goed toetsenbord gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zoek een nieuw toetsenbord voor rond de 40-50 piek. Gewoon met draad en zonder 'multimedia snelknoppen' oid.. (en het liefst nog zonder windowsknop >:) ). Bij Funprice hebben ze een Cherry toetsenbord (50 piek), is dat wat? (naam komt me wel bekend voor). Of een andere?

ik zoek dus niet zo'n superdeluxe, uitgebreide, maar ik wil wel een wat betere dan die standaard ramplankjes van 2 tientjes met loszittende toetsen enzo..

Verwijderd

Aaaaah cherry, dat brengt me terug naar het begin van de 486-ers. Toen, in die goeie ouwe tijd, waren er geen Logitech, M$ of OEM's. Als je dan wat had was het een cherry. Als het een automerk was geweest had er Benz op gestaan.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon de goedkoopste van M$, BOEIE DAT HET VAN M$ IS!!!! Als het fijn tikt is het toch goed....
"Ik koop geen AMD, omdat ik een hekel heb aan 1 processor van AMD en dus koop ik een intel"

Die van M$ is een piekie of 50.... maar wel 10 snel toetse.... ik vind het wel handig! :)

Verwijderd

Als je echt een goed toetsenbord wilt zoek dan een toetsenbord met echte knoppen inplaats van twee lappen plastic.

Ik heb zelf een cherry g81 en die is imho erg goed.

• Palomar
  • Niet online
dus die cherry is wel goed?

ik heb btw nu met mn toetsenbord (van een compaq 486 :P ) als ik meer dan 3 of 4 toetsen tegelijk indruk (afhankelijk van welke toetsen ik indruk) dat mn pcspeaker gaat piepen.. dit is nogal irritant in spellen als je een paar toetsen tegelijk gebruikt. Is dit bij nieuwe toetsenborden niet meer het geval of kan ik dat beter ff testen voor ik het toetsenbord koop?

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

ik werk het liefst met de Logtitech Cordless I-Touch, niet van die lastige kabels die kwijt moet, en ik moet zeggen dat je met storingen ook geen last hebt (ook niet met gsm's). Vooral op Lanparties is dat ding verrekte handig, nooit een kabel die te kort is, en als je wil dat niemand aan je pc gaat zitten klooien, neem je het toetsenbord mee (en de muis ook in mijn geval ;))

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Cherry is idd erg goed! Ik heb er ook een (g83) en hij ziet er heel simpel uit, maar is wel van erg goede kwaliteit; erg degelijk.

• DaRoot
  • Laatst online: 19-08 15:24

DaRoot

Some say...

Keytronic!!!! rulez bigtime...

en als je het kunt redden, zo'n oud IBM monster... ding weegt ong. 3 kilo, maar kan niet kapot (kun je je prima op afreageren) en je kunt er iemand dood mee slaan als het moet... (niet de bedoeling natuurlijk, maar bij wijze van spreken dan)

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb een simpele van logitech, heet wel internet toetsenbord, maar kan er alleen outlook mee opstarten, IE opstarten en volume regelen, dat was het wel :)

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 23:34 schreef rick_h het volgende:
dus die cherry is wel goed?
Nee dat is een plank. Hier twee van gehad (mijn vriendin heeft leren typen op een remmington >:) ) en ik vond het een ramp. Neem een Logitech of microsoft toetsenbord. Heb nu zelf een Logitech Internet keyboard met paar extra knopjes maar bevalt me uitstekend. Dacht dat ie een piekie of 50 a 60 kost.
[Edit] had ik al gezegd dat ik zere vingers kreeg van die cherry ?

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ik gebruik ook van die keytronic toetsenborden en die typen heel lekker en ze zijn niet duur +- 30 piek ofzo

How bad is it on a scale from one to Spurs

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:25

winnie

de poes...

Ik heb een oude van compaq. Daar kan je iemand mee doodslaan, zonder dat het toetsenbord beschadigd wordt.
Kijk dus gewoon bij een pc-boer met oude spullen, en koop daar een Compaq of IBM toetsenbord. Onervwoestbaar en perfect om mee te typen.

Verwijderd

KeyTronic Rulezz. inderdaad. Maken de beste keyboards imho.

Afbeeldingslocatie: http://www.keytronic.com/home/products/specs/images/euro_kt2001.gif

Krijg je geen spijt van.

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

Hier heeft iedereen een andere mening over maar ik denk niet dat er veel zijn die alle genoemde keyboardjes uitgeprobeerd hebben, het is net iets als een monitor je moet zelf testen om te kijken of het een goed keyb is maar dat is wel veel lastiger dan met een monitor want de ene vind beetje stugge toetsen fijn ( ikke ) de ander vind heel losse toetsen fijn en ga zo maar door

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Ah Chhheeeeeerrrrrrrryyyyyyyyyyyy
Hhhhheeeeettttt tttyyypppttt zzzooo fffiiijjjnnn >:) >:) >:)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Cherry toetsenborden (uit 1 fabriek maar te verkrijgen van verschillende merken), vind ik nog steeds de fijnste die er zijn. Ik heb op computer 2 nog steeds mijn Tulip toestsenbord in gebruik. Het veersysteem is eenzame klasse.

Maar het standaard MS toetsenbord is ook ideaal voor gebruik. Het werkt perfect, met zowel veertjes als gelknoppen (of hoe heet dat ook alweer) en, wat nog het belangrijkste is voor mij, je kan het zo ontzettend makkelijk schoonmaken. Als je het toestsenbord openmaakt, zitten de knoppen niet in het binnenframe verwerkt maar kan je dit binnenframe er los uithalen (dus net onder de dekplaat). Ook de knoppen hebben een apart kliksysteem zodat die er makkelijk op- en afgaan.

