in de flow zit en nu vastloop omdat ik geen GPU heb. Als je eenmaal bezig bent, wil je eigenlijk gewoon verder 😄
Wat denken jullie — wachten of gewoon nu pakken wat er is?

En welke kaarten zijn op dit moment prijs/prestatie-technisch interessant voor mijn usecase (AI + beeldbewerking + wat gaming)? Ik begrijp dat voor ai 16 gb video geheugen gewenst is, anders had ik de 5570 wel gekozen.

Thanks alvast voor het meedenken!

Beste antwoord (via Hansow op 17-11-2025 17:52)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:25

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Precies wat @br00ky zegt. Maar dan wel met de kanttekening dat er volgens mij weinig te verwachten is met GPU’s hoor. Met Black Friday zie je altijd de oudere monitormodellen, SSD’s en andere partijen van hardware van “vorig jaar” die nu tegen leuke prijsjes het magazijn weer legen.

De nieuwe series grafische kaarten zijn net uit en de prijzen zijn langzaam wel gestabiliseerd. Dus idd blijft het allemaal speculatie, maar ik zou er zelf niet te snel op rekenen dat er meer dan wat tientjes te winnen zijn.

Met jouw wensen zou ik wel doorsparen richting een 5070 ti; aangezien je monitor 4K is én je wil met AI aan de slag dan is het budget net iets oprekken wel de moeite. Rond deze prijs is de RX 9070 XT normaal wel de meeste bang for the buck, maar voor AI is nvidia simpelweg een stuk geschikter.

youtube.com/@hisrep

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Als iemand een werkende glazen bol heeft, houd ik me aanbevolen. Zonder gekheid, anders dan wat koffiedik kijken zal het niet worden. Je kunt eenvoudig het prijsverloop van afgelopen black fridays bekijken en je conclusies trekken.

We kunnen je verder natuurlijk prima helpen bij de beste keus maken met betrekking tot de videokaart zelf.

Acties:
  • Beste antwoord

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Precies wat @br00ky zegt. Maar dan wel met de kanttekening dat er volgens mij weinig te verwachten is met GPU’s hoor. Met Black Friday zie je altijd de oudere monitormodellen, SSD’s en andere partijen van hardware van “vorig jaar” die nu tegen leuke prijsjes het magazijn weer legen.

De nieuwe series grafische kaarten zijn net uit en de prijzen zijn langzaam wel gestabiliseerd. Dus idd blijft het allemaal speculatie, maar ik zou er zelf niet te snel op rekenen dat er meer dan wat tientjes te winnen zijn.

Met jouw wensen zou ik wel doorsparen richting een 5070 ti; aangezien je monitor 4K is én je wil met AI aan de slag dan is het budget net iets oprekken wel de moeite. Rond deze prijs is de RX 9070 XT normaal wel de meeste bang for the buck, maar voor AI is nvidia simpelweg een stuk geschikter.

youtube.com/@hisrep

• Hansow
He br00ky.

Ik begrijp het. Nou, ik ben hier toch even, dus tja… opzich is die 5070 ook wel interessant.
Ik vraag me alleen af of ik problemen ga krijgen met de hoeveelheid VRAM. De kaart is aanzienlijk sneller, maar heeft minder geheugen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met AI-tools op een kaart als deze?
Want ja, de 5070 is sneller en valt binnen mijn budget, maar ik wil voorkomen dat ik straks tegen beperkingen aanloop.

Ik ga in ieder geval eens wat vergelijkingsvideo’s bekijken tussen deze twee kaarten.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het probleem met kleinere vram is simpelweg dat elk model groter dan 12gb niet meer op je pc draait. Of eigenlijk; het wordt echt súpertraag.

Juist omdat 16gb steeds meer “de standaard” wordt krijg je ook dat steeds meer ai modellen hierop worden getraind. Als je er gewoon eens mee wil spelen is dat niet meteen een probleem, een kleiner model kun je ook leuk mee experimenteren. Maar als je het echt serieuzer wil doen zou ik lekker voor 16gb gaan dan hou je gewoon meer mogelijkheden open.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-10-2025 23:03 ]

youtube.com/@hisrep

• Hansow
Ik heb eerlijk gezegd nog geen ervaring met Stable Diffusion, maar wel met Midjourney. Ik vind het allemaal superinteressant en wil me er graag verder in verdiepen.

