Waar is dit kleine vloerverwarming draaiknopje voor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04:49
Beste medetweakers,

Dit is misschien een noob-vraag, maar ik ben niet zo thuis in dit onderwerp. Weet iemand toevallig waar dit rode draaiknopje van mijn vloerverwarmingsinstallatie voor dient

(Excuses voor de rommel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0QM8Ez-pc3PnirFjKNNMH6D8P0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjwdhGkCn6EKe13O8lNsyIao.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog even een groothoekfoto voor het overzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tC7T2gzYa1n4_UTPtKPMWGc_OUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBumOvRNNYjWkq8kh8w7Lp9N.jpg?f=fotoalbum_large

Het knopje staat momenteel half open. Ik weet niet of het sinds de installatie al zo heeft gestaan; daar heb ik helaas niet op gelet.

Alvast mijn dank voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:49
Zal wel een bypass zijn voor als alle groepen dicht worden gedraaid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42
En als je er aan kunt draaien zal dat vast zijn om in te stellen bij welke druk hij open moet gaan. Te ver "dicht" (te hoge druk vereisd) en je ketel zal in storing gaan als alle groepen dicht staan, te ver "open" en de bypass kan activeren terwijl er nog groepen open zijn. Hierdoor zal de ketel steeds snel afslaan, en (zolang de bypass open is) zeer inefficiënt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
Wilke schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:13:
En als je er aan kunt draaien zal dat vast zijn om in te stellen bij welke druk hij open moet gaan. Te ver "dicht" (te hoge druk vereisd) en je ketel zal in storing gaan als alle groepen dicht staan, te ver "open" en de bypass kan activeren terwijl er nog groepen open zijn. Hierdoor zal de ketel steeds snel afslaan, en (zolang de bypass open is) zeer inefficiënt werken.
Kan ik hem dan het beste half open zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:03
Je hebt stadsverwarming. Dat schroefje bepaalt hoeveel water er door je verdeler gaat vanuit de stadsverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
_JGC_ schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 20:42:
Je hebt stadsverwarming. Dat schroefje bepaalt hoeveel water er door je verdeler gaat vanuit de stadsverwarming.
Hoe weet ik hoe ver ik 'm open moet draaien? Ik vind het ietwat verwarrend haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:03
DLSS schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 21:37:
[...]

Hoe weet ik hoe ver ik 'm open moet draaien? Ik vind het ietwat verwarrend haha.
Gewoon laten staan? Als je vloer (verdeler) niet op temperatuur wil komen moet 'ie verder open.
Pagina: 1