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 08:55 schreef Slasher het volgende:
ik gebruik ook van die keytronic toetsenborden en die typen heel lekker en ze zijn niet duur +- 30 piek ofzo
30 euro bedoel je.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 23:15

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op woensdag 19 september 2001 08:55 schreef Slasher het volgende:
Ik heb ook een Keytronic toetsenbord en het is echt een MEGA fijn dingetje *D . Het is geloof ik een ergoForce2001 ofzo.

Maaruh, die van mij is toch wel iets duurder dan 30 piek. Hij was geloof ik bijna 100 pietermannen (jaja... tiss weer bijna S'Klaas :) ).

Het relaxte van het ding is dat niet alle toetsen met dezelfde kracht ingedrukt hoeven worden. Toetsen die je met de pink indrukt, gaan wat lichter dan bijvoorbeeld die van je wijsvinger.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Ik gebruik al een jaartje naar volle tevredenheid een Microsoft Internet Keyboard, en die bevalt me zeer goed moet ik zeggen... Is verder wel vrij standaard.

• Eindbaas
  • Laatst online: 09-08 09:34
Een zeer oud IBM toetsenbord hier :) Zeer zwaar en groot en zeer degelijk, ik ram er nogal op tijdens het spelen van spellen :) Ik heb em al ongeveer 9 á 10 jaar en voldoet nog uitstekend. Én er zitten geen windowstoetsen op :) Ik heb er nog eentje op de kop weten te tikken (zat bij de console van een IBM RS/6000) en die gebruik ik nu fijn op m'n werk :)

Verwijderd

Ik zweer bij de Keytronic!! Heb hem nu ook al zo'n twee jaar en werkt perfekt.

Verwijderd

Ik heb net als wouter76 ook een inmiddels 12 jaar oud IBM PS/2 toetsenbord.
Niet kapot te krijgen, oer en oer degelijk, en door en door betrouwbaar (Ik heb ooit eens een Tulip toetsenbord gehad. Dat maakte in één uur meer fouten dan die IBM in 12 jaar).
Zo'n PS/2 toetsenbord is zo betrouwbaar omdat er geen schakelaartjes onder de toetsen zitten, het werkt capacitief (een metalen plaatje dat kantelt en zo een capaciteit wijzigt).
Toetsaanslag is met een duidelijke klik. Op beurzen zijn zie je ze nog wel eens voor een of twee tientjes. Doen.

Verwijderd

Een logitech iTouch hierzo. Ik heb op een gegeven moment besloten een goed toetsenbord te kopen, omdat ik er toch vrij veel gebruik van maak. Ik heb er geen spijt van gehad. Het ding kostte zo'n 80 piek en er zit een supervette warning boven de pijltjes:

"WARNING: Some experts believe that the use of any keyboard may cause serious injury. Consult statements on the back of this keyboard."

Strak he? 8-) De reden dat ik dit keyboard heb gekozen... :P nee ff serieus geef liever een paar extra 10tjes uit en koop een echt fijn toetsenbord (mag je vast wel ff proberen in de winkel). Het bespaart een hoop kl88 ensow... ik adviseer je zo'n Logitech gevalletje te kopen of een Keytronic. Als je echt maar 50 piek hebt is een Cherry een goeie keuze.

• Palomar
  • Niet online
ik heb toch maar de cherry gekocht

Afbeeldingslocatie: http://www.cherrycorp.com/products/DE/images/produkt/tastatur/tt_20.jpg

en bevalt me perfect :) Toetsaanslag niet te licht maar ook niet te zwaar. En voelt verder heel degelijk aan.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik heb ook een lekker degelijk PS/2 IBM-toetsenbord... maakt bij het typen evenveel geluid als een typmachine ongeveer, en een hoop lettertjes beginnen weg te slijten, maar ik ak ntoch blind typen :P

ik zou echt nooit een ander willen
vooral nmiet zo'n gaar compaq-toetsenbord, waarbij het lijkt alsof er aan elke knop een elastiekje zit... enige voordeel ervan is dat ze niet veel geluid maken, maar daar is dan ook echt alles mee gezegd

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

bij de kijkshop : qware, 25piek
ideeal :>
keb al weer een andere, maar die hak eerst
echt perfect. typt gewoon goed, voelt degelijk aan

Verwijderd

Ik gebruik zelf ook zo'n oude IBM. moest een keer wat grof vuil wegbrengen naar de stort, en zag daar in de electronica container een hele party oude IBM XT's liggen. Heb daar toen meteen maar een paar toetsenborden van geconfisquerd. ;)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

ik heb hier nog een stuk of 6 van die oude IBM toetsenborden liggen :9

vader voor mij geconfisceerd toen de PTT destijds oude pc's wegdeed die kapot waren. Zijn natuurlijk een beetje verkleurd en genummerd ... boeie :Z

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 september 2001 09:36 schreef bastard het volgende:
KeyTronic Rulezz. inderdaad. Maken de beste keyboards imho.

[afbeelding]

Krijg je geen spijt van.
Heb dat toetsenbord ook en is zekr wel goed :) :) :)
Cherry keyboards zuigen >:) >:) Als je een goedkopere wil neem dan Logitech of Microsoft :7

• Eindbaas
  • Laatst online: 09-08 09:34
Leuk om te lezen dat ik toch niet de enige ben met zo'n enorme IBM-plank voor m'n neus :)

Verwijderd

Cherry is mij ook aangeraden. Het zit dus ook bij het systeem dat ik dinsdag ga bestellen hehe. Cherry-busnissclassblablablayeckkedieyeck B-)

Verwijderd

Ik heb al een jaar een Trust Direct access keyboard en vindt ik nog steeds erg lekker lopen. :)
Pagina: 1