Ik ben eigenlijk wel blij dat je de 5070 Ti noemt, want dat heeft me aan het denken gezet. Ik ga eens kijken hoe ik dat financieel kan regelen. De kaart is wel een stuk duurder, maar ik verwacht dan ook dat hij een aantal jaren mee kan — liefst een jaar of acht. Als ik ergens een hekel aan heb, is het dingen half doen. 😄

Qua gaming: kun je hier ook goed mee uit de voeten in 4K 60 FPS met alles op high of ultra? Ik las dat de kaart daar soms wat moeite mee heeft, maar eerlijk gezegd — voor dit bedrag mag je toch wel wat verwachten.

De goedkoopste 5070 Ti die ik nu zie, is de Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti WINDFORCE OC SFF 16G voor €769. Heeft iemand hier persoonlijke ervaring mee?

In hoeverre maakt het trouwens uit dat mijn moederbord pci-e 4 x16 is en de kaart pci-e 5?
Ik las dat de fans een klikgeluid maken bij het uitschakelen, en dat lijkt me nogal irritant. In een review zag ik dat je via MSI Afterburner (vreemd genoeg bij een Gigabyte-kaart 😅) kunt instellen dat de fans altijd op 30 % blijven draaien. Dat zou het probleem kunnen voorkomen, want ik houd echt van stilte.

Ook zag ik iemand die de kaart had verkocht vanwege een ratel bij het stoppen van de fans. Betekent dat dat de fans standaard steeds aan- en uitgaan, tenzij je ze op een constante snelheid instelt? En is dat iets waar veel mensen overheen kijken, terwijl het vrij eenvoudig te verhelpen is?

Ik gebruik trouwens een Fractal Design North XL, dus een SFF-kaart is voor mij niet echt nodig. Het is alleen dat deze toevallig de goedkoopste is, maar misschien is het verstandiger om voor een normale variant te gaan.
Ik begrijp dat er instellingen zijn voor Performance en Silent Mode — en ik vind die laatste eigenlijk het belangrijkst.

Mijn moederbord ondersteund pci-e 4 x16 geen pci-e 5. Klopt het dat dit helemaal niet uitmaakt?

[ Voor 4% gewijzigd door Hansow op 28-10-2025 00:40 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hansow schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 23:51:
De kaart is wel een stuk duurder, maar ik verwacht dan ook dat hij een aantal jaren mee kan — liefst een jaar of acht.
Weggegooid geld... Dit gebied is nu volop in ontwikkeling.
Veel slimmer om nu een goedkopere kaart te kopen en over 3 jaar te kijken wat de nieuwe ontwikkelingen zijn.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Hansow Inderdaad is PCI-e 4.0 geen probleem, alleen met een RTX 5090 zijn er marginale verschillen maar die zijn voor zover ik weet niet eens problematisch. En daarmee komt ook het antwoord op je andere vraag: ik heb zo'n RTX 5090 draaien in een wat verouderd bord met PCI-e 4.0 en haal ongeveer 90% van de performance door ook verouderd ram. Maar op 4K alles ultra 100pfs zonder DLSS Quality is zelfs voor zo'n topkaart af en toe nog een uitdaging. De nieuwe Indiana Jones bijvoorbeeld is echt maar 35FPS, en nu is dat met een topsysteem met DDR5, PCI-5.0 en een AM5 processor wel 40FPS, dat is natuurlijk nog steeds niet speelbaar.

Natuurlijk kom je met DLSS Quality aan daarna in prima speelbaar terrein uit en is het ineens anders, maar met een 5070 Ti of zelfs 5080 gaat je dat op ultra zonder DLSS niet lukken. De RX 9070 XT en 5070 Ti zijn allebei een beetje de ultieme 1440P gaming kaarten (waarbij de laatste ook in raytracing beter is). Daarmee kun je op 4k overigens nog steeds veel plezier hebben, met mijn RTX 3080 (die presteert iets minder dan de 5070 Ti) ook op 4K al genoeg spellen die prima draaiden. Zeker als 60FPS genoeg voor je is kun je echt ook heel veel wél op 4K prima spelen. Het is puur even de verwachtingen temperen dat dat niet altijd bij de allermodernste spellen lukt als je DLSS uit hebt staan.

