Gelijksluitende sloten/cilinders

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:48
Beste,

Iemand hier ervaring met gelijksluitende cilinders? Dus bvb 5 cilinders die allemaal via dezelfde sleutel te bedienen zijn?

Met wat Googlen vind ik websites die zulke sets aanbieden voor een +/- 350 EUR (zelfs SKG***). Bij mijn lokale sleutelboer/"ijzerhandel" gaat het vlot richting 650 EUR en meer voor dezelfde "functionaliteit'?
Is daar qua kwaliteit zoveel verschil tussen?

Ik wil een keersleutel/een paar cilinders in het zwart/1 cilinder waar langs de binnenkant een knop op moet/5 cilinders in totaal.

Er is ook een "brievenbusslotje" dat ik eventueel wil opnemen in het sluitplan. Volgens 1 website hun klantenservice kan dit enkel indien ik kies voor DOM (en dat is makkelijk 250 EUR duurder dan de "standaard" merken die zij aanbieden).

Iemand hier ervaring mee? Is SKG** <> SKG*** idd zoveel beter?

Nu loop ik met 4 sleutels op zak, en veel deuren/cilinders hebben dan nog niet eens een paniekfunctie (mezelf al eens buitengesloten op die manier). Ik wil dit opgelost zien en daarom ben ik naar dergelijke oplossingen aan het kijken.

Alvast bedankt!
Pieter

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-10 21:49
Ja en zou niets anders willen.

Sloten heb je van a-merken (Nemef, Dom), goede prijs/kwaliteit (M&C) tot aan goedkoop Chinees. Net wat je belangrijk vind en wat je wilt uitgeven.

Heb net in m’n nieuwe huis Dom IX Twido (SKG***) cilinders met Hoppe veiligheidsbeslag geïnstalleerd. Als goede middenweg van a-merk.

[ Voor 9% gewijzigd door Tillumen op 27-10-2025 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:26

Vliegvlug

Flight Simple

Kijk hier eens zou ik zeggen: Hang- en sluitwerk upgraden naar moderne standaarden

Voor het beeld, ik was vier jaar geleden ongeveer 1000 euro kwijt aan 8 gelijksluitende SKG*** cilinders met 9 keersleutels.
M&C Move

[ Voor 49% gewijzigd door Vliegvlug op 27-10-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Bedankt alvast voor de reacties! Erg geapprecieerd!

Nog iemand die weet of een brievenbusslotje (heb een foto die ik van internet genomen heb bijgevoegd, het gaat om zulks slotje) op te nemen is in sluitplan?:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoXjsxK9XJ5oTaSFNZ_CLa4CCqU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/u9d5KeLmSTWoaiON8Rkg4Pjd.jpg?f=user_large

Ben nog beetje aan het twijfelen tussen een M&C en een DOM (die laatste wordt me aangeraden door een website hun klantenservice), maar het verschil zit voor 4 of 5 cilinders toch makkelijk richting de 350 EUR. Voor inbraak ben ik hier niet zo héél bang: gaat over een appartementsgebouw met veel sociale controle. Langs de achterkant geraak je niet zo makkelijk weg gezien je geen auto vlakbij kan parkeren (doorgangen zijn veel te smal daarvoor) en langs de voorkant moet je al gemeenschappelijke inkom door, sociale controle door buren en dergelijke.
Misschien ben ik te naief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Pharos1985 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:55:
Bedankt alvast voor de reacties! Erg geapprecieerd!

Nog iemand die weet of een brievenbusslotje (heb een foto die ik van internet genomen heb bijgevoegd, het gaat om zulks slotje) op te nemen is in sluitplan?:[Afbeelding]
Kan me haast niet voorstellen dat die gaat werken met sleutels die in een normale cilinder passen, lijkt me gewoon fysiek al te klein en daarbij te kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:24
Gewoon een axa skg3 bij de bouwmarkt halen en extra cilinders bij axa laten maken. Krijg je ook nog eens extra sleutels :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Vliegvlug schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 23:04:
[...]

