Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 10:04
Sinds iPadOs 26 is de standaard iPhone telefoon app beschikbaar voor de iPad.

Deze app werkt alleen als je ook een iPhone hebt waarbij je telefoon gesprekken kan forwarden naar je iPad, mits deze met hetzelfde WiFi netwerk verbonden is.

In Amerika heb je diverse apps om via VOIP te bellen met een iPad, zonder dat je een iPhone nodig hebt. De Google Voice App is de meest gebruikte. Die werkt echter niet hier in NL.

Zijn er goed werkende apps (evt betaald) waarmee in met mijn iPad Mini Wifi+5g zonder iPhone onderweg kan bellen met mijn eigen 06 nummer?

Zijn er bijvoorbeeld workarounds om die Amerikaanse VOIP apps op mijn iPad te krijgen? Of zijn er dergelijke apps beschikbaar die hier wel werken?

Belangrijkste is dat ik zowel wil kunnen bellen, als gebeld worden, met mijn bestaande KPN nummer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Even voor de verduidelijking, je hebt helemaal geen iPhone of wil je ook kunnen bellen op de iPad als je iPhone niet met je Wi-Fi verbonden is?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Ik heb op dit moment helemaal geen iPhone.

Als er een oplossing is waarbij ik een oude beschadigde iPhone kan kopen voor 50 euro en het wel werkend kan krijgen vind ik dat ook prima, echter wil ik die iPhone niet bij me hebben. Zou het prima vinden om deze permanent thuis aan een lader te hebben. Alleen als ik op pad ga wil ik niet 2 toestellen moeten meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maar je wilt dus op Android een telefoontje op je bestaande 06nummer afvangen en dan via een app met internet naar de iPad sturen? Want dat gaat niet werken.

Handoff werkt alleen als ze in de buurt zijn, dus thuis aan de lader kan ook niet.
Wat wel kan is een nieuw Voip nummer nemen, en dan werken met een app op je iPad en Smartphone.
Zijn er goed werkende apps (evt betaald) waarmee in met mijn iPad Mini Wifi+5g zonder iPhone onderweg kan bellen met mijn eigen 06 nummer?
Dus het antwoord op deze vraag is platgeslagen: Nee.
Als het om een zakelijk 06 nummer gaat zijn er wel wat opties, dan kan je dat nummer naar een cloud centrale laten porteren en vervolgens bellen via de VOIP app op de SmartPhone en Tablet. Daar zit echter wel weer een prijskaartje aan uiteraard.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Die Android telefoon mag ook een iPhone zijn. Ben wel bereid om er wat aan uit te geven.

Binnen android werkt dit wel. Zelfs als ik mijn esim uit zet in mijn telefoon, en ik wordt gebeld, dan gaat hij over op mijn tablet.

Eigenlijk ben ik dus gewoon op zoek naar een alternatief voor Google Voice wat hier wel werkt.

Ik heb geen eigen bedrijf, dus een zakelijk nummer naar de cloud porteren (inclusief de bijbehorende maandelijkse lasten) is inderdaad geen optie. Anders had ik via Teams kunnen bellen.

Whatsapp bellen kan alleen met contacten, maar ik moet ook door externe gebeld kunnen worden. Dus dat is helaas ook nog geen optie.

Mochten er toch nog andere suggesties zijn dan hoor ik het graag.