Het nadeel van een stapje naar beneden zoals Juup zegt is wat ik al zei, met AMD kun je simpelweg veel minder goed aan de slag met AI ivm ontbrekende CUDA cores, dus dat zou ik gewoon niet doen. Een 5070 wil je niet want dan is de RX 9070 XT de betere value. Dus ja dan is het denk ik in dit geval het meest logisch toch dat stapje omhoog naar een 5070 Ti te doen, je krijgt er in games ook betere raytracing voor en dus die 16GB is echt wel fijn.

Kijk en tsja wachten tot iets beters kan ook maar dat hou je altijd natuurlijk, en of je nu een 5070 Ti of een 5070 gaat doorverkopen, er is wat verlies, tsja. Beide zitten momenteel in een vrij competatief veld dus het is niet alsof er daar schokkende dingen zijn om rekening mee te houden. Een RTX 4090 gaat tweedehands nog steeds voor €1700-1750 (dat was ergens begin vorig jaar nog de nieuwprijs volgens mij). Dus ik zou me daar niet te druk om maken.

youtube.com/@hisrep

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 16:57
Ik kon tot voor kort de 5090 FE voor 2099 vinden maar nu niet meer... weet iemand toevallig of hij nog ergens beschikbaar ?

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@P-Nut hij is gewoon nog te koop via nvida.nl?

youtube.com/@hisrep

• Hansow
Heey,

Sorry voor mijn late reactie. Heb t allemaal even laten bezinken. Ik twijfel nog tussen de 5060 ti en de 5070 ti, maar overweeg toch de 5070 ti puur omdat dat toekomstbestendiger is. Dat kreng is alleen wel 800 euro die hakt er echt heel hard in bij mij want ik heb bijstand. Het kan hoor, maar het is wel even puzzelen, wat prima is verder. Maar daarom is de 5060 ti ook aantrekkelijk en betaalbaar.

Ik kan ook nu voor de 5060ti gaan en over een jaar of over anderhalf jaar deze verkopen en een 5070 ti kopen, maar dan denk ik dat ik aan het einde van de rit duurder uit ben. Bovendien wil ik graag experimenteren met het upscalen van videos naar 4k en mocht ik echt actief (commercieel, want ik wil uit de bijstand) mee bezig gaan denk ik dat ik blij ben met een 5070 ti. Bovendien als ik iets doe doe ik het toch liever meteen goed.

Zijn er wellicht meer redenen om toch voor die 5060 ti te gaan en later te upgraden? Nu minder kwijt wat fijn is, einde van de rit waarschijnlijk meer, niet zo toekomstbestendig. Over de opmerking van Juup dat het weggegooid geld is. Klopt dat?

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 16:57
DeNachtwacht schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:14:
@P-Nut hij is gewoon nog te koop via nvida.nl?
Het lukt mij niet om de founders edition te vinden althans niet om voor 2099 te kopen

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

youtube.com/@hisrep

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je kan even wachten op black friday, zo ver is dat niet. Ik denk dat de 5060ti met 16G een goede keuze is.

Als je iets langer wilt wachten, plusminus begin 2026 komen de super varianten van de nvidia kaarten..

• Hansow
De ASUS Prime GeForce RTX 5070 Ti 16 GB OC Edition zit nu een paar dagen op 789 (paradigit) 799. En sinds vandaag staat er bij Alternate en Paradigit black friday bij zonder de prijs te hebben aangepast. Hierom verwacht ik verder geen daling op deze kaart. Wat is jullie mening hierop?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat er geen korting is, of begrijp ik je vraag verkeerd :+?

• Hansow
br00ky schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:22:
[...]

Dat er geen korting is, of begrijp ik je vraag verkeerd :+?
Of jullie denken dat er misschien nog een korting komt als ik nog even wacht.

Azerty heeft hem vandaag met een tientje verlaagd zie ik. Is meegegaan naar 789

[ Voor 13% gewijzigd door Hansow op 10-11-2025 16:34 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:10
In mijn beleving hebben aanbieders van PC componenten hun GPU's nog nooit echt goedkoop weggezet op Black Friday. Of het moeten overjarige modellen zijn die ze nog op de plank hadden liggen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Met @Yaksa . Nogmaals, check een model van de vorige generatie waar nog een grafiek van is, bijvoorbeeld uitvoering: Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G. Er gebeurt precies niks rond BF.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Hansow wat je nu ook al lang ziet nu de verkopen starten is hetzelfde beeld als de afgelopen jaren: restpartijen gaa tegen leuke prijsjes weg. Dus je kan zeker de ogen houden op een mooie deal voor een RTX 4080, maar kans dat er een 5070 Ti echt substantieel afgeprijsd wordt is nihil. Zo werkt het overigens bijna overal bij Black Friday, maar bij tech is natuurlijk vrij snel duideljk dat de nieuwste modellen niet afgeprijsd worden. Met een nieuw bankstel of gitaar is dat toch altijd net wat lastiger als consument te zien dat de winkelier achter in het magazijn de nieuwe modellen al klaar heeft staan.