Kan me haast niet voorstellen dat die gaat werken met sleutels die in een normale cilinder passen, lijkt me gewoon fysiek al te klein en daarbij te kwetsbaar.
Ik heb weet van een nieuwbouw appartementsgebouw waar zulke slotjes mee opgenomen zijn in het sluitplan. Men opent dus het brievenbusje zelfde sleutel als alle overige andere.
Fysiek te klein, dat begrijp ik wel: maar je zou het gewoon 'langer' kunnen maken aan de binnenzijde (en dat aan het aan de binnenzijde uitsteek is volgens mij geen issue) zodat de hele sleutel erin gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
SniperGuy schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 23:08:
Gewoon een axa skg3 bij de bouwmarkt halen en extra cilinders bij axa laten maken. Krijg je ook nog eens extra sleutels :Y
OK, verduidelijk dat even aub :-).
Is dit een reactie op het algemene topic of op het brievenbusslotje opmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-10 21:49
Pharos1985 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 23:22:
[...]

Zo’n postkastcilinder hebben de meeste merken wel:

https://www.dom-security....slot/postkastcilinder-382

[ Voor 13% gewijzigd door Tillumen op 28-10-2025 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

TS had al aangegeven dat hij dat van DOM al wist, zie zijn openingspost.
Maar op jouw plaatje afgaande is dit een veel dikkere cilider dan die normaal gebruikt worden voor van die kleine slotjes, dus dan is het hele slot er voor aangepast.

Kan me goed voorstellen dat de merken die meer op consumenten gericht zijn die niet aanbieden omdat er nauwelijks vraag naar is.
DOM is typisch zo’n bedrijf dat hele grote projecten doet met sleutelplannen voor haldeuren en brievenbussen dus voor hun is het wel rendabel dit product te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:20
Pharos1985 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:15:
B

Iemand hier ervaring mee? Is SKG** <> SKG*** idd zoveel beter?
Er zit zeker een verschil in. Over het algemeen is een *** cilinder dusdanig beveiligt dat de inbreker 5 minuten meer nodig heeft om het slot te kraken omdat uitboren veel lastiger is en kerntrekken haast onmogelijk.
Maar als je 3 puntsluiting met SKG *** Cilinder met PKVW gekeurd beslag naast een klapraampje zit zonder grendels... dan ben je nog niet erg veilig.

Het is dus ook een beetje afhankelijk wat je over hebt voor je beveiliging, en hoe goed de rest van je huis wil beveiligen. Als je toch investeert in een set nieuwe cilinders zou ik je wel SKG*** aanraden.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:08
Je zou eens een offerte kunnen opvragen bij slotenexpert Meijering (mag ik hier naar verwijzen?). Die zijn meestal redelijk voordelig. Zwarte cilinders is denk ik al 20 euro per cilinder duurder dan normaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pharos1985 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:55:
Voor inbraak ben ik hier niet zo héél bang: gaat over een appartementsgebouw met veel sociale controle. Langs de achterkant geraak je niet zo makkelijk weg gezien je geen auto vlakbij kan parkeren (doorgangen zijn veel te smal daarvoor) en langs de voorkant moet je al gemeenschappelijke inkom door, sociale controle door buren en dergelijke.
Ligt eraan hoe zichtbaar je appartement is voor je buren. Tegenwoordig loopt er van alles rond, van pakketbezorgers tot Thuisbezorgd. In ons complex is er ooit een inbraak geweest met kerntrekken. Alle sloten zijn daarna op verzoek aangepast met een extra beveiliging tegen kerntrekken. Het gaat vooral om de gelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Pharos1985 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:15:
Iemand hier ervaring met gelijksluitende cilinders? Dus bvb 5 cilinders die allemaal via dezelfde sleutel te bedienen zijn?
Ik heb een keer een AXA SKG**(*, weet even niet meer zeker) set van iBood gehaald. iirc 80 euro voor 4 cilinders en 8 sleutels. Meer dan zat voor ons. Zou dus nog even rondkijken voor een betere prijs.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Gwindorian schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:00:
[...]
Maar als je 3 puntsluiting met SKG *** Cilinder met PKVW gekeurd beslag
Ik heb gelezen dat een SKG*** cilinder met specifiek beslag (zo van die veiligheidsroza's die vastgeschroefd zijn door de deur heen) niet nodig zijn. Het is ofwel het een, ofwel het ander. Beide samen brengt weinig meerwaarde.
Klopt dat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je moet misschien ook afvragen of een gelijksluitend slot op een blikken brievenbusje niet juist een beveiligingsrisico is. Het kan een makkelijke manier zijn om een cilinder te bemachtigen om dan een dag later met een zelfgemaakte sleutel terug te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:15

