I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Vraag
Alle reacties
Ik zou kijken (en gebruik dit zelf ook) naar een product met een lokale integratie die dus geen afhankelijkheid heeft van een cloud dienst. De Shelly producten zijn hier een uitstekend voorbeeld van. Maar ook de HomeWizard producten, die hebben een lokale API waardoor de cloud-feature niet nodig is voor de werking van de schakelaar.
Deze zitten natuurlijk wel weer in een andere prijscategorie - zo rond de 20-30 euro per slimme stekker.
Ik wil het er _niet_ over hebben.
ik gebruik op dit moment de slimme stekkers van Fritz omdat ik die nog had liggen.maubaan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:14:
Mijn vraag
ik ben op zoek naar een slimme stekker waarmee ik mijn wasmachine kan uitlezen en mijn droger.
Ik wil het stroom verbruik meten, en aan de hand hier van een melding krijgen wanneer ze klaar zijn.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Home Assistant
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.action.com/nl...t-connect-slimme-stekker/
deze van de action, die moet de wasmachine en droger aankunnen. heeft iemand ervaring met deze plug en mogelijk al in HA zitten om uit te meten?
Alvast bedankt!
De droger melding geeft wel soms issues omdat deze soms even still staat en geen stroom verbuikt.
HA wacht nu ook een minuut voordat hij een melding geeft op de mobiel en naar de keuken verlichting toe.
Heb ze hier ook in gebruik, maar dan wel voor lampen. Specs lopen tot 16A, dus zou moeten werken.
https://www.athom.tech/blank-1/esp32-c3-eu-plug-for-esphome
Gaan via wifi, dus je hebt dan geen extra hardware nodig zoals een hub.
[ Voor 13% gewijzigd door Nicap op 27-10-2025 15:27 ]
Ik zelf gebruik zwave powerplugs van Neo Coolcam voor zowel de wasmachine als voor de droger. Deze geeft veel informatie en werkt goed voor jouw genoemde doel.
zelf nooit zn slechte ervaring gehad met Tuya vandaar dat ik er ook naar keek.
ik ga toch Shelly overwegen ja en een 16 Amp stekker kopen
Bedankt!
---
korte edit.
toch voor de leuk is zn stekker kopen, voor €6 is er geen man overboord
ga zn netwerk verkeer monitoren waar alles heen gaat.
[ Voor 25% gewijzigd door maubaan op 27-10-2025 15:57 ]
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Stroommeting bij mijn stekkers aardig accuraat. Deze heb ik gekalibreerd met een TP-Link P110 en een losse (niet smart) meter. Van mijn vier stekkers geeft er één wat afwijkende metingen, maar voldoende voor wat TS er mee wilt doen. De stekker zou moeten werken tot 3.6kW of 16A, ruim voldoende voor een wasmachine droger. Vooral als je er niet mee schakelt.
De TP-Link P110 is overigens een mooi wifi alternatief, en voor Zigbee is de genoemde IKEA INSPELNING ook erg goed.
Voorheen met Google Home.
Sinds aantal maanden via ha en uitgebreid met wat zigbee stekkers. Allen ingesteld na 3min geen vermogen meer afgenomen dan melding over de nest.
Van de was en droger wou mijn vrouw ook graag melding op de mobiel dus die krijgt ze ook via ha.
Wel grappig met gezin op de bank tv kijken hoor je ineens de afwas is gedaan.. 2pubers zuchten diep kleuter roept blij dan hoef ik dat niet meer ...maar niemand die opstaat
Afhankelijk van de lunch en het diner is gasloos the way!
zo hou ik de Tuya cloud er buiten.
binnen de Tuya in home assistant moet je de voltage wel inschakelen onder de apparaat waardes maar daarna werkt het prima!
eerste wasje is gedraaid en ik was direct gewezen via een push notificatie dat ie klaar was.