Mijn vraag
Ik heb vijf jaar geleden een woning gekocht met een (ik vermoed een) patchpaneel uit 2008. De datakabels (12 stuks) zijn bij de bouw hierop aangesloten. Ik weet niet wat voor apparaat het precies is, want ik kan er niets over vinden. Dit paneel is vervolgens aangesloten op een D-Link DG31008P. Hierin wordt de modem (Xperiabox) aangesloten op het patchpaneel(?). Zie ook de foto's.
Wij hebben een opbouw laten plaatsen inclusief een aantal (circa 5) datapunten. Deze kabels zijn getrokken tot aan de meterkast, maar kunnen niet aangesloten worden op het bestaande paneel.
Vraag:
1. Wat moet ik kopen om het bestaande patchpaneel(?) te vervangen? Kan ik niet beter één switch halen en dit paneel verwijderen?
2. Kan ik dit paneel eenvoudig zelf vervangen?
3. (optioneel):strip_exif()/f/image/xolv6k4wPijPLqnZeAPTi0mb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RUi0BgFItUnLCd3y8grHvg9k.jpg?f=fotoalbum_large)
kan ik dit eventueel integreren met de Swtich die ik nu gebruik om de modems te splitsen naar het patchpaneel?
Ik heb hier verder geen verstand van helaas. Iedere suggestie is welkom!
Ik heb vijf jaar geleden een woning gekocht met een (ik vermoed een) patchpaneel uit 2008. De datakabels (12 stuks) zijn bij de bouw hierop aangesloten. Ik weet niet wat voor apparaat het precies is, want ik kan er niets over vinden. Dit paneel is vervolgens aangesloten op een D-Link DG31008P. Hierin wordt de modem (Xperiabox) aangesloten op het patchpaneel(?). Zie ook de foto's.
Wij hebben een opbouw laten plaatsen inclusief een aantal (circa 5) datapunten. Deze kabels zijn getrokken tot aan de meterkast, maar kunnen niet aangesloten worden op het bestaande paneel.
Vraag:
1. Wat moet ik kopen om het bestaande patchpaneel(?) te vervangen? Kan ik niet beter één switch halen en dit paneel verwijderen?
2. Kan ik dit paneel eenvoudig zelf vervangen?
3. (optioneel)
:strip_exif()/f/image/xolv6k4wPijPLqnZeAPTi0mb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RUi0BgFItUnLCd3y8grHvg9k.jpg?f=fotoalbum_large)
kan ik dit eventueel integreren met de Swtich die ik nu gebruik om de modems te splitsen naar het patchpaneel?Ik heb hier verder geen verstand van helaas. Iedere suggestie is welkom!