mrc4nl

Procrastinatie expert

Chaos schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:16:
Je moet misschien ook afvragen of een gelijksluitend slot op een blikken brievenbusje niet juist een beveiligingsrisico is. Het kan een makkelijke manier zijn om een cilinder te bemachtigen om dan een dag later met een zelfgemaakte sleutel terug te komen.
Zon slot haal je niet even eruit zonder braaksporen. dus 1, dat gaat opvallen dat de dief je cilinder heeft meegenomen.(of hele brievenbus :+ )En is voor de inbreker ook een kans om betrapt te worden.
en 2. Er bestaat ook iets als een sluitplan, met een cilinder die simpeler is (minder pinnetjes)
werkt nog steeds met je eigen sleutel. maar te weinig informatie om een sleutel 1:1 te kopiëren.
3, Geen sluitend argument (hurr hurr), maar dieven zijn lui, denk je echt dat die een cilinder slopen om je sleutelprofiel te achterhalen? moet je wel heeel erg moedwillig zijn.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:24
Pharos1985 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 23:22:
[...]

Algemeen op de vraag van de TS "Iemand hier ervaring met gelijksluitende cilinders? Dus bvb 5 cilinders die allemaal via dezelfde sleutel te bedienen zijn?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wij hebben hier cilinders van EVVA: de 4KS.

Maar volgens mij heb je afgezien van je brievenbus niet echt bijzondere eisen en kan je bij elke fabrikant wel krijgen wat je wilt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:15

dragonhaertt

@_'.'

Sommige (pakket)brievenbussen hebben ook gewoon een (halve) euro cylinder, dan is het helemaal makkelijk en kan je voor praktisch elk merk kiezen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blader hier eens doorheen:

Hang- en sluitwerk upgraden naar moderne standaarden

Er zijn nog wat meer parameters dan gelijksluitend:
- Paniekfunctie
- Hardstalen brug
- kerntrekbeveiliging
- beveiliging van de sleutel
- Maatvoering binnen/buiten

Ik heb mijn sloten bij veiligheids-sloten.nl vandaan. Hebben een fysieke winkel in rotterdam waar ze ook de cilinders eventueel nog in maat kunnen aanpassen. Weten er echt alles van, mocht je in de buurt zijn wel de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kijk ook even bij veiligheids-sloten.nl.
Leveren vaak voordeliger en denken prima met je mee is mijn ervaring en alles is eenvoudig op hun site te configureren.

Overigens zijn er tegenwoordig ook cilinders die een soort 2 in 1 systeem hebben.
Mocht je dan een sleutel kwijt zijn dan kun je met een aparte meegeleverde sleutel de cilinder "resetten" waardoor de cilinder enkel nog werkt met nieuwe sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:20
Pharos1985 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:13:
[...]

Ik heb gelezen dat een SKG*** cilinder met specifiek beslag (zo van die veiligheidsroza's die vastgeschroefd zijn door de deur heen) niet nodig zijn. Het is ofwel het een, ofwel het ander. Beide samen brengt weinig meerwaarde.
Klopt dat?
Daar zit wel wat van in alleen is het heel lastig duiden wat dan wel en wat dan niet meer nodig is als extra maatregel. " men zegt". wel dat je met een drie sterren geen extra grendels meer op een deur hoeft te hebben, maar ik vind het persoonlijk een fijn idee dat ik de deur vanuit binnen extra kan vergrendelen als ik ga slapen.

Het gaat eigenlijk allemaal om vertragen of de hoeveelheid geweld die gebruikt moet worden. ook veiligheidsbeslag waar je een koevoet van 2 meter achter mept, komt los van de deur. en als ze een Tactische stormram van 30 kilo erop beuken dan ligt de deur uit zijn scharnieren (maar is wel de hele straat wakker)

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
[...]

Klopt dat?
Nee, het is net andersom; het een zonder het ander heeft weinig zin.
Iets met 'de zwakste schakel' ... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10 20:07
Hier een jaartje geleden besteld:
https://www.cilinders.nl/...treme-security-skg-3.html

5 cylinders (voordeur, achterdeur, schuur 1, schuur 2, poort) plus sleutels. Is echt super, alles gelijk!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:47
Overal 1 sleutel, erg fijn. Ook met knop aan binnenkant.

