6.1 aansluiten op telefoon, wat zoek ik?

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

Vraag

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-11 18:28
Onlangs vond ik nog een oude Logitech 6.1 set. Ze doen het nog goed. Vanwege nostalgie en algehele gierigheid wil ik de set gebruiken.

Ik wil het aansluiten aan m'n telefoon (USB c of Bluetooth?) om Spotify te streamen. Misschien later nog een tv erbij aan hangen. Maar wat voor adapter(?) heb ik nodig?

Afbeelding van de stekkertjes:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ksKGFF7S/20251027-210632.jpg

Beste antwoord (via Estylicious op 28-10-2025 17:07)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En zelfs ^^^ is lastig. Is 3x een normale stereo aansluiting, maar wel specifiek voor gebruik geluidskaarten. Even uit mijn hoofd is Groen links en rechts voor, oranje links en rechts achter en zwart subwoofer plus center. Met alleen voor ga je geen laag krijgen. En mixen is ook niet handig. Je zou iets van een receiver kunnen gebruiken en de pluggen afknippen maar ook dat is knutselwerk en kost je vermoedelijk meer dan een ander setje.

Vanuit gierigheid gezien is dit een bodemloze put iig, kost veel meer dan het oplevert.
Vanuit nostalgie: je zou een usb naar 3,5mm stereo verloop kunnen kopen, kost de wereld niet, en die aansluiten op de zwarte aansluiting. Mis je wel de bas, en multichannel ga je er niet zonder veel kunst en vliegwerk en zelf knippen of solderen uitkrijgen.

Hate to burst your bubble. Als je hem nostalgisch in wilt zetten: koop een pc met multichannel geluidskaart en stream daar naartoe.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:26

pistole

Frutter

Je zal een device nodig hebben om vanaf je telefoon via bij voorbeeld Bluetooth naar 'multichannel' te kunnen sturen.

Google 'bluetooth to multichannel'

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • Beste antwoord

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En zelfs ^^^ is lastig. Is 3x een normale stereo aansluiting, maar wel specifiek voor gebruik geluidskaarten. Even uit mijn hoofd is Groen links en rechts voor, oranje links en rechts achter en zwart subwoofer plus center. Met alleen voor ga je geen laag krijgen. En mixen is ook niet handig. Je zou iets van een receiver kunnen gebruiken en de pluggen afknippen maar ook dat is knutselwerk en kost je vermoedelijk meer dan een ander setje.

Vanuit gierigheid gezien is dit een bodemloze put iig, kost veel meer dan het oplevert.
Vanuit nostalgie: je zou een usb naar 3,5mm stereo verloop kunnen kopen, kost de wereld niet, en die aansluiten op de zwarte aansluiting. Mis je wel de bas, en multichannel ga je er niet zonder veel kunst en vliegwerk en zelf knippen of solderen uitkrijgen.

Hate to burst your bubble. Als je hem nostalgisch in wilt zetten: koop een pc met multichannel geluidskaart en stream daar naartoe.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-11 18:28
Bedankt voor jullie antwoorden. Helaas!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06

Cheezus

Luiaard

Heb je een 'matrix' knop of iets dergelijks op je center speaker van het setje? Dan kun je gewoon de groene pakken en wordt het signaal als het goed is ook naar de overige speakers gestuurd.
Aansluiten kan dan gewoon bekabeld aan je telefoon of met een bluetooth adaptertje.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Estylicious schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:18:
Onlangs vond ik nog een oude Logitech 6.1 set. Ze doen het nog goed. Vanwege nostalgie en algehele gierigheid wil ik de set gebruiken.

Ik wil het aansluiten aan m'n telefoon (USB c of Bluetooth?) om Spotify te streamen. Misschien later nog een tv erbij aan hangen. Maar wat voor adapter(?) heb ik nodig?

Afbeelding van de stekkertjes:
[Afbeelding]
En wat heb je zelf gevonden?
We helpen je graag, maar dit is wel heel gemakkelijk gevraagd zonder inzet.
Ik wil je topic best heropenen, maar dan zien we ook graag terug wat je zelf al hebt gedaan aan onderzoek.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 28-10-2025 21:50 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.