vandeven66 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:29:
Wat mij betreft moet de Chinese OriginOS je niet tegenhouden om een X300 (Pro) te bestellen.
Ik heb deze zomer in Shanghai fysiek in de winkel een Vivo X200 Ultra aangeschaft en gebruik 'm sindsdien in Nederland. Wat mij opvalt:
- Lange accuduur, software lijkt efficient
- Super soepele software (nog OriginOS 5 op mijne). Vind het denk ik de beste OS die ik ooit gebruikt heb, iets beter dan ColorOS, veel beter dan OneUI en HyperOS (zeker qua soepelheid)
- Geen issues met bereik oid, alleen band 32 ontbreekt, dus iets lagere snelheid op 4G
- Android Auto werkt perfect, draadloos & bedraad (zonder Hey Google)
- Google Pay werkt perfect
- Nederlandse taal is zelfs prima, soms zijn vertalingen een beetje gek of te lang
- Chinese tekst niet zichtbaar als je alle ''Slimme services'' etc. uitzet, zie ook de velen YT videos. Enige waar ik nog Chinese tekst zie is in de appdrawer bij ''Origin modules'' en bij de Appstore/Themas apps. Veel systeemapps zijn verwijderbaar.
- Geen Circle to Search & Hey Google is jammer
Het enige probleem is het actief blijven van apps. Alleen het écht vergrendelen van een app in het multitask menu werkt om een app open te houden. Maar autostart werkt niet altijd lekker, dus ik moet ervoor zorgen dat alle apps die ik open wil houden weer open 's ochtends ('s nachts gaat hij in batterijoptimalisatie modus waardoor apps gesluimerd worden)/bij een restart.