Zorg dat de cilinder ook te bedienen is met een sleutel erin aan de andere kant (paniekfunctie)

Je moet je cilinders wel even allemaal opmeten voor je gaat bestellen, ze kunnen verschillende lengtes hebben.

Destijds goede ervaring met slotenshop.nl
Ook met nabestellen van extra sleutels en cilinder op nummer.
Je kan ze ook even bellen voor je vraag over de brievenbus.

Edit:
Pfaffenhain sloten trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 28-10-2025 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik heb al een jaar of tien gelijksluitende sloten. De enige overweging die ik in bovenstaand nog mis bij het kiezen van een merk is de vraag of het mogelijk is een extra cilinder of sleutel na te bestellen en tegen welke kosten.
Dat heb je niet alleen bij een nieuw schuurtje nodig (kleine kans bij een appartement), maar ook bijvoorbeeld wanneer de VVE gaat isoleren en met dikkere balkondeuren komt aanzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

onkl schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:53:
maar ook bijvoorbeeld wanneer de VVE gaat isoleren en met dikkere balkondeuren komt aanzetten.
De luxere cilinders kunnen hierop nog aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:09
onkl schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:53:
De enige overweging die ik in bovenstaand nog mis bij het kiezen van een merk is de vraag of het mogelijk is een extra cilinder of sleutel na te bestellen en tegen welke kosten.
Meestal wel bekend, maar ik maakte die foute 20 jaar geleden ook met mijn 3 gelijksluitende sloten van DOM en toen ik er nog 3 nodig had en 3 extra sleutels, bleek het goedkoper te zijn om gewoon 6 nieuwe cilinders met een 10tal sleutels te kopen. Ofwel, dat ga ik nu doen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:39

Reptile209

- gers -

Ik heb in 2018 nieuwe cilinders en sleutels gekocht voor de voordeur, achterdeur en schuur bij Haverkamp. Nu, dus 7,5 jaar later, was het geen enkel probleem om met verwijzing naar de oorspronkelijke bestelling een nieuwe cilinder voor de voordeur te bestellen (voordeur vervangen door kunststof, oude cilinder pastte niet meer). Kostte niets extra om hem te configureren voor mijm bestaande sleutels.

Sleutels bijmaken kan overigens gewoon bij de lokale sleutelboer, tenzij je voor sjieke certificaat-sleutels gaat.

En zoals al eerder genoemd: kies voor een draaiknop aan de binnenkant: dan kan je bij brand o.i.d. in ieder geval altijd naar buiten zonder eerst een sleutel te zoeken. Ik denk dat het risico op openen van buitenaf verwaarloosbaar is: dan moeten ze eerst al een ruit intikken en zijn ze toch al binnen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl0jdb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-10 19:50
[...]

Klopt dat?
Klopt idd

SKG2 cilinder = beveiligd tegen uitboren
SKG3 cilinder = Beveiligd tegen uitboren + Kerntrekken

Heb je SKG3 kerntrek beslag? Dan heb je met een SKG 2 cilnder als nog je deur op SKG3 niveau beveiligd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Reptile209 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:57:
En zoals al eerder genoemd: kies voor een draaiknop aan de binnenkant: dan kan je bij brand o.i.d. in ieder geval altijd naar buiten zonder eerst een sleutel te zoeken.
Of krukbediend. Stuk handiger om bij het naar buiten lopen gewoon de kruk omhoog te doen dan de sleutel te gebruiken. Binnen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains555
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-10 18:25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

njitter schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:39:
[...]

Of krukbediend. Stuk handiger om bij het naar buiten lopen gewoon de kruk omhoog te doen dan de sleutel te gebruiken. Binnen hetzelfde.
Daarvoor moet je alleen gelijk het hele inwendige slot vervangen. Een knopcilinder past in elke bestaande deur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Nogmaals dank voor alle antwoorden op dit topic, nog nooit zoveel bijgeleerd over sloten en cilinders :-)
Of ik anti kerntrekbeslag heb weet ik niet goed, ik kan het niet goed herkennen en weet niet goed wat ze exact bedoelen met de uitleg die ik op internet vindt. Ik heb eigenlijk maar 2 deuren die langs waar m'n kan binnenkomen (voordeur en schuifraam achteraan).
Hier een foto van het beslag per deur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xlrmt88AFFklAhuUVBqTJrUG8ds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXK4G3X5fWvK7xaV4Dd8KWIE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qymb_JgPPIKXet9Nh4CQ-SrBia0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yt0ySXqC7QCWBOO6z0pGwjBD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Anti-kerntrekbeveiliging is zo'n schijfje met een sleuf voor de sleutel, die voorkomt dat je de cilinder kan afbreken en uit het slot kan trekken:
Afbeeldingslocatie: https://files.doorax.nl/images/316/conversions/m_c-vierkante-kerntrekrozet-rvs-look-skg3-product_page.webp
Die heb jij dus niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
Beste,

