Muis, toegankelijkheid --> rechtermuisknop wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19:10
Voor iemand met beperkte motoriek en een lastige ringvinger en pink ben ik op zoek naar de volgende oplossing binnen windows:

rechtermuisknop uitschakelen
(linker) CTRL knop ingedrukt houden + linkermuisknop = effectief de werking van rechtermuisknop.

Iemand die weet hoe dit moet? Via google kom ik in een AI brei aan zooi die niet klopt.

Veel dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke muis? Dat soort dingen zijn vaak specifiek voor bepaalde muismerken en de software die erbij hoort.

Verder, "Via google kom ik in een AI brei aan zooi die niet klopt" zegt niets. Wees specifiek in wat je al geprobeerd hebt, en de hardware waar het om gaat. Windows versie, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconus
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 26-10 15:14
Hoe je dit met je huidige muis via Windows moet instellen kan ik je helaas niet mee helpen. Dat zal ook van je type muis afhangen denk ik.

Een simpele oplossing is wellicht je wijsvinger op links en middelvinger op rechts te gebruiken? Zo doe ik het eigenlijk altijd al.

Een andere optie is om te investeren in een iets duurdere (game)muis. Daar zitten vaak handleidingen of instructies bij om iedere knop in te stellen naar keuze. Daarmee kan je dus je rechtermuisknop een loze functie geven of geheel uitschakelen. En afhankelijk van je keuze muis kan je een knop aan de linker-zijkant van je muis bedienen met je duim voor de rechtermuisknop-functie. Dan hoef je ook geen keybind met CTRL te gebruiken.

Ik gebruik zelf een Logitech game muis met 12 knoppen aan de zijkant voor je duim. CTRL-c/v/p/s/f, vorige/volgende. Dat kan je daar allemaal op zetten. Misschien is dat iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19:10
Dank, dit helpt niet. Ik zal via windows instellingen rechtermuisknop wel uitzetten (kan in hkey files zo te zien) en met autohotkey ctrl + linkermuisknop aan right click binden. Dank voor jullie moeite