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 10-11-2025 16:53 ]

youtube.com/@hisrep

• Hansow
He @DeNachtwacht , Ik zie het inderdaad. Nou dan maar gewoon een 5070ti kopen in deze dagen.
Blijft nog één vraag: welk merk is eigenlijk het beste?
Ik hecht ontzettend veel waarde aan stilte, niet alleen in idle, maar ook onder lichte belasting of zelfs volledige belasting.

Ik lees bij de ene review van de Asus Prime dat die wat luid is, en bij de andere review van deze kaart dat juist dat hij stil blijft — lastig in te schatten dus. Op dit moment neig ik naar de ASUS Prime GeForce RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 OC Edition, tenzij iemand iets beters kan aanraden onder de 800 euro.

Nou lees ik dat men deze kaart overklokt en hem tegelijkertijd minder warm laat worden door middel van undervolting — dus een hogere klokfrequentie o.i.d. met een lager voltage.
Het resultaat zou zijn: minder warmte en een hogere snelheid.
Persoonlijk vind ik dat vreemd en ik zou daar niet direct mee willen beginnen, maar misschien is het wel een manier om de kaart extra stil te krijgen, mocht dat gewenst zijn.
Toch vind ik het raar: minder spanning, minder warmte, maar wél een hogere klok.
Is dit eigenlijk wel veilig om te doen bij deze kaart?
Het lijkt mij eerder dat je juist meer spanning moet geven bij een hogere klok.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:57
uitvoering: PNY GeForce RTX 5070 Ti Overclocked Heeft een dikke 3 slot koeler er op zitten, dus ik denk zomaar dat dit de stilste is onder de 800 euro

• Hansow
Nou moet ik eerlijk zeggen. Die kaart heeft maar een paar reviews waarbij de asus er bijna 100 heeft. Zegt dat eigenlijk niet wat over de kwaliteit?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:16
Ik weet niet hoeveel geduld je hebt, maar in mijn ervaring zijn de beste aanbiedingen altijd in januari, als iedereen van z’n voorraad af moet.

Weet je gelijk of de RTX 50 Super serie de moeite waard is.

[ Voor 17% gewijzigd door Balance op 12-11-2025 15:03 ]

• Hansow
Eerlijk gezegd heb ik geen geduld. Ik sta stil in mijn ontwikkeling zonder kaart namelijk. Dat kost me maanden.

• Hansow
Ik heb gegoogled op die 5070 ti super, dat nvidea die eerder wilde schrappen ivm ram tekort en daardoor de prijzen van kaarten omhoog zullen gaan. Dat betekent dat ik wel op mag schieten denk ik

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:30
Hansow schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:14:
Ik heb gegoogled op die 5070 ti super, dat nvidea die eerder wilde schrappen ivm ram tekort en daardoor de prijzen van kaarten omhoog zullen gaan. Dat betekent dat ik wel op mag schieten denk ik
mwah of de prijzen omhoog zullen gaan zou kunnen, maar eigenlijk geldt altijd: the best time to buy what you want is yesterday, the second best time is today. Als jij een gpu wilt en nodig hebt, dan kan je wachten tot je een ons weegt, want er komt altijd een betere deal. waarom nu een 5070ti kopen als je voor dat geld zo een 9070ti kan kopen die 2x sneller is?

Tevens, de PNY is een stille koele kaart, een vriend van me heeft hem draaien. aantal reviews zegt niks over kwaliteit, PNY is een bekend merk en zal niet zomaar teleurstellen.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:57
Hansow schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:20:
Nou moet ik eerlijk zeggen. Die kaart heeft maar een paar reviews waarbij de asus er bijna 100 heeft. Zegt dat eigenlijk niet wat over de kwaliteit?
Niet echt, Asus is nu eenmaal een enorm populair merk dus zullen ook meer reviews van zijn

• Hansow
.

