Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steem
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:42
In 2022 heb ik een nieuwe PC aangeschaft, en ik dacht "als ik nou zoveel mogelijk componenten van 1 merk haal, dan heb ik geen geneuzel met RGB software". Fout gedacht. Het lijkt er wel op dat de Gigabyte Control Center (GCC) software van dramatisch naar net aan enigszins bruikbaar is gegaan in de afgelopen jaren, maar het laat zeker te wensen over. Wel heb ik nu al een poos mijn Kingston RAM, AORUS 3080 (met LCD), AORUS Moederbord en be quiet! Light Wings in sync. Het enige dat niet mee wil spelen is de LCD van de AORUS Waterforce X 240 CPU koeling. Bij elke opstart default hij naar de paars/turquoise kleurstelling van de "AORUS" lijn.

Ik heb het probleem al via meerdere wegen benaderd, maar de enige werkende oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is met... auto hotkeys (AH). Bij elke startup start ik een .exe die AH start die GCC opent en de juiste clicks doet. Dat werkt in 95% van de gevallen, want soms vindt GCC het ineens nodig om in een 50% kleiner scherm te openen, waardoor de y/x coördinaten van de clicks niet meer kloppen. Handig!

Mijn vraag
Heeft iemand eeeenig idee of er ook een andere manier is om dit probleem op te lossen? AH werkt, maar het is wel echt de meest suffe oplossing die er is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte AORUS Waterforce X 240, Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX DDR4, Gigabyte Control Center, Windows 11 Pro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Auto hotkeys...

Canon EOS R5 & Ra / RF 15-35 2.8L IS / RF 24-70 2.8L IS / RF 70-200L IS