Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvdmortel
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-10 21:43
Ik zoek een twee?
Ik zoek twee speakers. Ik heb een woonkeuken en een woonkamer (beide 20m2 met hoog plafond). In beide wil ik muziek kunnen luisteren. Ik wil dat de muziek in deze ruimtes én hetzelfde kan zijn én dat er in iedere kamer een ander muziekje geluisterd kan worden. Ik wil de muziek op mijn android telefoon via Spotify kunnen bedienen. Ik vind Bluetooth irritant omdat dan de geluiden van mijn telefoon en mijn meldingen ook doorkomen.

Wat is je budget?
Ik zit in totaal aan €500 te denken.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een van mijn gedachten is dat een kant-en-klare Wifi-speaker (zie onder) gemak brengt, maar ik hoor dan ook weer dat je beter een 'gewone/domme' speaker kan kopen en die dan 'aan je Wifi hangen'. Maar ik weet niet hoe dat werkt. Ik ben niet digitaal analfabeet, maar ook zeker geen tovenaar.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had in mijn vorige huis (met alleen een huiskamer waar ik muziek wilde) een Harman Kardon Citation 500. Ik was daar erg tevreden over. Ik kon via Google home en spotify muziek spelen. Qua geluidskwaliteit hoef ik er zeker niet op vooruit. Ik ben muziek liefhebber maar geen audiofiel. Oh ja, die HK citation is met stem aan te sturen, maar dat is voor mij geen dealbreaker.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als alles te moeilijk is, denk ik dat ik 2 Citation 300's aanschaf, maar ik ben een beetje bang dat ik in een soort auditieve 'tourist trap' stap en iets leukers kan verzinnen met jullie hulp ;-). Het uiterlijk is niet erg belangrijk. Ik kan draden (stroom/data) trekken naar de plekken waar ik ze wil hebben. Ik heb uiteraard een stabiel wifi netwerk draaiende. Ik sluit niet uit dat er in de woonkamer een SMART-tv komt, als dat geluid ook via die speaker kan, zou dat leuk zijn, maar dat is niet de prioriteit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-10 13:24
Voor uw budget zou ik lekker bij harman blijven, denk dat je bij elk anders boven budget komt.
Maar in uw geval zou ik voor sonos gaan. gewoon lekker handig! en voldoet aan uw eisen.