Slot openkrijgen displaykast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:43
Ik ben in bezit gekomen van een displaykast met daarin een dure fles drank. Ik wil het slot graag openkrijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcHjONoc5zsBs1faCVXfnykGSC4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RebmnrUmNAPjAsn0hLCenR0i.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvZa309ROX12QIeWiSPpv23LZ68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IRo2RFkHBMvCY3F0t8kMNc2A.png?f=fotoalbum_large

Dingen die ik al heb geprobeerd: de sleutel zoeken.
Resultaat: niet gevonden.

Ik zou de scharnieren kunnen openzagen. Sowieso ben ik eigenlijk niet handig. Beste een sleutelboer laten komen om het slot uit te boren? Of moet dit zelf wel lukken?

[ Voor 30% gewijzigd door brambello op 27-10-2025 17:34 ]

Beste antwoord (via brambello op 27-10-2025 17:36)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Dit soort sloten zijn zo flimsy dat je er gerust een schroevendraaier in steekt en een keer goed hard draaien.....

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:33

Zalmanman

So long,

Je zou ook naar zoiets kunnen kijken :9
https://lockpickshop.nl/p...hord-lockpickset-22-delig

Heb je nog een mooie beloning ook, als het eenmaal gelukt is.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Dit soort sloten zijn zo flimsy dat je er gerust een schroevendraaier in steekt en een keer goed hard draaien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Zalmanman schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:34:

Dat is een goede. Een hoeveel-delige set zou ik moeten kopen voor dit soort sloten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
Heb je al gezocht op het sleutelnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

brambello schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:36:
Dat is een goede. Een hoeveel-delige set zou ik moeten kopen voor dit soort sloten?
Als je die route wilt nemen zou ik een rake en tension adviseren. Ik geloof nooit dat dit een uitgebreidere skillset vereist dan een rake.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:33

Zalmanman

So long,

brambello schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:36:
[...]

Niet zo gek veel. Zoals hierboven ook al staat, het is een relatief simpel slot. Sowieso wil je iets hebben op druk op de cilinder te kunnen zetten (tension tool) en een kleine haak of een rake als je de brute force methode wil gebruiken. Dus een simpele 10-15 delige set zou zeker genoeg moeten zijn. Let wel, je moet er niet te veel kracht mee zetten, ik heb wel een paar van die goedkope tools gebroken...

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik zie een mooi cilinder nummer staan op de voorkant. Ga ermee naar een slotenmaker, grote kans dat die gewoon op nummer een passende sleutel kan maken/bestellen.
Croga schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:34:
Daar zou ik toch mee uitkijken in een glazen/kunststof deurtje.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

brambello schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:30:
Ik ben in bezit gekomen van een displaykast met daarin een dure fles drank. Ik wil het slot graag openkrijgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dingen die ik al heb geprobeerd: de sleutel zoeken.
Resultaat: niet gevonden.

Ik zou de scharnieren kunnen openzagen. Sowieso ben ik eigenlijk niet handig. Beste een sleutelboer laten komen om het slot uit te boren? Of moet dit zelf wel lukken?
waar woon je? Ik vermoed dat diverse tweakers best wel even willen helpen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:04
9 van de 10 keer kun je gewoon het hele slot draaien. (Tegen de klok in draaien en je draait de borgmoer los) Een tang over het vierkante deel van het slot heen en voorzichtig draaien. Vaak genoeg op deze manier een locker opengemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 27-10-2025 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:53
Het nummer op de cilinder is niet het sleutelnummer, zou we erg makkelijk worden...als je het merk al weet.
En de hele cilinder/slot draaien wordt ook een dingetje, die is namelijk niet rond maar geeft afgevlakte kanten (of je sloopt meteen het plexiglas deurtje).

Wordt gewoon ouderwets uitboren...
Beginnen met iets van 6mm, en dat 8, 10, ...valt vanzelf het binnenwerk er uit...been there, done that.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
hansie_k schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:41:
Het nummer op de cilinder is niet het sleutelnummer, zou we erg makkelijk worden...als je het merk al weet.
En de hele cilinder/slot draaien wordt ook een dingetje, die is namelijk niet rond maar geeft afgevlakte kanten (of je sloopt meteen het plexiglas deurtje).

Wordt gewoon ouderwets uitboren...
Beginnen met iets van 6mm, en dat 8, 10, ...valt vanzelf het binnenwerk er uit...been there, done that.
Wat denk jij van die sleutel-priegelsetjes zoals eerder in dit topic gesuggereerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als het plexiglas is en daar lijkt het wel op zou ik gewoon met een schroevendraaier in het slot wat kracht zetten. Plexiglas kan wel wat hebben en zo'n slotje niet. En anders draait de hele cilinder mee maar best kans dat het gat geen afgevlakt stuk heeft maar gewoon rond.