[ Voor 97% gewijzigd door Hansow op 15-11-2025 14:29 ]

• Yaksa
de Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti WINDFORCE OC SFF 16G staat nu op 765, laagste prijs tot nu toe.
AI beeldgeneratie draait overigens niet alleen om de snelste GPU met heel veel VRAM.
Het draait ook om prompt building, weten hoe AI-beeldgeneratie werkt en hoe je het met je prompt kunt sturen.
Kijk ook even of je voeding een grotere GPU aan kan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Hansow
.

[ Voor 99% gewijzigd door Hansow op 15-11-2025 14:29 ]

• Hansow
Bedankt allemaal. Ik heb zojuist de witte asus rtx 5070 ti tuf besteld aangezien die nog voor een betaalbare prijs te koop was. Jammer dat die wit is maar het is niet anders.

• Yaksa
Hansow schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:03:
Bedankt allemaal. Ik heb zojuist de witte asus rtx 5070 ti tuf besteld aangezien die nog voor een betaalbare prijs te koop was. Jammer dat die wit is maar het is niet anders.
En waarom heb je dan niet overwogen om de kaart te bestellen die ik aangaf, de Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti WINDFORCE OC SFF 16G?
Die is én zwart én 100 euro goedkoper.

• Hansow
Yaksa schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:47:
[...]

En waarom heb je dan niet overwogen om de kaart te bestellen die ik aangaf, de Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti WINDFORCE OC SFF 16G?
Die is én zwart én 100 euro goedkoper.
Omdat de tuf de stilste schijnt te zijn en dat vind ik een ontzettend belangrijk punt.

[ Voor 6% gewijzigd door Hansow op 16-11-2025 13:09 ]

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:52
Yaksa schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:38:
In mijn beleving hebben aanbieders van PC componenten hun GPU's nog nooit echt goedkoop weggezet op Black Friday. Of het moeten overjarige modellen zijn die ze nog op de plank hadden liggen.
Naar mijn ervaring zijn er wel in de ''black friday periode'' betere deals te vinden (al zijn GPU deals inderdaad erg zeldzaam óf maar zeer beperkt op voorraad), of in ieder geval váker deals te vinden, dan de rest van het jaar. Echter, niet specifiek de dag voor, tijdens of na black friday (of cyber monday) maar ook juist bijvoorbeeld rond vandaag.

Drie deals die ik in het verleden rond deze periode heb gescoord die absoluut de moeite waard waren:
  • Jaren terug een 5700XT, nieuw, Sapphire Pulse voor een goede 30% goedkoper dan normaal. Exacte prijs inmiddels vergeten.
  • Een paar jaar terug mijn huidige monitor (Samsung G7 Odyssey, de VA met 240hz en curved scherm) voor 399 euro nieuw terwijl deze de week daarvoor in álle winkels niet goedkoper te krijgen was dan op zijn minst 600+ euro.
  • Zojuist (vorige week) een 9800x3d voor 320 euro inclusief verzending terwijl deze gemiddeld voor zo'n 450+ te vinden is.
Slechts één GPU als voorbeeld helaas en heel vaak zijn de deals ook érg snel voorbij. Maar gebruik maken van de Tweakers BF tracker én websites zoals nl.pepper (zelf categoriën toevoegen waar je in geïnteresseerd bent en zorgen dat je notificaties aanzet!) helpen altijd een heel stuk. Dat beeldscherm heb ik toen ook tijdens werk snel besteld omdat ik een push notificatie kreeg :D

• Hansow
Vandaag binnen gekregen. Ik vind hem bruut. Morgen inbouwen. Denk dat het best vet zal staan in mijn North case. Ik wilde perse de tuf omdat die bij iedere review als stil naar voren kwam en dat vind ik ontzettend belangrijk. Ben wel benieuwd wat de prijzen van de kaart gaan doen komende tijd. Misschien is deze witte straks ook wel 1000. Echt bizar gewoon. Donderdag was de zwarte bij Azerty nog 869 ongeveer en nu over de 1000.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HIyKC5oGfV3ZKuLEq3FEEWI97U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdORtc6OCxFR9Rq8FXsGgxMn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAoiDnT2cEN0HBaN2PBY_6__CJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKwaXOnkMoec87ju0BZeqVF6.jpg?f=fotoalbum_large

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat je vaak ziet is dat prijzen nu ineens stijgen, zodat er eind november een "actie" komt waarmee je dan weer gewoon hetzelfde betaalt. Dat verklaart die prijsstijgingen denk ik.

Maar een prima koop zo, veel plezier ermee!

[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-11-2025 16:43 ]

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1