Mijn vraag
Heb een nieuwe Asus router gekocht om mijn oude Netgear te vervangen.
Ziggo modem staat in Bridge.
Heb nu een aantal vaste IP adressen ingesteld, en dit wil ik graag behouden.
Hoe pak ik dit aan? De nieuwe router aanzetten tegelijk met de oude router en dan configureren?
(IP range, SSID's, wachtwoorden, vaste IP adressen)
Geeft dit geen conflicten?
Als ik mijn oude router afkoppel en dan pas de nieuwe aansluit krijg ik dan allemaal andere IP adressen?
Belangrijk, ik wil dus dezelfde instellingen in de nieuwe router als in de oude router. Dus zelfde Wifi wachtwoorden, ip adressen, IP range.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude router; Netgear R7800
Nieuwe router; ASUS RT-AX88U Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb natuurlijk op Google gezocht, maar daar krijg ik (oa op Reddit) Heel veel antwoorden die er eigenlijk niks mee te maken hebben, of tegenstrijdige antwoorden.
...
Heb een nieuwe Asus router gekocht om mijn oude Netgear te vervangen.
Ziggo modem staat in Bridge.
Heb nu een aantal vaste IP adressen ingesteld, en dit wil ik graag behouden.
Hoe pak ik dit aan? De nieuwe router aanzetten tegelijk met de oude router en dan configureren?
(IP range, SSID's, wachtwoorden, vaste IP adressen)
Geeft dit geen conflicten?
Als ik mijn oude router afkoppel en dan pas de nieuwe aansluit krijg ik dan allemaal andere IP adressen?
Belangrijk, ik wil dus dezelfde instellingen in de nieuwe router als in de oude router. Dus zelfde Wifi wachtwoorden, ip adressen, IP range.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude router; Netgear R7800
Nieuwe router; ASUS RT-AX88U Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb natuurlijk op Google gezocht, maar daar krijg ik (oa op Reddit) Heel veel antwoorden die er eigenlijk niks mee te maken hebben, of tegenstrijdige antwoorden.
...