Beste mede-tweakers,
Ik kon geen zelfstandig topic vinden over Dolby Vision en ben om deze reden de topic gestart. Ik ben benieuwd naar ervaringen, adviezen maar ook vragen die erover zijn zodat we elkaar kunnen helpen.
Dolby Vision, you hate it or love it zeg ik maar want die verhouding heb ik ermee. Met sommige films of series is DV hartstikke goed gedaan maar het overgrote deel wat in DV uitgebracht wordt maakt het beeld fletch, donker en soms zelfs bijna kleurloos. Dit ligt niet aan de tv want met een Dolby Demo, Alien: Earth, Blade Runner 2047 of IT 1 & 2 op blu-ray straalt DV. Heb ik content wat echt te donker is dan kan ik DV pushen wat ik wil maar het is gewoon niet mooi.
Wie ervaart dit ook zo? Hebben jullie misschien tips of wil je juist wat kwijt?
Mijn set-up is:
TV: Panasonic 65Z90A (voorheen de CX) en had dezelfde problemen.
Receiver: Denon 4500H
Kef T301 speakers met 2 Kef cubes 10
Panasonic blu-ray speler 824 (rechtstreeks aangesloten op tv)
Alle kabels zijn van AudioQuest (Forest en Cinnamon)
Content wordt afgespeeld op:
1 - Apple TV 4K
2 - Shield 4K Pro
3 - Blu-ray's
Ik kon geen zelfstandig topic vinden over Dolby Vision en ben om deze reden de topic gestart. Ik ben benieuwd naar ervaringen, adviezen maar ook vragen die erover zijn zodat we elkaar kunnen helpen.
Dolby Vision, you hate it or love it zeg ik maar want die verhouding heb ik ermee. Met sommige films of series is DV hartstikke goed gedaan maar het overgrote deel wat in DV uitgebracht wordt maakt het beeld fletch, donker en soms zelfs bijna kleurloos. Dit ligt niet aan de tv want met een Dolby Demo, Alien: Earth, Blade Runner 2047 of IT 1 & 2 op blu-ray straalt DV. Heb ik content wat echt te donker is dan kan ik DV pushen wat ik wil maar het is gewoon niet mooi.
Wie ervaart dit ook zo? Hebben jullie misschien tips of wil je juist wat kwijt?
Mijn set-up is:
TV: Panasonic 65Z90A (voorheen de CX) en had dezelfde problemen.
Receiver: Denon 4500H
Kef T301 speakers met 2 Kef cubes 10
Panasonic blu-ray speler 824 (rechtstreeks aangesloten op tv)
Alle kabels zijn van AudioQuest (Forest en Cinnamon)
Content wordt afgespeeld op:
1 - Apple TV 4K
2 - Shield 4K Pro
3 - Blu-ray's
[ Voor 3% gewijzigd door PVDK007 op 27-10-2025 20:26 ]