• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-10 13:51
Ik heb een Pixel 6A met een batterij die door Google afgeknepen is.
Ik moet die nog even gebruiken, hopelijk kan ik op black friday een nieuwe telefoon scoren.

Echter vanochtend merkte ik een heel raar gedrag op.
Ik had de telefoon gisterenavond aan een powerbank gelegd want ik hou er niet van om laders actief te hebben als ik slaap.

Het vreemde is dat de telefoon niet vol was vanochtend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6T0jyY7M4ymEirQTSJxNAtG-np8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pZoXIoP9WW2qJR2vwVGpZHM.jpg?f=fotoalbum_large

Klaarblijkelijk was ie rond middernacht klaar met laden en toen is het laden ook gestopt waardoor ik vanochtend op 65% zat. Powerbank gecheckt maar deze was nog meer dan halfvol.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?

En als ik naar het gebruik kijk zie ik dat 80% van de cpu tijd gebruikt wordt door "Google". Wat is dat precies (hij gebruikt maar 13 min cpu en 1 min scherm) en waarom?
En als ik dan kijk per systeem dan ikrijg ik dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ooQKLw7SAp6a_roqjB07TV5hrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2stJ8JiDjN5uocnwA2qwPOs.jpg?f=fotoalbum_large

72% van het batterijgebruik zit in "Anders"

Heet er iemand een idee wat hier aan de hand is of hoe ik dit probleem verder kan diagnosticeren?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:17

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-10 13:51
Niet naar die link maar wel naar soortgelijke links.
Ik heb voor de google app nu achtergrond gebruik toestaan afgezet. Dat hielp wel wat,. Wel raar is dat ik daarna nog steeds achtergrond gebruik zie. Ik heb net opgeladen dus kan het nuniet laten zien maar ik zal proberen morgen een screenshot te delen.

Het rare is dat mijn schoondochter ook een 6A heeft (maar met een goede batterij) en die heeft Google helemaal niet in de lijst met stroomverbruikers staan.

Off topic: ik ben een week of twee geleden begonnen met het proces om de $ 100 compensatie te krijgen.
Gisteren bericht van payoneer dat het geld overgemaakt werd en vandaag is het inderdaad bijgeschreven.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:17
Je zou een fabrieksinstellingen reset kunnen proberen, dan worden ook gelijk je batterij statistieken gereset, en kun je het opnieuw opbouwen. Niet geschoten....