En sloop je de kast, heb je in ieder geval je drank.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Hoe is de rest van het kastje, en hoe zien de scharnieren er uit?
Soms even omdenken, en niet op het slot focussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

hansie_k schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:41:
Bij EuroLocks sloten staat het nummer er gewoon op hoor, en dit lijkt een heel erg standaard eurolocks brievenbus slotje te zijn.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
brambello schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:46:
[...]

Wat denk jij van die sleutel-priegelsetjes zoals eerder in dit topic gesuggereerd?
Mooi klusje voor deze donkere dagen 😉
Zou ook best kunnen werken hoor!
Wat @hfolkers zegt, post eens een foto van de scharnieren...?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

brambello schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:46:
[...]

De term die je zoekt is lockpicksetje.

Een tension tool (om de cilinder te draaien) en een rake (om de pinnen te bruteforcen) is dan voldoende.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Boudewijn schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:08:
[...]

De term die je zoekt is lockpicksetje.

Een tension tool (om de cilinder te draaien) en een rake (om de pinnen te bruteforcen) is dan voldoende.
bij mij werkt dat bij dit soort sloten nooit echt lekker omdat ze geen staafjes hebben maar plaatjes. Maar met druk (tension) een beetje raggen zou kunnen werken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Kijk https://secupro.nl/?ved=2...XPRfEDHQTpFwMQgU96BAg4EA0 hier anders eens.
Bestelde ik vaak zakelijk (voor woningbouwverenigingen bijvoorbeeld die toegang tot een pand moesten krijgen), geen idee of ze particuliere verkoop doen, anders via de vakhandel.
Even kijken onder "niet destructief".

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcfSA8YzdfiFsPYPXGMRdXvoEWY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PkWUPMcJWApYZfMJvMPXiQOU.png?f=user_large
Dit slot lijkt wel in een D-vormige uitsparing te zitten. Te hard draaien met een schroevendraaier kan er voor zorgen dat het plexiglas breekt; e.e.a. afhankelijk van hoe goed de passing is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:16
misschien wel de belangrijkste vraag, moet de kast heel blijven? anders wil ik een suggestie doen die alles wat hierboven staat overtreft.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:51
Hoe breed is de kier links van het slot? Indien breed genoeg, ijzerzaag blad ertussen steken en heel rustig zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Laatst online: 13:07
Met een paperclip en een schroevendraaier krijg je die zo open beetje friemelen met de paperclip en je draait hem zo om zonder iets stuk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij is het zelf uitboren van een normaal cylinderslot (met een lage beveiligingsklasse) al iets wat je zelf kunt doen. Bij zo'n flutslotje als dit zal dat dus al helemaal niets voorstellen. Ik zou dus zelf de boormachine erop zetten. Daar hoef je verder ook niet handig voor te zijn. Gewoon beginnen met een dun boortje en dan als nodig een steeds grotere maat pakken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online

EvH

Ik zie sleutelnummer 45200 staan. Sleutel kun je zo online bestellen en je hebt weer een functioneel slot. Slotje is van eurolocks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Laatst online: 28-10 12:11

RoamingZombie

Watching the sheeple...

In mijn ervaring heb je inderdaad niet meer dan een paperclip nodig voor dit soort sloten. Ik heb zelfs een oud zakmes met een priem die werkt als een sleutel op dit type.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:35
Hoe ben je er aan gekomen?

En dan bedoel ik niet of hij gestolen is, maar was het niet juist de lol van de het cadeau?
Dat je zelf moet proberen het kastje open te krijgen voordat je bij de drank kan?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambello
Dank voor al jullie reacties, ik ga nu kijken of ik eruit kom, zonder nu direct op iedereen al inhoudelijk te reageren!
Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:56

Kheos

FP ProMod
MaD_co schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:56:
Hoe ben je er aan gekomen?

En dan bedoel ik niet of hij gestolen is, maar was het niet juist de lol van de het cadeau?
Dat je zelf moet proberen het kastje open te krijgen voordat je bij de drank kan?
Kan ook gewoon een veiling zijn ofzo.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Kheos schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:31:
[...]

Kan ook gewoon een veiling zijn ofzo.
Ja, of het Louvre :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:47

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TS, heb je toevallig ook de beschikking over een verhuislift?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10 20:04
In mijn werk zie ik dit soort sloten aan de lopende band op postkasten van appartementscomplexen.

Sleutel kan je online bestellen, nummer staat nota bene op de cilinder. Ga nou niet lopen rommelen met een boor, sloop je het glas mee vanwege de druk die je moet en gaat zetten.

Bestel een sleutel, 10x zo makkelijk.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-10 23:23

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Dit soort sloten krijg je met 2 paperclips nog open, kun je vanavond nog proberen als 2 paperclips hebt liggen. Youtu.be is je vriend! ;)

Daarna slotje gelijk los draaien en er uit halen;)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
Misschien is het kastje in Lourdes ook wel open te krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdekker1
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 12:26
Zalmanman schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:34:

Gelijk besteld! FYI: Ik zag hem hier een stuk goedkoper: https://lockpickwebwinkel.nl/lockpick-set/southord-slimline-22-stuks/
Pagina: 1