Gemini geeft me volgende terug (ik heb dit ook al gelezen op allerhande websites, ik vertrouw niet zomaar op AI/Gemini), maar zou het toch zo in elkaar kunnen zitten dat je geen anti kerntrekbeslag nodig hebt indien je SKG*** cilinders gebruikt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFwLf38Yk7qubIDLFNNFFpCggwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ePQ55A1O8atgqb1ouiRCWWCa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Pharos1985 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 00:14:
Beste,

Gemini geeft me volgende terug (ik heb dit ook al gelezen op allerhande websites, ik vertrouw niet zomaar op AI/Gemini), maar zou het toch zo in elkaar kunnen zitten dat je geen anti kerntrekbeslag nodig hebt indien je SKG*** cilinders gebruikt?[Afbeelding]
Klopt, dat is volgens mij het voornaamste verschil tussen 2 en 3 sterren cilinder. Bij 2 moet je deurbeslag met kerntrekbeveiliging hebben, bij 3 hoeft dat niet omdat de cilinder dat al opvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Pharos1985 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:15:
Ik heb eigenlijk maar 2 deuren die langs waar m'n kan binnenkomen (voordeur en schuifraam achteraan).
ik denk dat ze ook eerder het schuifraam zullen inslaan dan het slot forceren.

[ Voor 6% gewijzigd door njitter op 29-10-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

njitter schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:31:
[...]

ik denk dat ze ook eerder het schuifraam zullen inslaan dan het slot forceren.
Een raam inslaan - zeker met dubbel glas - maakt gruwelijk veel lawaai. Dus afhankelijk van zichtbaarheid en buren zullen ze dat niet zo heel snel doen. Een slot forceren duurt ook even, maar is veel stiller (maar je bent wel wat langer zichtbaar). Ramen zijn altijd kwetsbaar maar kan je niet zo veel aan veranderen, los van rolluiken, tralies, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdekker1
  • Registratie: Oktober 2025
Chaos schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:16:
Dat lijkt me inderdaad onverstandig. Mensen vergissen zich hoe makkelijk het kan zijn om een sleutel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:46

MLLL

Palm Treo 650

Bij mij zit de sleutel al 5 jaar in mijn brievenbusslotje.

Hoop al die tijd dat dieven mijn belastingaanslagen jatten en het bedrag dan overmaken naar de belastingdienst.

Tot op heden helaas nog nul op rekest.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-10 20:40
Toen ons huis klaar was, wilden we de sloten meteen goed geregeld hebben. We kregen op vijf cilinders maar drie sleutels terug, wat niet echt logisch is, dus hebben we alles direct vervangen. We kozen voor KESO, vooral vanwege de kwaliteit en betrouwbaarheid. Met een Duitse webshop waar we eerder goede ervaringen mee hadden, hebben we opnieuw een maatwerkopdracht gedaan. Voor zo’n €500 kregen we acht cilinders en een sleutelplan op basis van het KESO-systeem.

Het systeem werkt met een masterkey die op alle cilinders past. Daarnaast hebben we aparte sleutels voor bijvoorbeeld de buurvrouw die de katten eten geeft en de post doet. Zij kan alleen in de ruimtes waar dat nodig is, niet in ons kantoor of de technische ruimte.

Voor de vakantiewoning is dat extra handig. De gasten hebben hun eigen sleutel, maar met onze mastersleutel kunnen wij er altijd in als dat nodig is, bijvoorbeeld bij onderhoud of een storing.

We gebruiken trouwens vooral KESO-sleutels met een ingebouwde RFID-chip. Dat is praktisch, omdat die ook geschikt zijn voor elektronische toegangscontrole.

Geen spam of reclame, gewoon goede ervaring met https://www.graefe24.de/. Leveren ook naar Nederland. Enige Duits kennis is wel handig
Pagina: 1